Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 2 cilinder bromfiets

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58198 - 2 cilinder bromfiets
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Uncle BLAM 20-8-2009 16:43 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Dat klopt, maar het blijft een geweldig ding. Er staan er zelfs een paar op kenteken.

Alleen ik weet niet of ze vroeger raceten met een 2 cilinder 50cc?
Als 4 takt hadden ze een probleem in de 50 cc raceklasse omdat dat allemaal 2 takt was, maar krijg je door 2 cilinders veel meer power?


een probleem weet ik niet, ik heb het idee dat Honda bewust heeft gekozen voor viertakt ( ze hebben ook genoeg tweetakten gemaakt immers )

ik weet ook niet of je bij 20.000 rpm nog twee cilinder nodig hebt
 
een BF teller is sneller
Matthijs-CB50 20-8-2009 16:49 Print reply

Posts: 60
Met een 2 takt hebt je toch wel 1,3 a 1,4 keer meer vermogen toch...
 
Honda CB50J
Niek de Wildt 20-8-2009 16:52 Print reply
Posts: 7168
Over het algemeen betekend meer cilinders meer toeren ivm de mindere belasting van het drijfwerk.
lees dit maar eens:

http://www.2stroke-t...erkende_getallen.pdf


Om een einde te brengen aan deze zinloze discussie, waren inderdaad 2cilinder 4takt 50cc van Honda namelijk de RC112 t/m RC115
De RC112 had bijv nog 2 kleppen waar de RC113 er al 4 kreeg.
Allemaal 9 versnellingen met natte koppeling.
Tot wel 13pk bij 20.000 toeren.











MEER INFO EN HET COMPLETE OVERZICHT:
http://velobanjogent...113-rc114-rc115.html

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-8-2009 om 17:05 uur.
 
Matthijs-CB50 20-8-2009 16:56 Print reply

Posts: 60
Vet!
Bedankt
 
Honda CB50J
ErikVerkade 20-8-2009 16:58 Print reply

Posts: 980
maaar mochten ze wel op kenteken?

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
mtlover 20-8-2009 17:00 Print reply

Posts: 2372
Misschien zouden dit racers zijn?
 
Matthijs-CB50 20-8-2009 17:02 Print reply

Posts: 60
Mag een 2 cilinder, mits 50 cc wel op brommerkenteken trouwens?
 
Honda CB50J
Niek de Wildt 20-8-2009 17:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
maaar mochten ze wel op kenteken?



Nee natuurlijk niet achterlijke gladiool! dit zijn productieracers waar enkele dan niet één van zijn gemaakt en inmiddels een half miljoen kosten.

Dit is net zo achterlijk als beweren dat een Kreidler 50cc 12v een 12cilinder is ipv een 12versnellingsbak.

Hier wordt ik gewoon droevig van.
Scheer je weg idioot.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-8-2009 om 17:06 uur.
 
PraatPaal 20-8-2009 17:09 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM

[...]

de hele reden waarom onder brommers tweetakten zitten is omdat het goedkoop en simpel te maken is

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 20-8-2009 om 16:23 uur.


Een wijs oldskool lid had ooit als uitspraak:
Met brommers van 4t naar 2t gaan is als het wiel opnieuw uitvinden maar dan met 8 hoeken...

En je ziet bij die lage productie kosten chinese rotzooi scooters wel dat 4takt ook goedkoop kan zijn.

Waar je weer uitkomt dat ze bij viertakt scooters graag een korte slag en grote boring nemen, om grote kleppen te kunnen maken.

bij een bv 2x25cc motortje wordt de slag ongeveer die van een nitromethaan autotje.
En daarom draait zoon bovenstaande madafaka idioot veel toeren wat icm de 9 versnellingsbak een hoop snelheid geeft.

Hetzelfde doen ze overigens met 2 takt schakelblokken naar moderne wegbrommers standaart. Bv een AM6 blok, wat voor mij betekend, toeren+6bak= snelheid, vermogen watnou vermogen??

@Matthijs lees ook eens de posts vlak onder de startpost

Dit wordt alweer een bullshit post, dus ik ga nu maar opzoek naar de bromfiets blad (de 50jaar editie) hierin staat een column met fotos over een peug103 met 2 cilinders naast elkaar...

 
Niek de Wildt 20-8-2009 17:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Een wijs oldskool lid had ooit als uitspraak:
Met brommers van 4t naar 2t gaan is als het wiel opnieuw uitvinden maar dan met 8 hoeken...

En je ziet bij die lage productie kosten chinese rotzooi scooters wel dat 4takt ook goedkoop kan zijn.

Waar je weer uitkomt dat ze bij viertakt scooters graag een korte slag en grote boring nemen, om grote kleppen te kunnen maken.

bij een bv 2x25cc motortje wordt de slag ongeveer die van een nitromethaan autotje.
En daarom draait zoon bovenstaande madafaka idioot veel toeren wat icm de 9 versnellingsbak een hoop snelheid geeft.

Hetzelfde doen ze overigens met 2 takt schakelblokken naar moderne wegbrommers standaart. Bv een AM6 blok, wat voor mij betekend, toeren+6bak= snelheid, vermogen watnou vermogen??

@Matthijs lees ook eens de posts vlak onder de startpost

Dit wordt alweer een bullshit post, dus ik ga nu maar opzoek naar de bromfiets blad (de 50jaar editie) hierin staat een column met fotos over een peug103 met 2 cilinders naast elkaar...



Amen.

 
mrd70cc-racer 20-8-2009 18:34 Print reply

Posts: 170
gaat allicht wel heb hier een filpje van een scooter met 4 cilinders

maar legaal in NL :P denk het niet


http://www.youtube.com/watch?v=jZCqU9hKVhE

Dit bericht is gewijzigd door jantjuh8 op 20-8-2009 om 18:39 uur.
 
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door
Henk-88 20-8-2009 18:46 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Dat klopt, maar het blijft een geweldig ding. Er staan er zelfs een paar op kenteken.



Op motorkenteken, (via Engeland) geïmporteerd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ErikVerkade 20-8-2009 18:47 Print reply

Posts: 980
welke maffkees beweerd dat dan(ik geef niet me ongelijk toe ik zeg ook niet dat JIJ gelijk had maar ik zeg alleen dan mijn beweering niet helemaal 100% juist was
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Nee natuurlijk niet achterlijke gladiool! dit zijn productieracers waar enkele dan niet één van zijn gemaakt en inmiddels een half miljoen kosten.

Dit is net zo achterlijk als beweren dat een Kreidler 50cc 12v een 12cilinder is ipv een 12versnellingsbak.

Hier wordt ik gewoon droevig van.
Scheer je weg idioot.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-8-2009 om 17:06 uur.


 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
ErikVerkade 20-8-2009 18:52 Print reply

Posts: 980
maar weet iemand nou al of ze voor op de weg bestaan?
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-8-2009 18:54 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Nee natuurlijk niet achterlijke gladiool! dit zijn productieracers waar enkele dan niet één van zijn gemaakt en inmiddels een half miljoen kosten.

Dit is net zo achterlijk als beweren dat een Kreidler 50cc 12v een 12cilinder is ipv een 12versnellingsbak.

Hier wordt ik gewoon droevig van.
Scheer je weg idioot.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-8-2009 om 17:06 uur.


dat wil niet zeggen dat je moet beginnen schelden.
Kan hij er wat aan doen dat hij dat artikel nog niet gelezen had?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 16077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved