Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5823 - Uitlaat maken?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 19-10-02?10:09 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Bart?Hoogeveen


En nog ff over de tinopijp, inflatie? Nog geen jaar geleden bood hij aan om voor mijn setup specifiek een pijp te maken voor f750,- Maar dan moest ik wel mijn mb naar zeeland brengen, want hij had nog nooit een pijp voor een mb gemaakt. ivm pasvorm.




[This message is edited by Bart Hoogeveen on 19-10-02 08:35]


Voor 750 gulden kan je nog wel een paar uitlaatjes zelf lassen

[This message is edited by Rudy on 19-10-02 10:11]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 19-10-02?10:19 Print reply
Posts: 2499
Valt tegen als je je gemaakte uren meerekent

BTW. Tino "blaast" (hydroformed) z'n bocht, dacht ik. Zo mooi vloeiend als dat krijg je hem bijna niet met lassen

[This message is edited by Hans F. on 19-10-02 10:21]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 19-10-02?10:31 Print reply

Posts: 10006
Ach, ik zat gisteren ook weer wat te bedenken.

Waarom frees je geen uitlaat, het zal wel moeilijk zijn om de uitlaat lekker dun te krijgen, maar het is mogelijk.
Dan maak je de beginconus, belly en eindconus apart en las je die daarna aan elkaar.
Dan nog een bocht fabrieken (of van een andere pijp afflexen)

Opzich wel creatief, maar of het werkt ?
 
Bastila is lief
Blorn 19-10-02?13:00 Print reply

Posts: 13825
bart: wat wil stage 3 zeggen?? gewoon hoe extreem hij is? (net als met getunde cilinders?)

edit: voor degene die willen weten hoe de tino pijpies eruit zien:





erg mooi gedaan vind ik

[This message is edited by Blorn - Official Honda Freak on 19-10-02 13:07]
 
Pertijn 19-10-02?14:39 Print reply
Posts: 846
Op de ICE zit idd de laatste creatie van Valentino, hij is alleen nog niet getest *snik*.
400 euro (ex demper) is veel maar er zijn genoeg gasten die rond rijden met MHR pijpjes of Hebo RII ofzo en die kosten ook onwijs veel.
Met een uitlaat maken is hij ongeveer 2 dagen bezig en je ziet dat het er onwijs strak uit ziet.

En idd, de bocht maakt hij uit een paar stukjes die hij hydro op vorm brengt en daarna nog netjes klopt.
De conussen knipte hij en laste ze gewoon aan elkaar.
Voor de tail heeft hij een tool gemaakt pas met een alu wieltje enso.

De ark, een monobiker uit belgie, Scotty's sonic ook uit belgie en nog een paar duitse gp racers rijden o.a. met zijn uitlaat.
En dat die goed zijn is allang bewezen.
Op die am6 expi zit er ook 1, 16pk geeft die.

En ik wil er dus ook 1..
Tino weet zeker dat ik dan boven de 15pk moet komen, lijkt mij dus ook maar ik w8 liever.
Weet nog niet welk toerental ik wil gaan draaien op topvermogen.

Eigenlijk wil ik ook graag weten wie er hier _serieus_ interesse heeft in een uitlaat voor NsR van VTM.
Dus hoeveel je er maximaal voor over hebt en voor welk toerental hij gemaakt moet worden.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
barry 19-10-02?15:09 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?

Eigenlijk wil ik ook graag weten wie er hier _serieus_ interesse heeft in een uitlaat voor NsR van VTM.
Dus hoeveel je er maximaal voor over hebt en voor welk toerental hij gemaakt moet worden.


150euro, top vermogen op 13000rpm? kan dat wat worden? oh jah, bovenlangs dan, want het is een nsr blok op een mtx sh en voor de cross kun je er geen onderlangse pijp op hebben
 
He?
Pertijn 19-10-02?15:15 Print reply
Posts: 846
Ik doelde op de _serieuze_ onder ons..
Jij heb het over een prijs waar je je voor moet schamen, je rijd luchtkoeler en geen nsr.
Next plies : ][
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Blorn 19-10-02?15:30 Print reply

Posts: 13825
pertijn, ik zou wel intresse hebben jah

maar ik weet dus nog niet hoe of wat met toerentallen.. laat me ff weten welk toerental jij je topvermogen wil hebben.. dan kan ik dat tegen joel zeggen zodat ie mn cilinder ook zo tuned.. dan hoeft tino tenminste niet 2 keer te rekenen en doen..

/beetje offtopic.. kan de malossi gehoond worden naar 46m?? ik zag dat ie beetje versleten was en is denk makkelijker met zuigers enzo..

edit: ik zal toch zker wel snel aan 300-400 euro moeten denken?

[This message is edited by Blorn - Official Honda Freak on 19-10-02 15:33]
 
Sneks 19-10-02?15:59 Print reply
Posts: 2499
Malossi kan naar 45,9 en 46,3
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 19-10-02?16:09 Print reply

Posts: 13825
weet je dan toevallig of er 45,9mm asso of pro-x zuigers zijn?

edit: barry..
- voor nsr en dus niet bovenlangs
- denk niet dat die kaio op 13000 topvermogen heeft
- en voor dat geld koop je maar een proma

[This message is edited by Blorn - Official Honda Freak on 19-10-02 16:22]
 
Sneks 19-10-02?16:25 Print reply
Posts: 2499
zijn asso zuigers (ori malossi zuigers).

Drie stage wil zeggen dat de divergerende conus uit drie stukken bestaat. Zoals hier dus

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 19-10-02?16:33 Print reply

Posts: 13825
okis dat ook weer duidelijk..
 
Pertijn 19-10-02?16:46 Print reply
Posts: 846
Waarschijnlijk word hij voor een toertje of 12 a 13ooo.
Daar komt dus ongeveer het topvermogen, dus het bereik word toch iets van 1000 toertjes meer..

Heb nu toch alu en straks ws ook een goeie zuiger dus 12k moet het minimaal wel worden.
Gezien ik met de kortere tecno en licht bijgewerkte hebo zijn topvermogen bij 9000 had ofzo.
Misschien dat die carb nog wel een beetje groot was voor dat cilindertje..

Eentje testen en dan het verschil tussen tecno en VTM laten zien lijkt me wel leuk.
Eens aan Tino vragen hoe hij erover denkt.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Blorn 19-10-02?17:29 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?

Eens aan Tino vragen hoe hij erover denkt.
dat lijkt me wel nodig jah
 
barry 19-10-02?20:11 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Blorn - Official Honda Freak?

weet je dan toevallig of er 45,9mm asso of pro-x zuigers zijn?

edit: barry..
- voor nsr en dus niet bovenlangs
- denk niet dat die kaio op 13000 topvermogen heeft
- en voor dat geld koop je maar een proma


ten aller eerste, ik heb het helemaal niet over mijn eigen mtx sh, anders had ik dat wel genoemd, ik noemde een mtx, de crossmtx zit nsr blok op en kan wel degelijk een bovenlangse uitlaat op, dus hoe kom je daarbij dat dat niet kan

en nu blijkt ook wel dat ik het helemaal niet heb over mijn 70cc kaio

en voor dat geld moet ik mij schamen, tss ik vraag het toch serieus. ik heb gehoor dat hier in de buurt een uitlaat wordt gemaakt op maar voor 150euro, ik zeg niet in welke kwaliteit, want ik heb er nog niet na geinformeerd. maar ik was gewoon nieuwschierig wat jullie hier zouden zeggen.

[This message is edited by Blorn - Official Honda Freak on 19-10-02 16:22]

 
He?

Dit topic is 10917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved