Ik ben van plan om een snel watergekoeld Honda blok te gaan bouwen voor mijn Honde MTX-sh cross project.
Nou kom ik geregeld racers tegen op internet (sobw enzo) die een elektrische waterponp gebruiken in plaats van de originele watergekoelings carterkap.
Ik vraag me af;
wat heeft dit voor voordelen?
En is het ook geschikt voor een crosser ivm duurzaamheid?
wat een gedoe met zo'n electrisch ding, je zit te kutten met accu's en lichtspoelen. en energie kost het toch of dat dat nu uit een spoel haalt of zo van de krukas.
kijk maar naar crossmotoren die hebben het immers ook gewoon mechanish.
jaa, lijkt me zelf ook het meest logisch om de ori pomp te ouden. Mechanisch is toch minder kwetsbaar lijkt me. Alleen ik heb nu toch al een luchtgekoeld sh blok liggen, dat zou ik dan makkelijker aan kunnen passen ipv een nieuwe carterkap kopen
ik denk dat het voordeliger voor je is een om nsr kap te kopen die je zo kan monteren. dan te gaan klooien met een elektrische waterpomp die je dan weer moet aansluiten enzo.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: daboss
jaa, lijkt me zelf ook het meest logisch om de ori pomp te ouden. Mechanisch is toch minder kwetsbaar lijkt me. Alleen ik heb nu toch al een luchtgekoeld sh blok liggen, dat zou ik dan makkelijker aan kunnen passen ipv een nieuwe carterkap kopen
zoon nsr carterkap erop is ook maar een uurtje tot 2 uur werk mits je het juiste gereedschap hebt.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: daboss
ach, voordelig.. die paar tientjes gaat het niet om... het is veel belangrijker dat het in een keer echt goed is, vandaar mijn vraag.
Originele pomp zeker weten.
Vind ik persoonlijk ook wat netter uitzien.
jawel ik heb wel zo'n elktro pomp op mijn nsr, maar die is niet voor dagelijks gebruik