Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi madness

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58230 - Puch maxi madness
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ThAlmighty 22-8-2009 18:10 Print topicpost
Posts: 2
Ik word helemaal gek van mijn puch. Laatst heb ik de spoeierstand veranderd naar een standje arme, toen heb ik ong 500 meter ermee kunnen rijden voordat hij ermee ophield. Sindsdien druk bezig geweest hem weer aan de gang te krijgen, maar het lukt gewoon niet.

Hij vonkt prima, heb voor de zekerheid ook met een andere bougie geprobeert. Carburateur inmiddels 2x schoongemaakt. Uitlaat heb ik ong 1 maand geleden nog ontkoolt. Hij geeft prima compressie (je moet hard aan het vliegwiel draaien om hem over het bovenste dooie punt te krijgen). Ook maar nieuwe bezinefilter erin gezet. Ontsteking staat gewoon standaard in het midden en meer of minder voorontsteking maakt niets uit.

Ideen en tips alstublieft. Het is mijn eer te na om hem weg te brengen.
 

Dylan_B 22-8-2009 19:48 Print reply

Posts: 248
hallo

Dat hebbe wij ook met een puch maxi gehad liep hij even perfect,
toen deed hij het niet meer. Toen hebben we de keeringen vervangen
en hij loopt weer als ene tierelier.



Weet niet of je er wat ana hebt


Gr Dylan_B
 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
ThAlmighty 22-8-2009 22:11 Print reply
Posts: 2
klinkt een beetje gek, maar ik zal het in ieder geval is proberen. Van onderdelen vervangen voor nieuwere is nooit iets slechter geworden. Iemand nog andere ideeen?
 
Niek de Wildt 22-8-2009 23:30 Print reply
Posts: 7168
Hij reed eerst goed totdat je aan de carb afstelling ging klooien?
Is hij misschien warm of vast gelopen?
Trek de cilinder er eens af.

Verder:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/51941

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ja, een ontsteking kan helemaal verkeerd staan en toch goed vonken.
(dan vonkt hij namelijk op het verkeerde tijdstip)

Afstelling hoort te zijn:

Contactpuntjes: moeten totaal 0.4mm open

Voorontsteking: 1,25mm bij 50cc
1,30mm bij 50cc snel of 70 niet echt snel
en 1,35mm bij 70cc snel.

dus zoveel mm voor het BDP moeten de contactpuntjes openen
(std setup/af-fabriek is 1,2)

In graden is dit 16 tot 18° voor BDP


Vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)


Twijfel je dan over de vonk?
Doe dan even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aan het vliegwiel met een boormachine (bitje 14) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij een tomos heb meegemaakt is 11mm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine/ontstekingspoel ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitting.


Koop altijd orginele Bosch ontstekingsdelen en geen imitatiezooi.

kosten:
15 euro condensator
15 euro contactpuntjes
ontstekingspoel Bosch 30 euro, immitatie 10tje (hier heb ik geen ervaring mee, dus misschien voldoet immitatie wel, maar ik zou het er niet op wagen als je wat zekerheid wil, dan kun je dingen definitief uitsluiten)

afbeelding
afbeelding

succes,


ediTip: Het vervangen van een condensator moet je voorzichtig doen, een condensator is gevoelig, zeker de isolatie ervan, als je hem te heet stookt bij solderen of als je hem er te grof in tikt kan de isolatie al scheuren.
De condensator eruit halen is simpel --> met (waterpomp)tang eruit trekken)
Er in zetten kun je het best met een pijpje doen die de diameter heeft van de buitenrand en dan (recht/rustig) er in persen of tikken.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-6-2009 om 15:12 uur.


 

Dit topic is 584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved