Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TZR afstellen lukt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58189 - TZR afstellen lukt niet
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stephan777 20-8-2009 20:27 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
luchtfilter, uitlaat en CDI... (tenminste cdi weet ik niet zeker, dat was vanaf een bepaald jaar maar als je een Moric cdi heb, is ie begrensd)



Vanaf 2007 is dat. De CDI begrenzing.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 20-8-2009 om 20:27 uur.
 
joep91 20-8-2009 21:35 Print reply

Posts: 128
Hij is uit 2006
 
joep91 20-8-2009 21:44 Print reply

Posts: 128
Ik denk dat ik er nu wel uitkom.
Ik zet de luchtschroef op 1,5 . En laat de gasnaald in het midden staan.
Als eerste ga ik dan de hoofsproeier proberen af te stellen zodat hij boven in de toeren dus volgas goed rijdt en de bougie de goede kleur heeft. Dan ga ik de luchtschroef bijstellen en eventueel de gasnaald, maar ik denk niet dat dat hoeft want de bougie kleurt nu al mooi bruin als ik op half gas rij (weet niet of dat hetzelfde blijft als ik de hoofdsproeier gewisseld heb) en als laatste stel ik de stationairschroef bij
 
joep91 21-8-2009 12:26 Print reply

Posts: 128
Ik heb nu sproeier 116 en 120 geprobeerd alleen bij 116 was de bougie nog te wit naar mijn mening en met 120 is de bougie een beetje grijs/wit met aan een kant een koffiebruine aanslag.
Wat denken jullie?
Meer zoals de 2de en 4de bougie op het plaatje:




 
Henk-88 21-8-2009 13:11 Print reply

Posts: 26703
Hoe rijdt 'ie nou?
Zorg eerst dat 'ie maximaal lekker loopt in de maximale toerentallen.
Als ik die bougiekleur zo zie dan zou het kunnen dat je qua sproeiermaat nog ietsje omhoog moet.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
joep91 21-8-2009 13:38 Print reply

Posts: 128
Ja hij rijdt nou goed, met sproeier 116 en 120 trekt hij bij de maximale toerentallen een stuk beter door.
Zou ik nog 124 moeten proberen?
Want hier in de buurt hebben ze die nergens.
 
joep91 21-8-2009 13:41 Print reply

Posts: 128
Edit:

Tussen de 2de en 4de bougie kleur is hij in...

[img][/img]
 
joep91 21-8-2009 13:42 Print reply

Posts: 128
Edit edit : De kleur is nu tussen de 1ste en de 4de bougie in...
 
Henk-88 21-8-2009 13:45 Print reply

Posts: 26703
Ik zou cker de 124 proberen.
Afstellen is niet hetzelfde als 'het maar zo laten omdat die andere sproeiers niet goed verkrijgbaar zijn' .
Desnoods bestel je 'm, en nog eentje die weer een maatje daarboven ligt.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
BIET 21-8-2009 13:53 Print reply

Posts: 22355
Vergeet die bougie, dat is onbetrouwbaar, rijden en afgaan op wat dat ding doet.

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Maeddy 21-8-2009 14:24 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Vergeet die bougie, dat is onbetrouwbaar, rijden en afgaan op wat dat ding doet.



Ik zou richting de 130 gaan.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
joep91 21-8-2009 16:11 Print reply

Posts: 128
Ja ik heb nu 126 besteld.
Die komt wel pas volgende week binnen, dus dan kan ik kijken hoe hij dan rijdt.
Alvast bedankt allemaal
 
joep91 25-8-2009 14:19 Print reply

Posts: 128
Oke heb met 126 gereden en hij rijdt gewoon goed.
De bougie is nu een stukje bruiner, nu lijkt hij meer op bougie 3 op de foto. Ik ga nu beginnen met de gasnaald een standje lager te zetten om het stotteren onderin op te lossen.
 
Joel_koningslust 25-8-2009 14:23 Print reply

Posts: 14514
bougie kan je niet vanuit gaan als je het niet goed doet... aangezien je ons vraagt hoe jij af moet stellen ga ik er niet vanuit dat jij weet hoe het moet. oftewel, probeer maar iets en kijk hoe hij het beste loopt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
joep91 25-8-2009 16:59 Print reply

Posts: 128
Volgens mij moet je als je de bougiekleur controleert gewoon volgas rijden tegelijk proberen de koppeling in te knijpen en het contact uit te zetten. Volgens mij niet zo moeilijk.
 

Dit topic is 4012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved