Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - HPI yamaha yz50 afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 630 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58017 - HPI yamaha yz50 afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 8-8-2009 9:11 Print topicpost
Posts: 1713
hallo

ik ben bezig met een yamaha yz50 blokje en ik heb daar nu een HPI voor moeten kopen omdat contactpunten anders gaan zweven.

maar er stond in de beschrijving dat ik met de voorontsteking tussen de 2 a 4mm moet zitten dus ik heb hem maar op 3 gezet met meet klok in het bougie gat.

maar hij loopt voor geen ene meter zo hij begint namelijk te detoneren.

weten julie mischien wat de voorontsteking moet zijn want bij op puch, zundapp en kreidler HPI's is dat 2,3 mm meende ik hoe zit dat bij yamaha??


Peter M
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Ralf_honda 8-8-2009 9:19 Print reply

Posts: 53
als ie begint te detoneren dan heb je zoieso een te kleine squishband.
ik heb op mijn honda mt110 op 2.5mm staan. word gewoon goed warm.
en niet te heet.
 
yamahadt1986 8-8-2009 9:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf_honda
als ie begint te detoneren dan heb je zoieso een te kleine squishband.
ik heb op mijn honda mt110 op 2.5mm staan. word gewoon goed warm.
en niet te heet.


ok maar als ik hem nou wil verzetten naar welke kant moet ik dan mijn ontstekingsplaat met electo spul je weet wel draaien
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Ralf_honda 8-8-2009 10:09 Print reply

Posts: 53
dat kun je zelf zien, denk dat je yamaha yz linksdraaiend is he?
dan moet ie een stukkie naar links,

als de zuiger dus vlak voor BDP staat (2.5mm) dan moet het streepje op de rotor gelijk staan aan het tweede grote streepje van rechts. en het hpi logo moet naar links staan.
 
kpotmake 9-8-2009 10:29 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf_honda
als ie begint te detoneren dan heb je zoieso een te kleine squishband.
ik heb op mijn honda mt110 op 2.5mm staan. word gewoon goed warm.
en niet te heet.

onzin

weet je wel wat een squishband is? (squishband is dat buitenste randje in je cilinderkop, en niet, wat ik denk dat jij bedoelt, afstand van zuiger naar de squishband)

als ie begint te detoneren zou dat heeeel misschien kunnen liggen aan een te kleine squishband, maar dit is eigenlijk alleen het geval als je zelf een kopje hebt gemaakt ofzo, die kop die hij erop heeft is wel goed berekend en getest etc. Dus te kleine squishband ligt hij bijna zeker niet aan (dan zou je ook een hele nieuwe kop moeten laten maken / bestellen als dat het geval is)

wat wel kan is dat de compressie te hoog is of te kleine sproeiert o.i.d.

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 9-8-2009 om 11:52 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Niek de Wildt 9-8-2009 21:15 Print reply
Posts: 7168
zet hem maar op een kleine 30 graden voorontsteking, als je even de slag en drijfstanglengte geeft wil ik het wel voor je uitrekenen in mm's maar je kan net zo goed de streepjes gebruiken die staan aangegeven op de stator van de HPI.
 

Dit topic is 986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved