Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha dt wat vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 583 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57987 - yamaha dt wat vragen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart16 6-8-2009 15:27 Print topicpost
Posts: 38
ik heb een yamaha dt50 uit 2006 gekocht en er zijn wat dingen die er aan moeten gebeuren en daar heb ik wat vragen over omdat dit mijn eerste wat luxere brommer is, heb eerst een puch gehad.

weet iemand een goede site voor onderdelen voor mijn yamaha en een site waar je iets van een werkplaatsboek kan kopen, of downloaden.

hoe kun je de blokolie, en de olie in de voorvork pijlen?

hoe strak moet de kettting staan.

en de voorvork lekt aan een kant wat olie hoe kan in dat verhelpen, ik dacht zelf aan een nieuwe pakking??
 

kpotmake 6-8-2009 15:40 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart16
ik heb een yamaha dt50 uit 2006 gekocht en er zijn wat dingen die er aan moeten gebeuren en daar heb ik wat vragen over omdat dit mijn eerste wat luxere brommer is, heb eerst een puch gehad.

weet iemand een goede site voor onderdelen voor mijn yamaha en een site waar je iets van een werkplaatsboek kan kopen, of downloaden.

hoe kun je de blokolie, en de olie in de voorvork pijlen?

hoe strak moet de kettting staan.

en de voorvork lekt aan een kant wat olie hoe kan in dat verhelpen, ik dacht zelf aan een nieuwe pakking??

gefeliciteerd met je eerste luxe brommer

blok olie zit een schroefje in het koppelingsdeksel moet je even losdraaien, dan olie bijvullen tot het eruit komt gelopen, dan is die op pijl (brommer rechtzetten!)

werkplaatshandleiding moet je even op google zoeken, staan er zat op

ketting 2-3 cm speling ofzo? te los gaat de ketting van sleiten, en te strak is niet goed voor de lagers van de uitgaande as

ketting trouwens spannen als iemand erop zit

voorvork moet je even keerring vervangen, er staat hier op brommerforum ergens een how to

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 6-8-2009 om 15:41 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Bart16 6-8-2009 17:21 Print reply
Posts: 38
er zit op die koppelingsdeksel een zwarte plug die je met de hand los kan draaien en een normale kruiskop op, je moet het dan zeker bij die kruiskop bijvullen want die zwarte zit helemaal bovenin wat zou betekenen dat de hele koppeling onder de staat
 
-Bassie- 6-8-2009 17:22 Print reply

Posts: 6617
kruiskop los draaien dat is het goede peil en dan via zwarte dop vullen

dan heb je het goede niveau als het uit de kruiskop stroomt
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Bart16 6-8-2009 18:05 Print reply
Posts: 38
en dan nog maar meteen een vraagje nou ik toch bezig ben :p

tot hoever moet ik het pijl van de koelvloeistof vullen??
 
antonhonda 6-8-2009 18:38 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart16
en dan nog maar meteen een vraagje nou ik toch bezig ben :p

tot hoever moet ik het pijl van de koelvloeistof vullen??

helemaal stamp vol
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Bart16 6-8-2009 18:49 Print reply
Posts: 38
met water of met wat
 
Bart16 6-8-2009 18:57 Print reply
Posts: 38
en daarna ontluchten of zo??
 
antonhonda 6-8-2009 19:00 Print reply

Posts: 3616
edit knop !

maar niet met water maar met koelvloeistof en ontlucht zelf
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Bart16 7-8-2009 21:42 Print reply
Posts: 38
en wat is dan een goede site waar je orginele yamaha dt uitlaat van 2006 kunt bestellen?? ik heb gezocht via google maar kan niks vinden
 
Bennix 7-8-2009 22:04 Print reply

Posts: 667
waarom zou je een originele uitlaat kopen? zijn zoveel uitlaten die erop passen als je tog geld uitgeeft aan een uitlaat
 
Gerard1793 7-8-2009 22:05 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennix
waarom zou je een originele uitlaat kopen? zijn zoveel uitlaten die erop passen als je tog geld uitgeeft aan een uitlaat

misschien wil hij niet dat z'n brommer te hard loopt?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 7-8-2009 22:06 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

misschien wil hij niet dat z'n brommer te hard loopt?


vaak zit in een opvoer uitlaat'tje een prop.
 
Bart16 8-8-2009 11:45 Print reply
Posts: 38
nee ik wil inderdaad niet dat hij te hard loopt en teveel herrie maakt, want ik wil er mischien mee naar school en op die weg staan ze heel vaak te controleren heb ik gehoord dus...
 
Bart16 12-8-2009 14:55 Print reply
Posts: 38
maar weet iemand dan mischien een goede site want ik kan er eigenlijk niet echt een vinden en bij ons in de buurt zitten maar heel weinig brommerboeren en die heb ik allemaal al gebeld en hebben niks
 

Dit topic is 2862 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved