Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaatpoort Metrakit Pro Race

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1284 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58055 - Uitlaatpoort Metrakit Pro Race
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 10-8-2009 19:10 Print topicpost
Posts: 7168
Hallo,

Kan iemand mij de volgende informatie geven:

-Wat de standaard uitlaatpoort timing is van een Metrakit Pro Race cilinder?
(Am6 of Derbi maakt niet uit)

-Ik neem aan dat de fluiters gelijk liggen qua hoogte met de "hoofd-poort"?

-Tussen welke toerentallen de powerband ligt met een Metrakit Pro Race cilinder en uitlaat (en bijpassende rest setup als bijv 28mm carb etc)

-en de volgende maten:


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-8-2009 om 19:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-8-2009 om 20:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-8-2009 om 23:32 uur.
 

Klaplopertje 10-8-2009 19:15 Print reply
Posts: 66
Timing is 155 graden. Fluiters zitten op het hoogste punt 0.3 mm vanaf de hoofdpoort.

De diameter van de schacht is 21.45 mm, de lengte van de zuigerwand tot de pijp is 36.9 mm.

Om deze cilinder zo goed mogelijk te bewerken is het noodzakelijk dat er een olieschraapveer gemonteerd wordt, de dunne oliefilm roept namelijk een chemische reactie op met het materiaal van de cilinderwand en zuiger.
 
bart de scootergek 10-8-2009 19:28 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Klaplopertje
Timing is 155 graden. Fluiters zitten op het hoogste punt 0.3 mm vanaf de hoofdpoort.

De diameter van de schacht is 21.45 mm, de lengte van de zuigerwand tot de pijp is 36.9 mm.

Om deze cilinder zo goed mogelijk te bewerken is het noodzakelijk dat er een olieschraapveer gemonteerd wordt, de dunne oliefilm roept namelijk een chemische reactie op met het materiaal van de cilinderwand en zuiger.


Laat dit soort onzin reacties voortaan, hier heeft de topic starter niets aan.
 
Honda RC-33
Klaplopertje 10-8-2009 19:32 Print reply
Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Laat dit soort onzin reacties voortaan, hier heeft de topic starter niets aan.


Wel mijn beste Bart, ik heb hier een dergelijke cilinder voor mijn neus liggen en dat zijn toch echt de waardes die ik gemeten heb.

Ik vind het een slechte zaak dat je me van het posten van onzin beticht, en ik vraag je dan ook vriendelijk doch dringend om daar per direct een eind aan te maken.

Verder ben ik er van overtuigd dat mr. de Wildt iets kan met mijn bericht.
 
bart de scootergek 10-8-2009 19:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Klaplopertje
[...]


Wel mijn beste Bart, ik heb hier een dergelijke cilinder voor mijn neus liggen en dat zijn toch echt de waardes die ik gemeten heb.

Ik vind het een slechte zaak dat je me van het posten van onzin beticht, en ik vraag je dan ook vriendelijk doch dringend om daar per direct een eind aan te maken.

Verder ben ik er van overtuigd dat mr. de Wildt iets kan met mijn bericht.


Dan wil ik je toch ten zeerste verzoeken om je meetgereedschap eens na te kijken, een uitlaatpoorttiming van 155 wordt niet toegepast op de door de topicstarter beschreven cilinder.
 
Honda RC-33
Klaplopertje 10-8-2009 19:38 Print reply
Posts: 66
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Dan wil ik je toch ten zeerste verzoeken om je meetgereedschap eens na te kijken, een uitlaatpoorttiming van 155 wordt niet toegepast op de door de topicstarter beschreven cilinder.


Mijn excuses beste mr. Penterman, ik had een aangepaste cilinder voor mijn neus. Ik heb er even een originele bijgehaald, en daarbij is de uitlaatpoorttiming 194 graden om precies te zijn.
 
BIET 10-8-2009 20:11 Print reply

Posts: 22355
Wat is exactement de reden dat je dit wilt weten?

Poortmapje, 1e hit @ Google:


Dit bericht is gewijzigd door BIET op 10-8-2009 om 20:15 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Niek de Wildt 10-8-2009 20:22 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Wat is exactement de reden dat je dit wilt weten?

Poortmapje, 1e hit @ Google:
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 10-8-2009 om 20:15 uur.


Om wat af te kijken bij de professionals qua cilinder op uitlaat aansluiting

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-8-2009 om 20:22 uur.
 
BIET 10-8-2009 20:24 Print reply

Posts: 22355
Zo'n setje gemaakt voor massaproductie zal waarschijnlijk wel wat compromis bevatten.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Niek de Wildt 10-8-2009 20:44 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Zo'n setje gemaakt voor massaproductie zal waarschijnlijk wel wat compromis bevatten.


Ik weet het, maar dat heeft geen invloed op wat ik aan het "onderzoeken" ben.
Als het klaar is geef ik je wel wat meer info oke?
Heb trouwens ook nog een paar time area berekeningen waar je misschien wat aan hebt voor nick ze cilinder.



@iedereen:

de volgende vragen zijn nog steeds onbeantwoord!:

-Tussen welke toerentallen de powerband ligt met een Metrakit Pro Race cilinder en uitlaat (en bijpassende rest setup als bijv 28mm carb etc)

-en de volgende maten:


 
BIET 10-8-2009 21:00 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik weet het, maar dat heeft geen invloed op wat ik aan het "onderzoeken" ben.
Als het klaar is geef ik je wel wat meer info oke?
Heb trouwens ook nog een paar time area berekeningen waar je misschien wat aan hebt voor nick ze cilinder.



@iedereen:

de volgende vragen zijn nog steeds onbeantwoord!:

-Tussen welke toerentallen de powerband ligt met een Metrakit Pro Race cilinder en uitlaat (en bijpassende rest setup als bijv 28mm carb etc)

-en de volgende maten:
afbeelding


Zet ze maar op de inbox , wat betreft de berekeningen voor de cilinder
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Niek de Wildt 12-8-2009 14:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Wat is exactement de reden dat je dit wilt weten?

Poortmapje, 1e hit @ Google:
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 10-8-2009 om 20:15 uur.


Ik wil net beginnen aan waar ik het voor nodig had, en kijk er dus voor het eerst even goed naar, en zie dat hij voor geen kanker klopt...
Waarschijnlijk heeft hij een deckheight van ruim 3 of 6mm ofzo, maar dat heeft hij er niet bijgezet...
slag zou nu een kleine 44 of 47mm zijn als je er vanuit gaat dat de poorten kompleet opengaan...

Heeft dus iemand een Derbi of Am6 Pro Race cilinder liggen die de dingen uit de beginpost even kan opmeten?
 
-simon- 7-9-2009 18:00 Print reply

Posts: 8211
ik kan het vanavond of dadelijk wel ff meten.
dat wordt dan van een derbi cilinder.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Niek de Wildt 7-9-2009 18:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
ik kan het vanavond of dadelijk wel ff meten.
dat wordt dan van een derbi cilinder.


Heel graag, heb je toevallig ook gereden met die cilinder met pro race pijp en bijv 28mm carb?
 
-simon- 7-9-2009 19:07 Print reply

Posts: 8211
van zuigerwand tot waar je de flens erop schroeft: 40mm
en de diameter is 38.4 breedt en 36.8 hoog.

ik heb met scr corse en 19mm gereden en met yasuni cross hm en 24mm.
maar ik wil nou de prorace uitlaat na gaan maken en dan met een 24mm mikuni tm. maar voordat allemaal klaar is duurt nog wel ff.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 3714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved