Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gilardoni 74 ophoogplaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58207 - Gilardoni 74 ophoogplaat?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yionix 20-8-2009 19:21 Print topicpost
Posts: 307
Hallo,

ik heb een gilardoni 74 gekocht voor mn am6 blok, waar een doppler as in zit, maar als de zuiger op het BDP staat komt mijn cilinder van mn blok af, ook kunnen de moertjes niet verder naar onder, dus ik heb blijkbaar een ophoogplaat nodig, maar klopt het wel allemaal? Ik dacht dat je gewoon zonder kon rijden.
 

Sherwin 20-8-2009 19:25 Print reply

Posts: 561
watvoor zuiger zit erin? misschien heb je een te hoge zuiger gemonteerd. t hoord te kunnen, doppler as is gwn std slag...

moet kunnen
 
yionix 20-8-2009 19:26 Print reply
Posts: 307
Gewoon de standaard zuiger, italkit dingetje.
 
Torque 20-8-2009 19:41 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yionix
Gewoon de standaard zuiger, italkit dingetje.


heb je er een fototje van?
 
gaat ie dat zeggen
Sherwin 20-8-2009 20:03 Print reply

Posts: 561
Gilardoni 74cc heeft Vertex zuiger...

maar hij hoordt het gewoon te doen dan!? misschien heb je een langere drijfstang oid?
 
Ryon 20-8-2009 20:22 Print reply

Posts: 950
Dan heb jij geen doppler krukas, of idd een met langere drijfstang. Want ik heb precies hetzelfde, en bij mij past het ook zonder ophoogplaat oid.
 
Høken is normaal
yionix 20-8-2009 21:35 Print reply
Posts: 307
Morgen komt er een foto en zal ik de drijfstang opmeten! Ik heb deze krukas via marktplaats gekocht en keez heeft hem gemonteerd.
 
Sherwin 21-8-2009 22:39 Print reply

Posts: 561
doppler heeft alleen ori, drijfstangen, t is wss een topperformance lange slag asje, of iets met een andere drijfstang,

als t een lange slag as is, heb je waarschijnlijk niks aan een ophoogplaat! want dan moet er een cilinder op die bij je krukas hoort.. wnt als je een topperformance/simonelli as hebt, leverd die een langere slag (44mm) n dan kloppen je timingen niet met je gilardoni

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 21-8-2009 om 22:39 uur.
 
Derbi-Olaf 21-8-2009 23:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
doppler heeft alleen ori, drijfstangen, t is wss een topperformance lange slag asje, of iets met een andere drijfstang,

als t een lange slag as is, heb je waarschijnlijk niks aan een ophoogplaat! want dan moet er een cilinder op die bij je krukas hoort.. wnt als je een topperformance/simonelli as hebt, leverd die een langere slag (44mm) n dan kloppen je timingen niet met je gilardoni

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 21-8-2009 om 22:39 uur.

timingen zijn dan gewoon prima rijdbaar hoor
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yionix 22-8-2009 12:21 Print reply
Posts: 307
Heeft doppler ook lange slag asjes? Want op de drijfstang staat zeker weten het doppler teken.
 
yionix 23-8-2009 19:58 Print reply
Posts: 307
Oke, ik heb net mijn orginele AM6 cilinder erop gezet, en dit past wel gewoon, ik denk dat het dan aan de zuiger ligt? Aangezien de cilinder zonder hemd even lang zijn.
 
Toettoet 23-8-2009 20:02 Print reply
Posts: 780
Dan ligt het inderdaad aan de zuiger.
 
jan-dx11 23-8-2009 21:08 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Dan ligt het inderdaad aan de zuiger.

dat hoeft niet, mogelijk is de cilinder afgedraaid. Zet de zuigers eens naast elkaar met het piston gat naar voren en maak er eens een foto van, doe dit ook ff met je cilinders.

In bijde gevallen in een ophoogplaat of een lagere zuiger een oplossing.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Sherwin 23-8-2009 21:11 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yionix
Aangezien de cilinder zonder hemd even lang zijn.


dan is de cilinder toch niet afgedraaid?
 

Dit topic is 1514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved