Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR blok: elektrische Pomp versus Ori waterkoeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1172 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58097 - NSR blok: elektrische Pomp versus O...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daboss 13-8-2009 14:35 Print topicpost

Posts: 170
Ik ben van plan om een snel watergekoeld Honda blok te gaan bouwen voor mijn Honde MTX-sh cross project.

Nou kom ik geregeld racers tegen op internet (sobw enzo) die een elektrische waterponp gebruiken in plaats van de originele watergekoelings carterkap.
Ik vraag me af;

wat heeft dit voor voordelen?

En is het ook geschikt voor een crosser ivm duurzaamheid?
 

erwinko 13-8-2009 16:23 Print reply

Posts: 1012
minder weerstand op de krukas..
dus een vermogens winst.

ik heb zelf ook een reich waterpomp op mijn nsr gehad (woon werk verkeer) alleen toen smolten de tuutjes gewoon dicht door het hete water.

heb toen metalen busjes in de aansluitingen gelijmt.

verder werkt het wel gewoon goed.
zon pompje pompt vrij hard
 
Sypie_Honda 13-8-2009 16:38 Print reply

Posts: 13830
ik zou gewoon je ori pomp houden.

wat een gedoe met zo'n electrisch ding, je zit te kutten met accu's en lichtspoelen. en energie kost het toch of dat dat nu uit een spoel haalt of zo van de krukas.

kijk maar naar crossmotoren die hebben het immers ook gewoon mechanish.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
daboss 13-8-2009 16:43 Print reply

Posts: 170
jaa, lijkt me zelf ook het meest logisch om de ori pomp te ouden. Mechanisch is toch minder kwetsbaar lijkt me. Alleen ik heb nu toch al een luchtgekoeld sh blok liggen, dat zou ik dan makkelijker aan kunnen passen ipv een nieuwe carterkap kopen
 
mtxsh-jeroen 13-8-2009 17:13 Print reply

Posts: 162
ik denk dat het voordeliger voor je is een om nsr kap te kopen die je zo kan monteren. dan te gaan klooien met een elektrische waterpomp die je dan weer moet aansluiten enzo.

 
st.nyksterdriver 13-8-2009 17:13 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
jaa, lijkt me zelf ook het meest logisch om de ori pomp te ouden. Mechanisch is toch minder kwetsbaar lijkt me. Alleen ik heb nu toch al een luchtgekoeld sh blok liggen, dat zou ik dan makkelijker aan kunnen passen ipv een nieuwe carterkap kopen

zoon nsr carterkap erop is ook maar een uurtje tot 2 uur werk mits je het juiste gereedschap hebt.
 
daboss 13-8-2009 17:18 Print reply

Posts: 170
ach, voordelig.. die paar tientjes gaat het niet om... het is veel belangrijker dat het in een keer echt goed is, vandaar mijn vraag.
 
kenny77 13-8-2009 17:26 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daboss
ach, voordelig.. die paar tientjes gaat het niet om... het is veel belangrijker dat het in een keer echt goed is, vandaar mijn vraag.


Originele pomp zeker weten.

Vind ik persoonlijk ook wat netter uitzien.

jawel ik heb wel zo'n elktro pomp op mijn nsr, maar die is niet voor dagelijks gebruik
 

Dit topic is 752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved