Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb-t50/80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 785 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58067 - mb-t50/80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 11-8-2009 16:57 Print topicpost

Posts: 1338
hallo,

ik hoor vaak dat je bij honda ook 80 blokken heb die beter zijn, ik snap er niks van, hebben die blokken dan meer ruimte tussen de draadenden en daardoor kan je een cilinder erop doen met een grotere boring, tot gevolg meer cilinderinhoud? Of is het hele blok stukken beter?

overig nog iets: bij een mb blok zeggen ze dat de 3plaats koppeling een zwak punt is, maar in principe past er toch nog en tussenplaat en koppelingsplaat erbij zodat je een 4plaats koppeling hebt? want slijt dit dan minder snel?
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-8-2009 17:19 Print reply

Posts: 17929
zomaar plaat ertussen gooien kan niet

en die 80cc blokken zijn helemaal anders dan 50cc blokken, niet alleen de cilinders, maar het hele carter en de inhoud ervan
 
jokkervok 11-8-2009 17:22 Print reply

Posts: 59
de slag bij een mb8 blok is langer
dus kan je makkelijker een cilinder met meer inhoud er op doen
 
Do'h
st.nyksterdriver 11-8-2009 17:45 Print reply
Posts: 3376
en een 80 cc blok heeft origineel een 6bak erin maar zoon 6 bak past ook in een 50 cc blok
 
kenny77 11-8-2009 17:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
en een 80 cc blok heeft origineel een 6bak erin maar zoon 6 bak past ook in een 50 cc blok


mt8 mb8 heeft 5 bakje erin zitten origineel.
De watergekoelde mbx/ns1 enz heeft 6 bak.


Verschil: krukas wangen bij een 80cc blok zijn groter slag is 49.5 mm ipv 41.4mm, tapeindes staan op de zelfde plaats.

krukasholte in het carter is dus ook groter, spoelkanalen in het carter groter voor de rest vrijwel het zelfde.

Meestal is het mooie van een origineel 80 blok dat je niet veel toeren hoeft te maken om vooruit te komen.
 

Dit topic is 541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved