Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer stopt niet met draaien nadat cilinder warm is!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58176 - Brommer stopt niet met draaien nada...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2396 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiefer 19-8-2009 0:06 Print reply
Posts: 281
Heb eens hetzelfde probleem gehad, sleutels kwijt op men werk, contact kapotgetrokken want had geen andere oplossing, maar ik zette hem altijd uit met de choke, is misschien makkelijker maar of het gezond is voor de brommer weet ik niet..
 
mr200r 19-8-2009 0:10 Print reply
Posts: 5122
Een zelfontbrander,vaak is het gloeiende koolaanslag op de zuiger of in poort.

 
mr200r
Niek de Wildt 19-8-2009 3:18 Print reply
Posts: 7168
mr200r gaf idd al aan wat het probleem was, nu alleen nog de oorzaak.

-Wat is je volledige (en uitgebreide) setup?
-Wat is je squish
-wat is voor bougie zit erin.

-controleer of de ontsteking juist staat
-controleer eens de temperatuur van het koelwater indien LC
-controlee het KVS niveau indien LC (en of de radiateur goed heet wordt)
-controleer het olie niveau van het blok (welke olie zit er in?)
-als je op mengsmering rijd, vervang dan de benzine dan de benzine/olie eens, welke olie heb je gebruikt!?
als je met een oliepomp rijd, controleer dan of deze goed afgesteld staat.
-is je carburateur afstelling in orde? geen valse lucht?


-Is dit allemaal in orde, dan trek je de cilinder er af, en kijk je of daar wat opvalt (let ook vooral op de buitenste rand van zuigerkop)
-Meet de zuiger en veer speling na
-Maak deze anders goed schoon (koolvrij) en monteer het met nieuwe pakkingen en doe wat 2takt olie op de cilinderwand bij het monteren en draai de kopbouten kruislings aan.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-8-2009 om 3:21 uur.
 
Harold 19-8-2009 12:49 Print reply

Posts: 1052
Voordat je het hierbovenstaande allemaal doet:

Is dit probleem zich geleidelijk voor gaan doen en liep de brommer voorheen dus goed?
Of is het probleem zich voor gaan doen nadat je er wat aan hebt veranderd? zoja: wat heb je veranderd?

Voor de rest kom je wel bij de oorzaak door de bovenstaande lijst te volgen.

 
Niek de Wildt 19-8-2009 13:50 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Voordat je het hierbovenstaande allemaal doet:

Is dit probleem zich geleidelijk voor gaan doen en liep de brommer voorheen dus goed?
Of is het probleem zich voor gaan doen nadat je er wat aan hebt veranderd? zoja: wat heb je veranderd?

Voor de rest kom je wel bij de oorzaak door de bovenstaande lijst te volgen.



Het is helemaal goed en kloppend wat je zegt, maar als dit het geval is dan moet hij gewoon zelf gaan nadenken en ons niet lastigvallen
 
Harold 19-8-2009 14:34 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Het is helemaal goed en kloppend wat je zegt, maar als dit het geval is dan moet hij gewoon zelf gaan nadenken en ons niet lastigvallen


Ik ga er altijd maar van uit dat dat wat je zegt meestal niet gedaan wordt. Vandaar die simpele vragen van mij

Maargoed, als er niks aan veranderd is en hij liep goed, kun je al een heleboel oorzaken afstepen.
 
appie_1988 20-8-2009 2:46 Print reply

Posts: 322
zitten er niet gewoon wat draden los, die ene keer wel contact maken de andere keer niet?

 
TEINIEJ 20-8-2009 11:21 Print reply

Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
mr200r gaf idd al aan wat het probleem was, nu alleen nog de oorzaak.

-Wat is je volledige (en uitgebreide) setup?
-Wat is je squish
-wat is voor bougie zit erin.

-controleer of de ontsteking juist staat
-controleer eens de temperatuur van het koelwater indien LC
-controlee het KVS niveau indien LC (en of de radiateur goed heet wordt)
-controleer het olie niveau van het blok (welke olie zit er in?)
-als je op mengsmering rijd, vervang dan de benzine dan de benzine/olie eens, welke olie heb je gebruikt!?
als je met een oliepomp rijd, controleer dan of deze goed afgesteld staat.
-is je carburateur afstelling in orde? geen valse lucht?


-Is dit allemaal in orde, dan trek je de cilinder er af, en kijk je of daar wat opvalt (let ook vooral op de buitenste rand van zuigerkop)
-Meet de zuiger en veer speling na
-Maak deze anders goed schoon (koolvrij) en monteer het met nieuwe pakkingen en doe wat 2takt olie op de cilinderwand bij het monteren en draai de kopbouten kruislings aan.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-8-2009 om 3:21 uur.


alles is gewoon helemaal standaart aan de brommer
ik heb ook niet de ontsteking veranderd
en het kvs systeem doet ze werk ook gewoon goed
alleen ik rij mengsmering en ik denk dat ik mis laatste keer iets teveel olie er in gegooit heb.
zou dit de oorzaak dan van die koolaanslag kunnen zijn?


 
Toettoet 20-8-2009 11:35 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TEINIEJ
[...]


alles is gewoon helemaal standaart aan de brommer
ik heb ook niet de ontsteking veranderd
en het kvs systeem doet ze werk ook gewoon goed
alleen ik rij mengsmering en ik denk dat ik mis laatste keer iets teveel olie er in gegooit heb.
zou dit de oorzaak dan van die koolaanslag kunnen zijn?





Is het begonnen sinds dat vele olie er in is gegaan?
 
TEINIEJ 21-8-2009 1:10 Print reply

Posts: 56
niet precies, maar wel een tijdje daarna
 
Toettoet 21-8-2009 10:54 Print reply
Posts: 780
Dan zit er nu teveel koolaanslag in de cilinder wat brandend blijft, dat heeft even geduurt om optebouwen natuurlijk.

Wat je even kan doen is de cilinder openhalen en het koolaanslag weghalen.

En soieso weer normale hoeveelheden mengen. In de goede verhoudingen.

Als het goed is zou het dan niet meer moeten gebeuren.
 
TEINIEJ 21-8-2009 17:12 Print reply

Posts: 56
ja indd, alleen er zit ook veel troep in me uitlaat..
mischien valt het dan van me uitlaat weer terug in de cilinder poort?
 

Dit topic is 2396 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved