Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5823 - Uitlaat maken?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 10887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 16-10-02?20:45 Print topicpost
Posts: 5327
Ik heb op de maten gevonden van een 'opmaat' 50cc uitlaat voor NSR. maar heb geen idee of het een beetje te doen is om zelf een uitlaat te maken. of is het onbegonnen werk. Als er iemand is die dit al is gedaan heeft zou ik het graag horen.


[This message is edited by De schout on 16-10-02 20:51]
 
tune tweak fiddle bang bummer

Rudy 17-10-02?00:22 Print reply

Posts: 3471
of het een beetje te doen is?

ja maar alleen als je zelf erg goed kunt lassen en metaal kunt bewerken
Met een gewoon elektrisch lasapparaat lukt het haast niet om dun blik te lassen dus je moet al mig/mag hebben. Ook hardsolderen met messing gaat goed.

ook moet je wat praktische wiskunde kennen om de goede uitslagen te maken zodat elke conus op de volgende aansluit.
Je moet eigenlijk ook een soort houten mal maken waar je de conussen op kunt kloppen
moooi

[This message is edited by Rudy on 17-10-02 00:41]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
De Schout 17-10-02?10:45 Print reply
Posts: 5327
owja.. lassen zal het probleem niet zijn (tig) naar die konussen passent krijgen da wor wel een probleem denk ja. :a
 
tune tweak fiddle bang bummer
Blorn 17-10-02?11:44 Print reply

Posts: 13825
jongen, berekenen er zelf liever een want zelfde geld is die pijp HELEMAAL niet op maat voor jou nsr.. ik ga btw ook een opmaat uitlaat maken voor mn getunde 70mal
 
DeepSpace 17-10-02?12:42 Print reply
Posts: 181
Zowiezo is een uitlaat maken voor een 2takt best moeilijk, je zit met de expansie gebeuren, dat moet wel goed, anders loopt ie niet zo fijn denk ik.
Voor een 4 takt kan het wel heel simpel, die heeft namelijk geen expansievat nodig.
 
Blukaap 17-10-02?16:39 Print reply

Posts: 10006
4-takt is het net zo goed belangrijk en bestaan d'r net zo goed een aso hoeveelheid formules voor om de perfecte uitlaat te maken..
 
Bastila is lief
Neonlampje 17-10-02?16:57 Print reply

Posts: 14825
http://www.brommerfo...his=5,26,&cat=26
http://www.brommerfo...his=5,26,&cat=26

Bimotion software heeft functie waarbij hij voor jou een uitslat berekent, en je hem dus makkelijker kan maken..
ik wil het ooit ook nog doen.. alleen heb imho de laservaring er nog niet voor...
 
Neonlampje 17-10-02?17:03 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Blukaap: Happy tree friend?

4-takt is het net zo goed belangrijk en bestaan d'r net zo goed een aso hoeveelheid formules voor om de perfecte uitlaat te maken..
maar dan is het echt super fine tuning, zolang hij al zn lucht maar kwijt kan looptut wel goed hoor
 
Sneks 17-10-02?17:26 Print reply
Posts: 2499
en dan nog, met alleen die formules kun je nog niet zomaar een perfecte uitlaat maken hoor. In die formules komen allerlei constanten voor die je moet kiezen (bv. K0, K1, K2 en KH). Zolang je die niet goed kiest (en daar moet je dus ervaring bij hebben welke je enkel kunt krijgen door te proberen!) loopt het nog steeds niet super.

Mensen die er veel ervaring mee hebben weten bv. wat voor hoek die divergente conus moet hebben om te zorgen dat het goed rijdbaar blijft.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 17-10-02?17:36 Print reply

Posts: 3471
idd maar dat is eigenlijk met alles wat je veranderd aan de motor. Je moet eigenlijk alles na de tijd op de vermogensbank moeten kunnen testen.
Zelf een uitlaat maken is lastig ik heb wel vaker mensen gesproken die het deden, maar die hadden er heel wat gemaakt voordat ze tevreden waren. En dan was het ook nog zo dat de uitlaat die het beste leek te lopen eigenlijk op de testbank niet eens de beste was. Er zijn in de meeste uitlaat formules zoveel variabelen dat je niet 1 uitlaat kunt berekenen die zomaar ideaal is

[This message is edited by Rudy on 17-10-02 17:42]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Erik_N 17-10-02?20:42 Print reply

Posts: 5360
En wat kost het om er een te laten maken? En je uitlaat is toch voorderest hol van binnen, of zit daar nog wat in?
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Sneks 17-10-02?20:49 Print reply
Posts: 2499
reken maar op minimaal 400 euro..
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Zeroed in- 17-10-02?21:40 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Originally posted by: Voornaam?Achternaam

En wat kost het om er een te laten maken? En je uitlaat is toch voorderest hol van binnen, of zit daar nog wat in?


ja dat wil ik eigenlijk ook wel eens weten, hoe ziet de uitlaat er vanbinnen uit en waarom werkt hij goed/slecht?
staat niks over in de faq dus mischien een idee?

 
Neonlampje 18-10-02?13:59 Print reply

Posts: 14825
Uitlaat is hol van binnen.. werkt dmv het expantie id.. staat genoeg documentatie overop inet...
 
Blorn 18-10-02?14:33 Print reply

Posts: 13825
pulsen net als geluid worden door de expansie terug de cilinder ingeduwd waardoor betere verbranding plaatsvind.. correct me if i'm wrong
 
Siepie Wokkel 18-10-02?14:35 Print reply
Posts: 3888
op scootertuning.net is een gast die maakt ook zelf zijn uitlaatjes... voor 14000 toeren, hij had er 1/2pk meer mee op de testbank dan met een yasuni geloof ik, zag er ook nog vet uit, hij heeft er 20 gemaakt ofzo, en die verkoopt ie voor 400euro p/stuk
 
-=[Feel the power of Derbi]=-

Dit topic is 10887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved