Vele denken dat het niet word ingevoerd, nou wacht maar eens af, RDW en overheid is niet al te snel maar het komt er wel, met enige uitstel waarschijnelijk. Brommers zijn eigenlijk kansloos op de openbare weg met onze regels, je moet of het fietspad/auto rijden maar je mag 50 kunnen en 45 rijden. buiten bebouwde kom mag je dan wel 45/50 dacht ik? (6 fout theorie ben ook niet goed in). Maar het punt is, auto's komen met 60 langs je, en op het fietspad hebben fietsers meer gevaar, het is bijna nog veiliger dat je met de snelheid van de auto's mee kan. Maar in dat geval zal je weer een motorrijbewijs nodig hebben. Het is dus allemaal maar wat krom, de theorie word niet ingevoerd omdat wel allemaal massaal niet kunnen rijden, want als je 1 rondje op en scooter rijd, zal je daarna toch op de schakel je eigen rijgedrag krijgen, de ene crosst door de woonwijk, de anders rijd netjes. En omdat de brommer toch nog redelijk gevaarlijk is als je een ongeluk maakt, willen ze dus van de brommers af, en als je dan jongeren van 16 jaar met een minimum uurloon van zo'n 3,40 per uur een theorie en praktijk laat doen van een totaalbedrag van zo'n 250 euro, (200 praktijk, 30 theorie, 20 gemeentehuis aanvraag kosten), dan moet je als jongeren dus zo'n 80 uur werken :P oftewel jongeren gaan liever dronken worden op een feest, dan met het geld voor een rijbewijs + brommer sparen...
|