Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda loopt vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58191 - derbi senda loopt vast
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees 125 19-8-2009 18:20 Print topicpost

Posts: 179
hallo
een jaar geleden kocht ik een derbi.
het eerste halve jaar heb ik er zonder problemen mee gereden. maar een sinds toen is hij al 4 keer vast gelopen ik heb de olie pomp al afgespoten
maar toch blijft hij om de ong 25 a 30 km vast lopen.
wat kan het probleem zijn?
 

ChielTZR 19-8-2009 18:21 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
hallo
een jaar geleden kocht ik een derbi.
het eerste halve jaar heb ik er zonder problemen mee gereden. maar een sinds toen is hij al 4 keer vast gelopen ik heb de olie pomp al afgespoten
maar toch blijft hij om de ong 25 a 30 km vast lopen.
wat kan het probleem zijn?


verkeerde afstelling
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
YZ50crosser 19-8-2009 18:22 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
hallo
een jaar geleden kocht ik een derbi.
het eerste halve jaar heb ik er zonder problemen mee gereden. maar een sinds toen is hij al 4 keer vast gelopen ik heb de olie pomp al afgespoten
maar toch blijft hij om de ong 25 a 30 km vast lopen.
wat kan het probleem zijn?


hoe smeer je hem?
rijd je de cilinder wel in.
 
www.bxteamlg.tk
De Schout 19-8-2009 18:48 Print reply
Posts: 5327
-slechte smering
-koeling niet in orde
-afstelling (veel) te arm
-vuil in je blok van vorige vastloper
-drijfstang krom door vorige vastloper
-je monteerd het niet goed (zuiger verkeerd om, clipsen niet goed ed.)
-je werkt niet netjes genoeg (zand in stof in je blok helpen met montage, dingen beschadigen ed.)
-er is iets mis met de cilinder/zuiger die je monteerd

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-8-2009 om 18:49 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kpotmake 19-8-2009 19:39 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
-slechte smering
-koeling niet in orde
-afstelling (veel) te arm
-vuil in je blok van vorige vastloper
-drijfstang krom door vorige vastloper
-je monteerd het niet goed (zuiger verkeerd om, clipsen niet goed ed.)
-je werkt niet netjes genoeg (zand in stof in je blok helpen met montage, dingen beschadigen ed.)
-er is iets mis met de cilinder/zuiger die je monteerd

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 19-8-2009 om 18:49 uur.

- te hoge compressie
- te arm mengsel niet meteen door te arme afstelling maar bv valse lucht
- zuigerveren niet in slotjes
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Sherwin 19-8-2009 19:41 Print reply

Posts: 561
-verkeerde zuiger en of zuigerveer (zuiger hapt in poort?)

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 19-8-2009 om 19:41 uur.
 
RobinRS98 19-8-2009 19:44 Print reply

Posts: 879
- Of je bent gewoon fakking achterlijk dat je naar de 1ste of de 2de vastloper niet hebt gekeken waar aan het ligt,
 
Stamp die air uit je nikes !
Jasper Strahiem 19-8-2009 20:01 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
hallo
een jaar geleden kocht ik een derbi.
het eerste halve jaar heb ik er zonder problemen mee gereden. maar een sinds toen is hij al 4 keer vast gelopen ik heb de olie pomp al afgespoten
maar toch blijft hij om de ong 25 a 30 km vast lopen.
wat kan het probleem zijn?

Doe je er nu wel mengsmering in dan?
 
Make the most of now
kees 125 19-8-2009 20:18 Print reply

Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


verkeerde afstelling


nee want de bougie word mooi koffie bruin
 
kees 125 19-8-2009 20:19 Print reply

Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


hoe smeer je hem?
rijd je de cilinder wel in.


ja ik rijd mijn cilinder netjes in gewoon heel rustig rijden (zeker niet harder als 60. en normaal smeer ik met 1:40 en nu x geprobeert met 1:30 ma mocht niet helpen

oja en ik gebuik inrij olie

Dit bericht is gewijzigd door kees 125 op 19-8-2009 om 20:19 uur.
 
grasmaaier89 19-8-2009 20:20 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
[...]


nee want de bougie word mooi koffie bruin


BOUGIEKLEUR IS SLECHT EEN RICHTLIJN!!!


Zie t maar t als XTC.
Ziet eruit als een lekker snoepje, maar t doet vreselijke dingen met je.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 19-8-2009 20:25 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
[...]


ja ik rijd mijn cilinder netjes in gewoon heel rustig rijden (zeker niet harder als 60. en normaal smeer ik met 1:40 en nu x geprobeert met 1:30 ma mocht niet helpen

oja en ik gebuik inrij olie

Dit bericht is gewijzigd door kees 125 op 19-8-2009 om 20:19 uur.


rijker smeren is slecht, inrijden met 60 is ook al verkeerd, je maakt de eerste 50 km max 3k toeren.

en als je cilinder elke 25-30 km vastloopt zou ik mn blok allang uitmekaar gehaald hebben

 
ronaldt 19-8-2009 21:13 Print reply

Posts: 2735
doe eens foto van je cilinder + zuiger
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Almer 20-8-2009 13:36 Print reply

Posts: 3325
Wat versta jij onder inrijd-olie? Gewoon 2taktolie door de benzine is genoeg.
Zet je je cilinderkop niet veel te vast, waardoor deze niet uit kan zetten? Dan krijg je 4 van die mooie sporen in je cilinder en op je zuiger, precies waar de draadeinden door de cilinder lopen.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
martijne.c 22-8-2009 18:47 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

- te hoge compressie
- te arm mengsel niet meteen door te arme afstelling maar bv valse lucht
- zuigerveren niet in slotjes


Als je het lijste van De Schout en kpotmake even nagaat moet je brommer niet meer vastlopen.

Als je dit niet kan moet je hem gewoon even langs de bromboer brengen. En als het niet teveel mag kosten moet je hem vragen te bellen voordat die dingen gaat vernieuwen. Uurloon is gemiddeld 50euro. Dus dat ben je zowieso kwijt.
 
R.I.P Derbi ik mis je:(

Dit topic is 3984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved