Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi cilinder op DT50MX blokje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57989 - derbi cilinder op DT50MX blokje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 6-8-2009 17:23 Print topicpost
Posts: 1713
hallo iedereen.

ik ben bezig om te gaan kijken of ik een derbi of een AM6 cilinder op mijn yamaha DT50MX blokje te bouwen.

nou is mijn grootste probleem dat ik niet weet of het daadwerkelijk kan om een inlaat op die cilinder te maken.
want ik heb geen inlaat op mijn motorblok en de derbi en AM6 blokjes wel.
en het lijkt me geen strak plan om dat bij mijn blokje uit te voeren.

weten julie of dat kan of hebben julie mischien een andere oplossing hiervoor.

bijv. een andere cilinder
en weten mischien ook mensen wat meer over een minarelli luchtgekoelde cilinder van vroeger dus niet van een scooter ofzo.
maar die op die blokjes zitten van CIMATTI brommers enzo.

alvast bedankt.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

-Bassie- 6-8-2009 17:26 Print reply

Posts: 6617
en dan moet je ook nog is gaan denken over waterkoeling.

verder denken aan slag en aan tapeind afstand.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
yamahadt1986 6-8-2009 17:28 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
en dan moet je ook nog is gaan denken over waterkoeling.

verder denken aan slag en aan tapeind afstand.



ja dat weet ik ik moet gewoon een 2de buisje op de cilinder lassen voor de koeling maar dat kan allemaal wel.
em de tapeinden verzetten is niet superveel werk heb ik namelijk al een oplossing voor en een goed plan.

en de slag is niet erg ik moet alleen een ophoogplaatje maken
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-8-2009 17:42 Print reply

Posts: 29286
Als je een membraam gedeelte erop wilt maken lijkt me vrij moeilijk , door vervorming van de cilinder als je gaat lassen (?) omdat je aardig wat ruimte moet maken voor een membraam doorlaat daarin kwijt te kunnen.
Dan zou je hem wel weer op kunnen laten boren en dan weer een nieuwe nikasil wand erin laten zetten, maarja dat is ook wel erg prijzig.

Ik zou zo'n dt50lc cilinder zoeken, die heeft nagenoeg de zelfde slag en membraam inlaat op de cilinder.

als de cilinder een andere slag heeft zal je een ophoogplaatje moeten maken plus de cilinder van boven of onder af moeten draaien (afhankenlijk of de slag langer of korter is.)

Edit: en dan is het de vraag of je nog met je timingen uit komt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-8-2009 om 17:45 uur.
 
Harold 6-8-2009 17:44 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



ja dat weet ik ik moet gewoon een 2de buisje op de cilinder lassen voor de koeling maar dat kan allemaal wel.
em de tapeinden verzetten is niet superveel werk heb ik namelijk al een oplossing voor en een goed plan.

en de slag is niet erg ik moet alleen een ophoogplaatje maken


Slag die de krukas maakt kan verschillen per blok. Als je dat aan wil passen moet het bigend verplaats worden. Ophoogplaatjes gebruik je alleen om de hoogte af te stemmen.


Dit bericht is gewijzigd door Harold op 6-8-2009 om 17:47 uur.
 
Joel_koningslust 6-8-2009 17:56 Print reply

Posts: 14514
inlaat op de cilinder gaat je niet lukken omdat je dan door de spoelpoort heen gaat

inlaat op je carter maken lijkt me geen probleem btw

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 6-8-2009 17:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
inlaat op de cilinder gaat je niet lukken omdat je dan door de spoelpoort heen gaat

inlaat op je carter maken lijkt me geen probleem btw



Dan zou je al iets op de zijkant van het blok moeten maken, omdat helaas een dt50 blok niet de ruimte heeft voor een carter inlaat te bouwen.
Tenminste het wordt aardig krap.

 
yamahadt1986 6-8-2009 18:16 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je een membraam gedeelte erop wilt maken lijkt me vrij moeilijk , door vervorming van de cilinder als je gaat lassen (?) omdat je aardig wat ruimte moet maken voor een membraam doorlaat daarin kwijt te kunnen.
Dan zou je hem wel weer op kunnen laten boren en dan weer een nieuwe nikasil wand erin laten zetten, maarja dat is ook wel erg prijzig.

Ik zou zo'n dt50lc cilinder zoeken, die heeft nagenoeg de zelfde slag en membraam inlaat op de cilinder.

als de cilinder een andere slag heeft zal je een ophoogplaatje moeten maken plus de cilinder van boven of onder af moeten draaien (afhankenlijk of de slag langer of korter is.)

Edit: en dan is het de vraag of je nog met je timingen uit komt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-8-2009 om 17:45 uur.



met dat lassen had ik dan inderdaad in gedachten om een oude cilinder te kopen 50cc snel voor derbi met dikke kras enz.
die erop pas maken en ik kan hem dan voor 120 euro laten nikasealen en met nieuwe zuiger erbij in totaal 155 euro
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 6-8-2009 18:29 Print reply

Posts: 29286
Volgens Keiji was het nog iets duurder, kwamen nog verzendkosten bij.
Hij had dit toen ook overwogen voor zijn cilinder.


Maar je kan altijd zo'n cilinder van marktplaats afplukken voor een tientje, die doormidden flexen en dan kijken wat de mogelijkheden zijn.
 
yamahadt1986 6-8-2009 18:44 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens Keiji was het nog iets duurder, kwamen nog verzendkosten bij.
Hij had dit toen ook overwogen voor zijn cilinder.


Maar je kan altijd zo'n cilinder van marktplaats afplukken voor een tientje, die doormidden flexen en dan kijken wat de mogelijkheden zijn.



ja ik woon vlakbij een tuningzaak maar is helaas verhuist naar assen dusja effe wat verder maar daar kon ik het voor dat geld doen met alles erbij hoor met verzenden enz.

maar ik ga dan een cilinder kopen voor inderdaad weinig geld maar dan moet het wel een kappote vastgelopen zijn van bijv malossi MHR 50cc of hebo 50cc of dopler 50cc of een conti enz maar moet met een nikaseal wand zijn
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
jan-dx11 7-8-2009 9:17 Print reply

Posts: 4931
Gietijzen cilinder scooren, wat gietijze laselectroden (die krengen kosten wel 5euro per stuk).

Die kun je lekker verbeunen, uitlaten boren, hönen, zuigertje, en gaan.

Een derbi ebe (oude type) cilinder is trouwens het makkelijkste met de koeling daar kun je er een slang onderop maken, waterpompje er op, radiateur er bij, en vanaf daar weer een slang naar de kop.

Bij am6 gaat de koeling van de cilinder af door het blok heen naar de waterpomp, dus dat wordt moeilijk.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
yamahadt1986 7-8-2009 17:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
Gietijzen cilinder scooren, wat gietijze laselectroden (die krengen kosten wel 5euro per stuk).

Die kun je lekker verbeunen, uitlaten boren, hönen, zuigertje, en gaan.

Een derbi ebe (oude type) cilinder is trouwens het makkelijkste met de koeling daar kun je er een slang onderop maken, waterpompje er op, radiateur er bij, en vanaf daar weer een slang naar de kop.

Bij am6 gaat de koeling van de cilinder af door het blok heen naar de waterpomp, dus dat wordt moeilijk.



het aluminium lassen is het probleem niet hoor dat kan ik gratis doen met CO2 en tig lassen

maar heb besloten om met een minarreli van een cimatti brommer enz verder te gaan
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 1049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved