Het piepen is omdat je dus een cillinder hebt eraf gehaald en een nieuwe hebt erop gezet hebt(verplaatsing dus), dus hoe je hem terug juist erop zet is altijd de kunst... ;
het komt altijd eropneer wanneer ze piepen je hem niet tegoei erop geplaatst hebt , dus het te maken heeft met het vastzetten van de kopcallas .
je callas of cillinder in algemeen moet je altijd gekruist aantrekken , en niet van de linkse naar de rechtse op dezelfde rij en daarna de achterste , want zo krijg je dus een kromme kop zoals ze hier ook zeggen..
dus gaat piepen waardoor ook een beetje valse lucht eruitvliegt , dus ook compressie.
het is altijd belangrijk hoe je je callas vaszet , gekruist dus , dit doe je zo
- - - - - - - -
| O(1) (4)O |
|-------------|
|-------------|
|-------------|
|-------------|
| O(3) (2)O |
- - - - - - - -
Dit proces herhalen tot hij vastzit , en je bent ervan verlost.
En dus ook als je de nek(cillinder) erop zet je altijd eerst de binnewand insmeert + piston met wat dunne mengolie dat is altijd voldoende , nooit DROOG erinproppen of je gaat nog wel eens problemen krijgen.
succes
Dit bericht is gewijzigd door De kets op 18-8-2009 om 17:26 uur.
|