ChielTZR |
19-8-2009 18:21 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees 125
hallo
een jaar geleden kocht ik een derbi.
het eerste halve jaar heb ik er zonder problemen mee gereden. maar een sinds toen is hij al 4 keer vast gelopen ik heb de olie pomp al afgespoten
maar toch blijft hij om de ong 25 a 30 km vast lopen.
wat kan het probleem zijn?
verkeerde afstelling
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
YZ50crosser |
19-8-2009 18:22 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees 125
hallo
een jaar geleden kocht ik een derbi.
het eerste halve jaar heb ik er zonder problemen mee gereden. maar een sinds toen is hij al 4 keer vast gelopen ik heb de olie pomp al afgespoten
maar toch blijft hij om de ong 25 a 30 km vast lopen.
wat kan het probleem zijn?
hoe smeer je hem?
rijd je de cilinder wel in.
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
De Schout |
19-8-2009 18:48 |
Posts: 5327 |
-slechte smering
-koeling niet in orde
-afstelling (veel) te arm
-vuil in je blok van vorige vastloper
-drijfstang krom door vorige vastloper
-je monteerd het niet goed (zuiger verkeerd om, clipsen niet goed ed.)
-je werkt niet netjes genoeg (zand in stof in je blok helpen met montage, dingen beschadigen ed.)
-er is iets mis met de cilinder/zuiger die je monteerd
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-8-2009 om 18:49 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kpotmake |
19-8-2009 19:39 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
-slechte smering
-koeling niet in orde
-afstelling (veel) te arm
-vuil in je blok van vorige vastloper
-drijfstang krom door vorige vastloper
-je monteerd het niet goed (zuiger verkeerd om, clipsen niet goed ed.)
-je werkt niet netjes genoeg (zand in stof in je blok helpen met montage, dingen beschadigen ed.)
-er is iets mis met de cilinder/zuiger die je monteerd
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-8-2009 om 18:49 uur.
- te hoge compressie
- te arm mengsel niet meteen door te arme afstelling maar bv valse lucht
- zuigerveren niet in slotjes
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Sherwin |
19-8-2009 19:41 |
Posts: 561 |
-verkeerde zuiger en of zuigerveer (zuiger hapt in poort?)
Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 19-8-2009 om 19:41 uur.
|
|
|
|
RobinRS98 |
19-8-2009 19:44 |
Posts: 879 |
- Of je bent gewoon fakking achterlijk dat je naar de 1ste of de 2de vastloper niet hebt gekeken waar aan het ligt,
|
|
Stamp die air uit je nikes ! |
|
Jasper Strahiem |
19-8-2009 20:01 |
Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees 125
hallo
een jaar geleden kocht ik een derbi.
het eerste halve jaar heb ik er zonder problemen mee gereden. maar een sinds toen is hij al 4 keer vast gelopen ik heb de olie pomp al afgespoten
maar toch blijft hij om de ong 25 a 30 km vast lopen.
wat kan het probleem zijn?
Doe je er nu wel mengsmering in dan?
|
|
Make the most of now |
|
kees 125 |
19-8-2009 20:18 |
Posts: 179 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
verkeerde afstelling
nee want de bougie word mooi koffie bruin
|
|
|
|
kees 125 |
19-8-2009 20:19 |
Posts: 179 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]
hoe smeer je hem?
rijd je de cilinder wel in.
ja ik rijd mijn cilinder netjes in gewoon heel rustig rijden (zeker niet harder als 60. en normaal smeer ik met 1:40 en nu x geprobeert met 1:30 ma mocht niet helpen
oja en ik gebuik inrij olie
Dit bericht is gewijzigd door kees 125 op 19-8-2009 om 20:19 uur.
|
|
|
|
grasmaaier89 |
19-8-2009 20:20 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees 125
[...]
nee want de bougie word mooi koffie bruin
BOUGIEKLEUR IS SLECHT EEN RICHTLIJN!!!
Zie t maar t als XTC.
Ziet eruit als een lekker snoepje, maar t doet vreselijke dingen met je.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
19-8-2009 20:25 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kees 125
[...]
ja ik rijd mijn cilinder netjes in gewoon heel rustig rijden (zeker niet harder als 60. en normaal smeer ik met 1:40 en nu x geprobeert met 1:30 ma mocht niet helpen
oja en ik gebuik inrij olie
Dit bericht is gewijzigd door kees 125 op 19-8-2009 om 20:19 uur.
rijker smeren is slecht, inrijden met 60 is ook al verkeerd, je maakt de eerste 50 km max 3k toeren.
en als je cilinder elke 25-30 km vastloopt zou ik mn blok allang uitmekaar gehaald hebben
|
|
|
|
ronaldt |
19-8-2009 21:13 |
Posts: 2735 |
doe eens foto van je cilinder + zuiger
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Almer |
20-8-2009 13:36 |
Posts: 3325 |
Wat versta jij onder inrijd-olie? Gewoon 2taktolie door de benzine is genoeg.
Zet je je cilinderkop niet veel te vast, waardoor deze niet uit kan zetten? Dan krijg je 4 van die mooie sporen in je cilinder en op je zuiger, precies waar de draadeinden door de cilinder lopen.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
martijne.c |
22-8-2009 18:47 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
- te hoge compressie
- te arm mengsel niet meteen door te arme afstelling maar bv valse lucht
- zuigerveren niet in slotjes
Als je het lijste van De Schout en kpotmake even nagaat moet je brommer niet meer vastlopen.
Als je dit niet kan moet je hem gewoon even langs de bromboer brengen. En als het niet teveel mag kosten moet je hem vragen te bellen voordat die dingen gaat vernieuwen. Uurloon is gemiddeld 50euro. Dus dat ben je zowieso kwijt.
|
|
R.I.P Derbi ik mis je:( |
|