Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Kabelboom Honda Mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #58178 - Kabelboom Honda Mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek MB 18-8-2009 19:22 Print topicpost
Posts: 56
Hoi,

ik heb een nieuwe kabelboom gekocht voor mijn honda mb aangezien die van mij helemaal verrot is. nu blijkt dat de kabelboom die ik gekocht heb voor het oude type is en ik heb het nieuwe type. een nieuwe kabelboom voor het nieuwe type was volgens de brommerboer alleen orgineel van honda te krijgen en zou dan iets van 90 euro kosten. is er een manier dat ik de kabelboom van het oude type kan ombouwen naar die van het nieuwe.

alvast bedankt.
 

rik hulkenberg 18-8-2009 19:33 Print reply

Posts: 10029
dit is mogenlijk maar is wel behoorlijk wat werk
zelf wou ik ook een nieuw model ivbm spanningsregelaar

ik heb toen maar een verknipte gekocht omdat motoimport geen goede had

je moet gewoon isolatie losknippen
de 2 stroomkring schema's naast elkaar leggen en draden opnieuw leggen
zorg wel eerst dat je de goede stekkers in huis hebt anders lukt het niet

als je niet veel electra ervaring hebt raad ik dit alleen af

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 18-8-2009 om 19:34 uur.
 
Niek MB 18-8-2009 20:05 Print reply
Posts: 56
heb jij toevallig het stroomkring schema van het nieuwe type? ik kan alleen de oude vinden.
 
rik hulkenberg 18-8-2009 20:07 Print reply

Posts: 10029
Niek MB 18-8-2009 20:20 Print reply
Posts: 56
oh dacht dat die van het oude type was. maar ik moet dus mijn oude kabelboom gewoon namaken met de nieuwe. moet ik dan ook nog dingen van die nieuwe weglaten? want die van mij heeft dat dingetje aan het frame met die ribbels ik neem aan de het oude type daar ook iets anders voor heeft wat ik er dan niet in moet zetten.
 
RoelTrachsler 18-8-2009 20:47 Print reply
Posts: 141
Ik heb mijn MB ook uitgerust met een spanningsregelaar maar dat was echt heel makkelijk.

kwestie van vier draadjes aansluiten.

Een spanningsregelaar doe je in plaats van een gelijkrichter, en de weerstand heb je ook niet nodig.

@rik: Had jij niet perongeluk een kabelboom van een MTX of NSR meegekregen ?





Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 18-8-2009 om 20:52 uur.
 
hggf 18-8-2009 23:23 Print reply

Posts: 1404
Idd, een spanningsregelaar aansluiten is heel makkelijk.

de rode en de witten waar oorspronkelijk de gelijkrichter op zat.

de gele die uit je blok komt aftappen

en het laatste stekkertje van je spanningsregelaar gewoon op de aarde aansluiten (ergens een kaal stukje op het frame)


 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Niek MB 18-8-2009 23:26 Print reply
Posts: 56
de spanningregelaar is dus dat dingetje wat aan mijn frame zit met van die soort van koelvinnetjes erop? en de gelijkrichter zit die in de kabelboom van het oude type en moet ik die er dan uit halen? en welke weerstand heb ik niet nodig? zit dat ook in de kabelboom?
 
hggf 18-8-2009 23:32 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek MB
de spanningregelaar is dus dat dingetje wat aan mijn frame zit met van die soort van koelvinnetjes erop? en de gelijkrichter zit die in de kabelboom van het oude type en moet ik die er dan uit halen? en welke weerstand heb ik niet nodig? zit dat ook in de kabelboom?


jep de spanningsregelaar is dat ding met de koelvinnetjes
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Niek MB 19-8-2009 0:18 Print reply
Posts: 56
bedoel je met aftappen de gele draad uit het blok splitsen en dan de ene draad naar de stuurschakelaar laten gaan en de ander naar de spanningsregelaar of de gele draad alleen naar de spanningsregelaar laten gaan?
 
rik hulkenberg 19-8-2009 0:23 Print reply

Posts: 10029
de gele draad moet tegelijke tijd na de spanningregelaar en de lichtschakelaar
 

Dit topic is 4210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved