Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Elektronica Derbi Senda SM50 Xtreme '03

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #58030 - Elektronica Derbi Senda SM50 Xtreme...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

samcappelle05 9-8-2009 15:48 Print topicpost

Posts: 34
Hallo,

Ik heb al enkele maanden een probleem met de elektronica van m'n Derbi. Probleem is dat zelfs wanneer de schakelaar uit staat de accu blijft leeglopen. Hij laadt wel op als ie aan staat. K'heb eens de meeste aansluitingen los en terug samen gedaan om te kijken of de accu stopt met leeglopen (stroom meten). K'heb niet direct iets gevonden, alleen is er op het dashbord een stekkertje van de toerentalmeter waar er constant spanning over staat, ookal staat ie uit. Als ik het uittrek loopt ie niet meer leeg, maar laadt hij ook niet meer op. Kan het eventueel dat zijn die het leeglopen veroorzaakt? Zijn er andere veel voorkomende plaatsen waar een lekstroom kan ontstaan?

Alvast bedankt

Sam
 

sendaxtreem 9-8-2009 16:26 Print reply

Posts: 153
Moet je je kabelboom aan de rechter kant een keer open trekken waar alle stekkers bij elkaar komen.
En kijken of dat alles goed aan gesloten zit en dan kijken of dat klopt richting je accu!
 
samcappelle05 9-8-2009 19:34 Print reply

Posts: 34
Heb nogmaals de kabelboom overlopen, maar geen resultaat. Als zo'n accu leegloopt, is dat dan doordat de + ergens contact heeft met de massa of kan het ook te maken hebben met een slecht element?
 
sendaxtreem 9-8-2009 20:12 Print reply

Posts: 153
Doet je toerenteller het nog en waar zit je toerenteller zit is dat nog goed ?
Na hoeveel tijd is je accu leeg?
Hij maakt geen massa want dan zou je zekering springen.

 
.luuk 9-8-2009 20:15 Print reply

Posts: 1483
heb je al eens een andere accu geprobeerd?
 
samcappelle05 9-8-2009 22:52 Print reply

Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
Doet je toerenteller het nog en waar zit je toerenteller zit is dat nog goed ?
Na hoeveel tijd is je accu leeg?
Hij maakt geen massa want dan zou je zekering springen.



De toerenteller doet het pas wanneer ik veel gas geef zodat er meer stroom is, want de accu is volledig leeg. De accu loopt zeer traag leeg, het gaat over een paar mA. Dus het duurt wel enkele dagen voor ie leeg is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
heb je al eens een andere accu geprobeerd?


De accu is nog maar vernieuwd omdat ik eerst dacht dat dat het probleem was.

 
sendaxtreem 10-8-2009 21:08 Print reply

Posts: 153
Als je je toerenteller nu niet op het dashbord loshaalt maar op de oorsprong van de draden wat gebeurd er dan?
Probeer eens een de toerenteller te verwisselen met een ander in het geheel en deels.
Kan je iig kijken in welk gedeelte het zit en wat je moet vervangen.
 
samcappelle05 11-8-2009 9:20 Print reply

Posts: 34
K'heb gisteren mijn accu eens volledig opgeladen aan een acculader. Alles werkt nu perfect, de toerentelmeter werkt zoals die moet, dus niet direct slechte onderdelen gevonden.

Wat me wel opmerkte is iedere keer als ik de accu aansluit er ongeveer 3 seconden een tttrrrrrr geluid komt uit de contactschakelaar. Zelfs wanneer het contact niet aanstaat en de sleutel eruit is, hij trekt dan ook een stroom van ongeveer 200mA voor 3 seconden, daarna is de stroom veel kleiner. (300µA = lekstroom)

Is het normaal dat ie zo'n geluid maakt? Of is er iets mis met de contactschakelaar.
 
FreakyRik 11-8-2009 9:32 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: samcappelle05
K'heb gisteren mijn accu eens volledig opgeladen aan een acculader. Alles werkt nu perfect, de toerentelmeter werkt zoals die moet, dus niet direct slechte onderdelen gevonden.

Wat me wel opmerkte is iedere keer als ik de accu aansluit er ongeveer 3 seconden een tttrrrrrr geluid komt uit de contactschakelaar. Zelfs wanneer het contact niet aanstaat en de sleutel eruit is, hij trekt dan ook een stroom van ongeveer 200mA voor 3 seconden, daarna is de stroom veel kleiner. (300µA = lekstroom)

Is het normaal dat ie zo'n geluid maakt? Of is er iets mis met de contactschakelaar.


weet je zeker dat dat je contact wel is, bij mij doet ie dat namelijk ook en dat is dan alleen dat je dashboardje even opstart. En dat Trrr.. dat is (bij mij) de toerentellerwijzer die trilt. En dat is wel normaal ja

moet je maar even heel goed naar je wijzer kijken als je je accu aansluit.

Dit bericht is gewijzigd door FreakyRik op 11-8-2009 om 9:32 uur.
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
samcappelle05 11-8-2009 9:41 Print reply

Posts: 34
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
weet je zeker dat dat je contact wel is, bij mij doet ie dat namelijk ook en dat is dan alleen dat je dashboardje even opstart. En dat Trrr.. dat is (bij mij) de toerentellerwijzer die trilt. En dat is wel normaal ja

moet je maar even heel goed naar je wijzer kijken als je je accu aansluit.



Ah oké, bedankt voor dat even te melden. Kheb even gekeken, das idd de toerentellerwijzer die trilt. T'zal dus nog ergens anders zitten, beetje verder zoeken dus.

 
FreakyRik 11-8-2009 9:46 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: samcappelle05
[...]


Ah oké, bedankt voor dat even te melden. Kheb even gekeken, das idd de toerentellerwijzer die trilt. T'zal dus nog ergens anders zitten, beetje verder zoeken dus.



Aah ok Geen dank
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!

Dit topic is 2401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved