Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 420 tandwiel naar 520 tandwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1315 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58090 - van 420 tandwiel naar 520 tandwiel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flash0172 12-8-2009 21:00 Print topicpost
Posts: 55
beste mensen

ik heb een brommer die ik een beetje aan het aanpassen ben.
op mijn mtx heb ik een achterbrug van een honda cr gezet.
nu heb ik achter een 520 tandwiel maar voor nog het standaard 420 tandwiel.
nu lijkt het mij gemakkelijker en beter/netter om voor ook gewoon een 520 tandwiel te nemen.
nu weet ik niet precies hoe ik dit moet aanpakken.
sommige mensen zeggen dat mijn orginele 420 tandwiel gebruik om het asgat uit te halen, en dit doe je dan ook bij het 520 tandwiel en las je het oude asgat in het 520 tandwiel.(zodat je een 520 tandwiel heb met het asgat van het 420 tandwiel).
of zijn er ook 520 tandwielen van andere honda's die op een mbx80 blok passen?
en zijn er mensen die veel ervaring hebben met een freesbank en is het hiermee ook mogelijk om een tandwiel aantepassen of opmaat te maken?
of d.m.v. een watersnijmachine of laser het asgat uit te snijden?

hier zijn nog wat foto's




als iemand weet waar ik dit kan doen of hier ervaring mee heeft of mij kan helpen dan hoor ik het graag.
mvg michael

Dit bericht is gewijzigd door flash0172 op 12-8-2009 om 21:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door flash0172 op 12-8-2009 om 21:01 uur.
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt

Derbi-Olaf 12-8-2009 21:01 Print reply

Posts: 14999
Ff aan Buldogo vragen, hij kan je helpen




alstu

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-8-2009 om 21:03 uur.


was btw met een waterjet gedaan meen ik

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 12-8-2009 om 21:03 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
flash0172 12-8-2009 21:08 Print reply
Posts: 55
okej alvast bedankt voor je reactie
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
Derbi-Olaf 12-8-2009 21:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flash0172
okej alvast bedankt voor je reactie

Als je hem (buldogo) even inboxt kan hij je er het fijne over vertellen

edit thunderbird. buldogo2 is het exact: http://www.brommerforum.nl/box/schrijf/6047

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 12-8-2009 om 21:37 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bart de schakelgek 12-8-2009 22:07 Print reply

Posts: 5987
ik ben er achter gekomen dat bij een suzuki tsx blok het tandwiel van een TM kart past, dit is ook 520, misschien van een of andere honda crosser wat past? kijk eens bij een crossmotorzaak of zo zou ik zeggen
 
Limburger
buldogo2 12-8-2009 22:23 Print reply

Posts: 2101
Had de inbox ontvangen, maar lijkt me netter om hier te reageren zodat meer mensen deze info kunnen benutten.

Zoals de meeste na bovenstaande berichten al weten zat ik met hetzelfde probleem.

Nu kan je er voor kiezen een blind 420 achtertandwiel te pakken en deze pas te maken op het wiel, maar zoals ook de topic starter al aankaarte. Is dit niet de mooiste oplossing.

Na veel zoeken naar orgineele 520 tandwielen die zo de mtx as zouden passen, ben ik er tot op heden geen tegen gekomen. Vandaar dat ik er voor gekozen heb het als volgd te doen...

In eerste instantie was het plan om de tandwielen uit te draaien (dit omdat ik deze mogelijkheid op school had).

Na veel vonken...en bijtels...verder, met maar 0.4mm afgedraait te hebben. Bleek dit niet de oplossing te zijnXD.

Toen kwam een leraar naar me toe met het id de tandwielen te DRAADVONKEN. (lazeren enz kan ook, echter was dit wat voor mij beschikbaar was op school)

Toen voor de leraar een paar duidelijke tekeningen gemaakt (op het moment niet voor handen, als ik het niet vergeet update ik ze morgen hier) zodat ik de orgineele bevestiging kon gaan gebruiken op het 520 tandwiel (wat overigens van een cr125 afkomt).

Zoals je kan zien op de foto zitten er ook uitsparingen in, dit is voor de krachtoverbrenging gedaan (aangezien de rand van een las bros is en met de schokkerige kracht zou kunnen breken).

Eigelijk is het ook de bedoeling dat je ze op perspassing uit laat laseren of wat dan ook. Zodat de las alleen maar een zegering is.

Als laatste(zoals ik hierboven al verklapte) een paar laspuntjes leggen om er zeker van te zijn dat het geheel niet uit elkaar klapt (niet rond aflassen vanwegen krom trekken ed. en het gevaar dat het materiaal te warm word oid, het is immers gehard staal).

Ik hoop zo genoeg van dienst geweest te zijn
 
Born to ride

Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved