Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelwals

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 636 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58065 - schakelwals
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 11-8-2009 16:37 Print topicpost

Posts: 190
heej mensen,

ben een am6 blokje aan het reviseren en had laatst van iemand gehoord dat je am6 blok veel beter kan laten schakelen door er een andere schakelwals in te zetten.
waar of onzin?
hij zouw dan ook niet meer zo snel uit versnelling schieten?

alvast bedankt
 

Royal Club 11-8-2009 16:40 Print reply

Posts: 60390
onzin.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Leen 11-8-2009 16:41 Print reply

Posts: 26877
doppler walsje denkz.
 
Joel_koningslust 11-8-2009 16:42 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
doppler walsje denkz.



ze bedoelen wss zon tp walsje... maar dat hij daardoor beter gaat schakelen is eigenlijk best wel onzin. hij schakelt wat lichter, maar echt niet beter
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Razor 11-8-2009 17:56 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ze bedoelen wss zon tp walsje... maar dat hij daardoor beter gaat schakelen is eigenlijk best wel onzin. hij schakelt wat lichter, maar echt niet beter


lichter schakelen is in mijn ogen beter... dus dat klopt niet helemaal


Vind het echt onvoorstelbaar dat TP deze dingen op de markt heeft gebracht zonder dat het enige verbetering vormt. Echter heeft de marketing wel de boel goed bij elkaar weten te bedriegen want er zijn er toch veel van verkocht.

De keren dat ik er één ben tegen gekomen in een blok met revisie zagen ze er elke keer behoorlijk gebruikt/beschadigd uit. Ze slijten dus zeer snel omdat het alu is.


Oplossing voor het lichter schakelen zit hem in andere punten...

 
blowdown en een powerband te koop!
Joel_koningslust 11-8-2009 17:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]


lichter schakelen is in mijn ogen beter... dus dat klopt niet helemaal


Vind het echt onvoorstelbaar dat TP deze dingen op de markt heeft gebracht zonder dat het enige verbetering vormt. Echter heeft de marketing wel de boel goed bij elkaar weten te bedriegen want er zijn er toch veel van verkocht.

De keren dat ik er één ben tegen gekomen in een blok met revisie zagen ze er elke keer behoorlijk gebruikt/beschadigd uit. Ze slijten dus zeer snel omdat het alu is.


Oplossing voor het lichter schakelen zit hem in andere punten...



sorry.. het is ook wat fout verwoord ja. ik bedoel, hij schakelt lichter.. maar het am6 probleem ( misschakelen ) wordt er niet door opgelost

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
70imiverneuker 11-8-2009 18:11 Print reply
Posts: 175
rij met zelf met tp schakelwals.
wat hierboven gezegd word kan ik met niet in terug vinden.

ben zelf zeer te vreden of het schakelen, gaat stuk lichter.
schiet lang niet zo snel uit de versnelling enzo.

was het zeker waard. maar daar is blijkbaar een duidelijk meningsverschil over.
 
Razor 11-8-2009 18:13 Print reply

Posts: 1554
naar wat ik gehoord heb schakelt hij ook niet lichter. Het is iets wat tussen je oren zit. Vaak hoor je dit omdat wanneer dit gemonteerd wordt het blok open is geweest. Het blok is dan vaak gereviseerd. Zaken die dan bijv. bedragen aan soepeler schakelen zoals nieuwe baklagers + goede versie olie kunnen dat verklaren. Daar zoek ik het liever in dan in de andere schakelwals.

Maar goed, wat is jouw mening hierover? Heb je zelf ondervonden (of anderen) dat hij lichter schakelt hiermee?
 
blowdown en een powerband te koop!
70imiverneuker 11-8-2009 18:17 Print reply
Posts: 175
als je het tegen mij had, ik heb het zelf ondervonden. en het enige wat er vervangen is in mijn bak is die schakelwals. lagers waren nog goed.

en je zegt zelf dat je het gehoord hebt. dus geen ervaring of wat.
snap dat niet dat je zo negatief doet.
 
Joel_koningslust 11-8-2009 18:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
naar wat ik gehoord heb schakelt hij ook niet lichter. Het is iets wat tussen je oren zit. Vaak hoor je dit omdat wanneer dit gemonteerd wordt het blok open is geweest. Het blok is dan vaak gereviseerd. Zaken die dan bijv. bedragen aan soepeler schakelen zoals nieuwe baklagers + goede versie olie kunnen dat verklaren. Daar zoek ik het liever in dan in de andere schakelwals.

Maar goed, wat is jouw mening hierover? Heb je zelf ondervonden (of anderen) dat hij lichter schakelt hiermee?


ik heb voor iemand een blok gereviseerd en zon ding in gemonteerd. hij schakelde enkel wat soepeler wat ook door de nieuwe olie/nieuwe koppeling/nieuwe lagers zou kunnen komen. maar hij vloog evengoed nog vrij snel uit de versnelling naar mijn mening. daar helpt die wals dus absoluut niet tegen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
70imiverneuker 11-8-2009 18:24 Print reply
Posts: 175
misschien revisatie foutje ofzow. of de manier waarop je schakelt..

want ik heb nergens last van. maarja. bij deze word het je dus afgeraden malakith. hoewel ik het er niet mee eens ben.


 
malakith 11-8-2009 18:32 Print reply

Posts: 190
okee dan laat ik lekker die originele erin zitten.

en dan nog een vraagje, hoe kan ik controleren of mijn olie pomp nog werkt? daar is zeker geen leuk truikje voor?
of weetik het pas wanneer mijn cilinder vast is genaaid?
 
Joel_koningslust 11-8-2009 18:32 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70imiverneuker
misschien revisatie foutje ofzow. of de manier waarop je schakelt..

want ik heb nergens last van. maarja. bij deze word het je dus afgeraden malakith. hoewel ik het er niet mee eens ben.




revisatie fout zeker niet... de bak heb ik helemaal opnieuw uitgeshimmed en alles... daar zaten nog toleranties van 0.5mm op ofzo. daar ligt het zeker niet aan. aan mijn manier van schakelen ook niet. ik weet als ik op am6 rijdt dat ik gewoon harder door moet tikken ( mn eigen brom schiet er nooit uit, ook am6 ) maar ik wou het gewoon eens ff proberen als je "normaal" schakeld. was geen sucses dus. die wals gaf daar helemaal geen meerwaarde aan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ronaldt 11-8-2009 18:33 Print reply

Posts: 2735
olieslang aan je carb los trekken alsie stationair loopt ofzo.. als daar niks uitkomt issie kabot.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
malakith 11-8-2009 20:18 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
olieslang aan je carb los trekken alsie stationair loopt ofzo.. als daar niks uitkomt issie kabot.


vin ik toch wat riskant.
zat er zelf aan te denken om 20 km op mengsmering te rijden en dan het olie slangtje in een flesje te hangen en dan zie ik vanzelf of hij werkt denk ik zo.

 
ronaldt 11-8-2009 20:23 Print reply

Posts: 2735
doe je dat..wat een onzin. Van die 2 seconden dat j'm loshaalt looptie echt niet vast hoor hij kan hoogstens uitvallen.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>

Dit topic is 3449 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved