Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Reis van 2500km met Tomos Standaard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58120 - Reis van 2500km met Tomos Standaard
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dolf_banaan 14-8-2009 15:37 Print topicpost
Posts: 3
Hey allen,

Ik heb me ingeschreven op dit forum om jullie mening te horen. Ik ben van plan om (alleen) een 'Tour de France' te rijden met mijn tomos standaard (50cc). Ik heb mijn brommertje volledig in orde laten maken, en alle onderdelen zijn schoongemaakt. In totaal heb ik berekend dat ik 2500km zal moeten afleggen om terug thuis te geraken.

Ik vertrek vanuit gent(be) en dit is min of meer mijn route: Gent-Rouen-Le Mans-Poitiers-Bordeaux-Toulouse-Montpellier-Lyon-Dijon-Reims-Gent.

Ik heb ook even wat uitgerekend: ik zal in totaal 17 dagen moeten rijden en telkens 150km moeten afleggen. Met rustdagen en af en toe wat minder rijden, hoop ik dit af te leggen op 30 dagen.

Ik vroeg me af of iemand van jullie al ervaring heeft met langere reizen met een brommer...
- Is dit volgens jullie mogelijk om 150km/dag af te leggen? zowel lichamelijk als voor mijn brommertje?
- Zijn er zaken waarop ik moet letten als ik door Frankrijk rij?
- Welke reserve onderdelen zou ik meenemen?
- Heeft iemand ervaring met een deel van deze route?
- Zou het mogelijk zijn om het Centraal massief te doorkruisen? of zou mijn brommertje dat nie aankunnen?

Alle hulp en aanmoedigingen zijn welkom (want mijn vrienden en familie zijn er niet gerust in ).

Groeten, Dolf
 

Voetentje 14-8-2009 15:39 Print reply

Posts: 2356
Lees een paar van deze topics door, dan kom je al wat meer te weten:
http://www.google.nl...tnG=Zoeken&meta=
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Henk-88 14-8-2009 15:40 Print reply

Posts: 26703
150 km per dag lijkt me reƫel.

edit: er zijn weinig fietspaden in Frankrijk zodat je gewoon goed rechts moet houden op de 80-wegen en de hellingen zijn soms steil. Het zou mss een aanrader zijn om je brom iets meer vermogen mee te geven.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 14-8-2009 om 15:42 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-joey- 14-8-2009 15:42 Print reply
Posts: 135
Ik heb weleens 250+km op een dag gereden, maar dat was met een tsx. Dus 150km kan makkelijk.

Ik zou een paar bougies meenemen.
Ontsteking.
ketting.
Peertjes(voor in licht)
binnenbanden.
Gereedschap.
 
Toon 14-8-2009 15:44 Print reply

Posts: 1679
zeer mooi avontuur denk ik^^

Mss ook koppeling meenemen, die zal wel afzien met het bergop gaan
 
dutschbird 14-8-2009 15:53 Print reply

Posts: 1760
Ik zou veeeeel 2-takt olie mee nemen.

misschien nog een cilindertje ofzo.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Torque 14-8-2009 17:08 Print reply

Posts: 736
ik denk dat het behoorlijk saai wordt als je alleen gaat.
 
gaat ie dat zeggen
Rens 14-8-2009 17:13 Print reply

Posts: 6863
als je brommer in goede staat is moet die 2500km goed lukken. Bergjes op kost misschien wat meer moeite, maar dan kan je altijd beter een tomos hebben dan een puch. Tomos heeft versnellingen
 
achter de maan is alles beter
yamahadt1986 14-8-2009 17:17 Print reply
Posts: 1713
150km op een dag is erg weinig dus is dat goed te doen mijn vader zijn brommer was ook standaard en ik heb toen een ritje gemaakt van 160km en ik deed er 1,5 uur a 2 uur over dusja maar al die hellingen en wegzoeken enz moet je wel rekening mee gaan houden want dat ritje wat ik die ochtend had gemaakt kende ik op mijn duimpje

maar het is erg leuk om zoiets te doen ik wil dat waarschijnlijk volgend jaar met 3 vrienden gaan doen maar dan meer in nederland belgie en een beetje duitsland.

maar dan met 4 puchjes kopen en zien hoeveel lol je ermee kunt beleven en we zien dan wel waar we belanden zegmaar en een vlinke onderdelen en gereedschap nemen we dan ook mee

maar daar gebruiken wij een contaner voor en als je die plat lecht met wat beter banden met een trekhaak kun je ook veel spullen meenemen enz.

dat is dan ons plan om dan ieder zo'n ding erachter te hangen.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
derbigprkay 14-8-2009 17:21 Print reply
Posts: 284
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
150km op een dag is erg weinig dus is dat goed te doen mijn vader zijn brommer was ook standaard en ik heb toen een ritje gemaakt van 160km en ik deed er 1,5 uur.



vriend: 160:1,5=106,67kmpu gemiddeld.
Je lult dus maar wat.



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-8-2009 om 17:27 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 14-8-2009 17:28 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
[...]



vriend: 160:1,5=106,67kmpu gemiddeld.
Je lult dus maar wat.



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 14-8-2009 om 17:27 uur.



dat idee had ik ook ja, 150 km per dag is een mooie waarde, als je gemiddeld 30 rijd met die tomos ben je alsnog 5 uur onderweg, incl wat pauzes een uur of 7
 
Henk-88 14-8-2009 17:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
dat idee had ik ook ja, 150 km per dag is een mooie waarde, als je gemiddeld 30 rijd met die tomos ben je alsnog 5 uur onderweg, incl wat pauzes een uur of 7



Dat is precies de praktijk idd.

Nog meer praktijk is dat 30 gemiddeld met een brom die 50 gaat wel het allerhoogste gemiddelde is.
Op onbekend terrein komt het gemiddelde nog ietsje lager uit.
Omrijden is ook een bekend fenomeen als je een hoog gemiddelde wilt halen want dat betekent vaan ergens een bordje missen wat je doet omrijden.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
dolf_banaan 15-8-2009 15:42 Print reply
Posts: 3
Hey,

In ieder geval al bedankt voor de vele berichten. Ik denk ook dat 150km het maximum zal zijn dat ik zal kunnen afleggen. Het zal inderdaad 7u duren (incl. pauzes) om dit te kunnen rijden. Mijn brommertje reidt ongeveer 45km/u.

Ik ga in ieder geval een 3 bougies, een binnenband, smeerolie, en 2takt olie meenemen. Maar een ketting en een koppeling lijkt me niet nodig. Mijn brommer staat nu volledig in orde.

Ik zal ook proberen het centraal massief te vermijden. Maar als het me te eenzaam wordt, zal ik in de noorderlijke streken blijven. Maar gelukkig krijgen de meeste belgen een deftige opleiding Frans, waardoor ik wel voldoende zal kunnen socialisen. Ik zal nog eens rondvragen aan wat vrienden of ze niet enkele dagen willen meerijden.
 
Henk-88 15-8-2009 15:50 Print reply

Posts: 26703
Ik merkte dit jaar dat zelfs in dorpen in Frankrijk dat Fransozen 'a little bit' Engels spreken

Ik zou juist het Centraal Massief meenemen!
Tegen de tijd dat je daar in de buurt komt, weet je wel of je het wel of niet gaat halen.
Niet bang zijn, 't is maar een helling
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Micha.L 19-8-2009 8:29 Print reply

Posts: 535
Mijn vader las dit topic net.. Hij heeft het vroeger ook wel eens gedaan zegt ie, ook op een tomos. Zo'n oude met zo'n 3-liter "eier"-tankje en zo'n maf hoog stuur. Was wel met een paar vrienden en een jaar of 30 geleden, maar het was wel een brommer (met een paar vrienden) door Frankrijk. Eindbestemming was Marseille en daarna via Italie en Duitsland terug gereden naar Didam. Hij wist niet precies wat voor onderdelen ze mee hadden genomen, maar hij zei dat ze een goede brommer-technieker mee hadden en dat er weinig verkeerd is gegaan. Hellingen waren soms lastig, maar geen problemen met de koppeling gehad dus. Sowieso hadden ze een bak vol met de normale slijtende onderdelen mee (Zuigerveren, kettingen etc.)

In ieder geval wens ik je veel plezier met je tourtje !
 
markhispania3 19-8-2009 9:45 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dolf_banaan
Hey allen,

Ik heb mijn brommertje volledig in orde laten maken, en alle onderdelen zijn schoongemaakt.



Dat is wel een puntje waar ik me een beetje zorgen om maak. Ik hoop dat je wel weet hoe je een bandje moet plakken enzo, een beetje technische kennis is toch wel fijn.

 

Dit topic is 2733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved