Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mt5 in sloot gereden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 490 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58040 - Mt5 in sloot gereden
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjenyz125power 9-8-2009 22:27 Print topicpost

Posts: 102
Hallo
Mijn broertje is met zijn mt5 in de sloot gereden, alles is goed met hem maar de brommer was helemaal nat.

Ik heb nu het blok er onder weg gehaald, de cilinder er af gehaald. De blokolie heb ik er ook uitgehaald en een paar ker met dieselolie gespoeld.

De ontsteking is ook nat geworden, wat moet ik hiermee doen?

Wat moet ik verder met het blok doen?

Door de blokolie zat ook water, kan dit ook bij de koppeling gekomen zijn?

alvast bedankt Arjen Osinga


 

Royal Club 9-8-2009 22:29 Print reply

Posts: 60390
ontsteking gewoon ff in een handoek leggen en laten drogen, bedrading zelfde verhaal, of direct afdrogen. koppelings deksel ff loshalen en spoelen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-8-2009 22:30 Print reply

Posts: 10835
met spoelen met diesel is het meeste water er al uit denk ik.

Gewoon vullen met olie en gaan rijden en na een paar km nieuwe olie op het blok doen dan is het wel goed denk ik.

Ontsteking beter paar dagen laten drogen als je de tijd hebt.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Uncle BLAM 10-8-2009 0:57 Print reply

Posts: 1025
olie en water mengen niet, als je er nieuwe blokolie in doet en gaat rijden zal het water ( het beetje wat er eventueel nog in zit ) onderin het blok komen met daar boven op de olie, als je de olie na een tijdje aftapt zal het water dat helemaal onderin zit het eerste uit het blok gaan en dan pas de olie

maar hoe dan ook zal een beetje water in de carters geen kwaad kunnen en voor een groot gedeelte zal het op den duur verdampen als het blok goed heet wordt
 
een BF teller is sneller
arjenyz125power 10-8-2009 13:26 Print reply

Posts: 102
denken jullie echt dat de ontsteking het weer gaat doen als ik hem goed droog?, ik denk namelijk dat ie helemaal stuk is.


 
Joel_koningslust 10-8-2009 13:31 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
denken jullie echt dat de ontsteking het weer gaat doen als ik hem goed droog?, ik denk namelijk dat ie helemaal stuk is.




is hij lopend de sloot in gegaan?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 10-8-2009 13:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
denken jullie echt dat de ontsteking het weer gaat doen als ik hem goed droog?, ik denk namelijk dat ie helemaal stuk is.




waarom denk je dat ?

meeste telefoons die int nat gaan kan je drogen en daarna weer gebruiken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Leen 10-8-2009 13:35 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
olie en water mengen niet, als je er nieuwe blokolie in doet en gaat rijden zal het water ( het beetje wat er eventueel nog in zit ) onderin het blok komen met daar boven op de olie, als je de olie na een tijdje aftapt zal het water dat helemaal onderin zit het eerste uit het blok gaan en dan pas de olie

maar hoe dan ook zal een beetje water in de carters geen kwaad kunnen en voor een groot gedeelte zal het op den duur verdampen als het blok goed heet wordt



Gelukkig verdampt het water gewoon uit het blok via de carterontluchting.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
denken jullie echt dat de ontsteking het weer gaat doen als ik hem goed droog?, ik denk namelijk dat ie helemaal stuk is.





die ontsteking doet het nog wel hoor, ff paar dagen laten drogen en inspuiten met electroclean.
 
YZ50crosser 10-8-2009 13:47 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
denken jullie echt dat de ontsteking het weer gaat doen als ik hem goed droog?, ik denk namelijk dat ie helemaal stuk is.




probeer gwoon dan kom je r toch achter
 
www.bxteamlg.tk
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-8-2009 14:06 Print reply

Posts: 8619
De ontstekingsspoelen zelf zijn volgens mij niet heel gevoelig voor vocht. Bij een viertakt draaien ze zelfs in de olie.
Je electronica zoals CDI, spanningsregelaar, knipperrelais kunnen wel stuk als er water bij kan door kortsluiting. Ze zitten wel dikwijls ingegoten maar dat is enkel spatwaterveilig.
Je hoogspanningsgedeelte is ook gevoelig aan water, het leidt de spanning weg. Het is gemakkelijk na te gaan of hij nog vonkt uiteraard.
Uiteraard mag er in de cilinder geen water zitten, en ook niet in de uitlaat.
Check ook of je geen water bij je 2T olie hebt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
mtx_owned 10-8-2009 22:50 Print reply

Posts: 2183
bij mij heeft water nog nooit kwaad gekund naar mijn elektronica toe. Gewoon ff ontsteking droogblazen met compressor en gaan.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 10-8-2009 om 22:51 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
beunhaas geert 10-8-2009 22:55 Print reply

Posts: 35
denk ook aan de bogiedop want dat kan soms ook slechte vonk of niet lopen geven
 
olie is als aspirine voor de machine
JohanSendapower 10-8-2009 22:56 Print reply

Posts: 307
goed drogen en proberen
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
PraatPaal 17-8-2009 12:12 Print reply

Posts: 7977


OT: Ooit scooter in de plomp gereden zien worden die het nog geen 10 min later weer deed.
No worries
 

Dit topic is 1119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved