Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lager loopt vast?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58091 - lager loopt vast?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-8-2009 21:28 Print topicpost

Posts: 7728
probleempje met m'n rm..
ik was laatst een middagje op de crossbaan; ging allemaal leuk en aardig. na ff gerust te hebben ging ik op een gegeven moment de baan weer in . na enkele rondes voelde ik dat er iets mis was, alsof in een keer de achter hevig aan het aanlopen was. De motor sloeg hierop dus gelijk af toen ik het gas los liet, maar startte wel weer vlot daarna.
ik dacht aan een warmloper oid, dus thuis de cilinder eraf getrokken: niets aan te zien
Het voelt net alsof hij wel toeren probeert te maken maar dat hij ergens zwaar word geremd.. Hij heeft het overigens ook in z'n vrij.
cilinder/zuiger is het dus niet, daarom ging ik aan een lager denken ik heb nu de carterdeksel eraf liggen, evenals de koppeling. alles draait soepel..
ter informatie: enkele rij-uurtjes terug heb ik van 2 blokken 1 'goede' gemaakt. dat wil zeggen carters en krukas van het ene blok, inhoud en top-end van het andere blok. nieuwe lagers, keerringen en pakkingen geinstalleerd.

Iemand die mijn verhaal herkent?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Joel_koningslust 12-8-2009 21:29 Print reply

Posts: 14514
blijft hij in de vrij wel gewoon goed lopen?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-8-2009 21:30 Print reply

Posts: 7728
nee, in de vrij precies hetzelfde.
en hij heeft het dus ook niet iedere keer. na die keer op de crossbaan heb ik de cilinder weer terug geschroefd en ben thuis wat op en neer gaan rijden. dan is er niks te merken. de keer daarop ging ik weer naar de baan en had ik weer precies hetzelfde na een aantal rondes rijden-rust-paar rondjes..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 12-8-2009 om 21:34 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 12-8-2009 21:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
nee, in de vrij precies hetzelfde.



mmh. dan kun je dus alles na de versnellingsbak uitsluiten. en koppeling dan? werkt die nog goed?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-8-2009 21:35 Print reply

Posts: 7728
koppeling lijkt niks mis mee, draait ook allemaal soepel mee
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
suzuki rm 12-8-2009 21:45 Print reply

Posts: 1114
dus als ik het goed begrijp, zakt hij meteen helemaal weg in toeren wanneer je de gas loslaat?
anders kun je misschien nog kijken of het vliegwiel niet aanloopt
als het dat niet is moet je het denk toch in een van je lagers gaan zoeken, misschien niet goed geplaatst of niet de goeie maat
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-8-2009 21:51 Print reply

Posts: 7728
vliegwiel loopt niet aan
verkeerd geplaatst.. tsja nooit helemaal uit te sluiten.
waren wel de goede maat
maar jullie denken dus ook dat ik het in de krukas-lagers moet zoeken? evt big-end? is geen speling te voelen trouwens
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 12-8-2009 21:52 Print reply

Posts: 14514
krukas goed uitgeshimmed?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
suzuki rm 12-8-2009 21:55 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
vliegwiel loopt niet aan
verkeerd geplaatst.. tsja nooit helemaal uit te sluiten.
waren wel de goede maat
maar jullie denken dus ook dat ik het in de krukas-lagers moet zoeken? evt big-end? is geen speling te voelen trouwens


tsja, dan zul je hem toch ff uitmekaar moeten halen denk

begint het pas als je blok net warm gereden is, of al eerder?
anders zou door de warmte het een of het ander kunnen uitzetten, en omdat je blok uit twee bouwjaren is opgebouwd dat dat problemen geeft
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-8-2009 21:55 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
krukas goed uitgeshimmed?

neen, heb m eruit gehaald en ook weer zo terug geplaatst. gleed zo op z'n plaats..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
[...]


tsja, dan zul je hem toch ff uitmekaar moeten halen denk

begint het pas als je blok net warm gereden is, of al eerder?
anders zou door de warmte het een of het ander kunnen uitzetten, en omdat je blok uit twee bouwjaren is opgebouwd dat dat problemen geeft

carters en krukas horen nog wel bij elkaar

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 12-8-2009 om 21:57 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 12-8-2009 21:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

neen, heb m eruit gehaald en ook weer zo terug geplaatst. gleed zo op z'n plaats..
[...]

carters en krukas horen nog wel bij elkaar

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 12-8-2009 om 21:57 uur.



cilinder eraf en zorgen dat aan beide kanten de ruimte tussen carter en krukaswangen hetzelfde is. mischien loopt je krukas aan tegen het carter

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-8-2009 22:03 Print reply

Posts: 7728
je bedoelt dmv tikjes geven terwijl het blok nog dicht zit, of nadat deze gesplitst is (geweest) ?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 12-8-2009 22:04 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
je bedoelt dmv tikjes geven terwijl het blok nog dicht zit, of nadat deze gesplitst is (geweest) ?



als hij dicht is.. zorgen dat de krukas precies in het midden zit.. meestal bij wedstrijdmotoren wordt het na revisie geshimmed met shimringen omdat het wel eens voor komt dat de krukas aan gaat lopen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 12-8-2009 22:54 Print reply

Posts: 10835
Zou het niet kunnen zijn dat er iets met je ontsteking of je mengsel mis is als de motor op temperatuur is?

Ik vind het raar dat je alleen aan een lager denkt, als dat een aantal keren warm is gelopen dan zou er nu speling op moeten zitten en wellicht ook blauw van de hitte zijn.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 13-8-2009 17:45 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Zou het niet kunnen zijn dat er iets met je ontsteking of je mengsel mis is als de motor op temperatuur is?

Ik vind het raar dat je alleen aan een lager denkt, als dat een aantal keren warm is gelopen dan zou er nu speling op moeten zitten en wellicht ook blauw van de hitte zijn.

het voelt gewoon niet als een ontsteking of mengsel probleem, je merkt echt dat hij moeite heeft om rond te komen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Makrolon 13-8-2009 17:58 Print reply

Posts: 6733
Als je nadat het gebeurt kickt (evt met bougie er uit) gaat dat dan ook zwaar?
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 1708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved