Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5823 - Uitlaat maken?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 18-10-02?14:47 Print reply

Posts: 14825
veelsteduur 400 moet dan minstens aangepast zijn op de setup...
 
Siepie Wokkel 18-10-02?15:11 Print reply
Posts: 3888
tjah, heeft ze alle 20 al verkocht.... relaxt geld verdiene, en hij heeft 2 versies: 14000 en 14500 maar je moet zon ding natuurlijk nie kopen als je 9000 maakt
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Joost 18-10-02?17:52 Print reply
Posts: 1108
WHAAA, zie ik dat goed, die uitlaat bestaat uit 30 conussen :n ....Nooit aan beginnen, dat lukt je nooit zonder ervaring in het maken van uitlaten. Het eerste probleem is het walsen van de conusen, als je geen goede wals hebt kun jet wel vergeten. Drie conusen en een belly uit een stuk vond ik al reste lastig om rond te krijgen. Daarnaast moet je ook nog verekte goed kunnen lassen. Het materiaal is supper dun dus gaten als je mig apparaat niet goed afstelt, daarnaast heeft ook de neiging om te vervormen tijdens het lassen. Voor je het weet is je zo mooi rond gewalste conus een ei geworden en kan je over nieuw beginnen.

Ik zou eerst maar eens beginen met een 3-stage uitlaat. Dus twee oplopende conusen een belly een baffel en een stinger. Moet je zelf nog wel ff creatief een header aan zien te flexen maar dat is wel te doen. De maten van een dergelijke uitlaat kan je berekenen met de forumules die jennings ooit een keer heeft bedacht, dacht ik. Ze staan wel op mac-dizzy bij de eninge building forumas.


 
It is going to be a Endless summer...
Nick - Administrator 18-10-02?18:05 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Dus twee oplopende conusen een belly een baffel en een stinger. Moet je zelf nog wel ff creatief een header aan zien te flexen maar dat is wel te doen.

Hahaha sjezus hey. Doe mij maar 2 belly's, en een baffeltje gaat er ook altijd wel in
Snap er geen flikker van
 
Blukaap 18-10-02?18:51 Print reply

Posts: 10006
Is het niet baffle trouwens ?

Niet dat ik weet wat het nou eigenlijk is, maar dit stond me bij.
 
Bastila is lief
Rudy 18-10-02?20:19 Print reply

Posts: 3471
zullen wel een aantal "interesante" termen zijn die hij van een of andere site afgeplukt heeft

[This message is edited by Rudy on 18-10-02 20:27]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 18-10-02?21:26 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Siepie Wokkel?

op scootertuning.net is een gast die maakt ook zelf zijn uitlaatjes... voor 14000 toeren, hij had er 1/2pk meer mee op de testbank dan met een yasuni geloof ik, zag er ook nog vet uit, hij heeft er 20 gemaakt ofzo, en die verkoopt ie voor 400euro p/stuk


Hij had er echt niet slecht 1/2 pk meer door hoor, hij haalde 18,3 pk met standaard evo en de overige spullen (dit is degene die die uitlaat heeft gemaakt voor de Beta scooter, en de rest van die scooter heeft getuned) Ding heeft ondertussen al flink boven de 20 pk!!


En Joost gebruikt gewoon de normale namen van de verschillende delen van een uitlaat. Als je het niet begrijpt, zoek er dan eens wat over op i.p.v commentaar te geven!

[This message is edited by Hans F. on 18-10-02 21:29]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Nick - Administrator 18-10-02?21:29 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Rudy?

zullen wel een aantal "interesante" termen zijn die hij van een of andere site afgeplukt heeft


Nou.... Joost kennende weet ie wel wat ze betekenen.
 
Rudy 18-10-02?21:42 Print reply

Posts: 3471
kan goed
[URL[t]]http://www.macdizzy.com/formulas.htm[/t]http://www.macdizzy.com/formulas.htm[/URL]
maar het is in elk geval van een site
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 18-10-02?21:47 Print reply

Posts: 4967
Jah, die site is ondertussen allang bekend bij de meesten hier.
En trouwens, Joost zei meteen dat die formules daar stonden:

Quote:
De maten van een dergelijke uitlaat kan je berekenen met de forumules die jennings ooit een keer heeft bedacht, dacht ik. Ze staan wel op mac-dizzy bij de eninge building forumas.


 
Neonlampje 18-10-02?22:50 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Rudy?

zullen wel een aantal "interesante" termen zijn die hij van een of andere site afgeplukt heeft

wil niet veel zeggen, maar blaat jij ook niet altijd de meest oninteressante thermen er zo veel mogelijk uit? volgens mij wel...
beetje bekrompen om iemand af te kraken omdat hij iets beter weet dan jij...
 
Blorn 18-10-02?23:05 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Hij had er echt niet slecht 1/2 pk meer door hoor, hij haalde 18,3 pk met standaard evo en de overige spullen (dit is degene die die uitlaat heeft gemaakt voor de Beta scooter, en de rest van die scooter heeft getuned) Ding heeft ondertussen al flink boven de 20 pk!!
Quote:
21,6 Bhp MINA KICK ASS



Quote:
En Joost gebruikt gewoon de normale namen van de verschillende delen van een uitlaat. Als je het niet begrijpt, zoek er dan eens wat over op i.p.v commentaar te geven!

[This message is edited by Hans F. on 18-10-02 21:29]
idd, en ik doe mn uiterste best..
 
MB50TUNED 18-10-02?23:28 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Blorn - Official Honda Freak?

pulsen net als geluid worden door de expansie terug de cilinder ingeduwd waardoor betere verbranding plaatsvind.. correct me if i'm wrong


correct. En doordat er emngsel door de geluidsgolf je cilinder in wordt geduwt onstaat daar een leegt/onderdruk als de uitlaatpoort sluit. Als hij daarna opent wordt de cilinder 'leeggezogen' simpel gezegt.

 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Rudy 19-10-02?02:02 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Quote:
Originally posted by: Rudy?

zullen wel een aantal "interesante" termen zijn die hij van een of andere site afgeplukt heeft

wil niet veel zeggen, maar blaat jij ook niet altijd de meest oninteressante thermen er zo veel mogelijk uit? volgens mij wel...
beetje bekrompen om iemand af te kraken omdat hij iets beter weet dan jij...
idd ik blaat zoveel mogelijk
maar ben niet zo onder de indruk van leterlijke citaten van een site
niet dat ik daarmee iets wil zeggen over joost

maar als ik zoveel oninteresante termen blaat quote er dan eens wat?


[This message is edited by Rudy on 19-10-02 03:07]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
MB50TUNED 19-10-02?08:15 Print reply
Posts: 1054
wat een geouwehoer weer, is er weer een interessant topci wordt het gelijk ver..... .

Maar ik zal de termen een beetje verklaren

belly = buik, het gedeelte tussen de conussen in met paralel wand.

baffle = keerschot, de laatste konus ie de geluidsgolven weerkaatst.

de volgende termen zek je zelf maar op, want daar ken ik de LETTERLIJKE betekenins niet van.

header = bocht

stinger = pijp tussen demper en expansievat

Volgens mij is het niet zo moeilijk om een goede pijp te maken. Zoveel goed spul is er namelijk niet op de markt. Ik heb al een aantal pijpen ontworpen maar zelf nog niet afgebouwd. Maar er komt nog wel een zelfontworpen en gedeeltelijk zelfgemaakte pijp op mijn mb. Maar er gaat gewoon heel veel tijd zitten in informatie verzamelen. En berekenen en ontwerpen van mijn blok. Maar de plannen voor mijn cilinder zijn af.

Maar ik heb tussendoor wel een 3 stage difuser pijp voor iemand anders ontworpen. Die liep volgens die persoon ergo goed. Top was zoon 70/75 km/h met 70 cc 20 mm enz. Top is nu 85 tot 90 km/h en acceleratie is heel erg verbeterd met ENKELT de 3 stage difuser pijp. Ik had overigens niet geprobeert er veel vermogen uit te trekken. Maar de brommer een brede powerband te geven waardoor hij lekker rijd. Vermogen was theoretisch ergens rond de 9. Maar zal in de praktijk wel minder zijn denk ik.



En geen geouwehoer dat 70 / 75 langzaam is. Want dat hangt toch van tandwielverhouding af. (en er wordt naar mijn mening ook hier soms overdreven met snelheden) Mijn experiment is iig geslaagt.

En nog ff over de tinopijp, inflatie? Nog geen jaar geleden bood hij aan om voor mijn setup specifiek een pijp te maken voor f750,- Maar dan moest ik wel mijn mb naar zeeland brengen, want hij had nog nooit een pijp voor een mb gemaakt. ivm pasvorm.

Ik lag me altijd dood om dat soort dingen. NEt zoals ivo in het begin tunede hij voor f50,- en spoelers erbij voor f75,-. en dan presteert zoiets een beetje en dan gaat iedereen er ik weet niet wat voor betalen....



[This message is edited by Bart Hoogeveen on 19-10-02 08:35]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 10889 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved