Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - balhoofd 'ring'

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 872 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57972 - balhoofd 'ring'
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 4-8-2009 20:21 Print topicpost

Posts: 3065
als ik bij m'n motorhispania ryz m'n onderste kroonplaat eruit wil halen moet dus eerst de bovenste kroonplaat eruit, dan de balhoofdpen en dan kan de onderste er zo uit (als ik het zo bekijk )

de bovenste kroonplaat zit vast met een moer, die ging zo los, de balhoofdpen zit daarna vast met een ring met 4 inkepingen en met schroefdraad aan de binnenkant (moet er dus net zoals een moer af gedraaid worden).

Probleem is alleen dat dat ding ontzettend vast zit.. heb hem al warm gestookt, proberen los te kloppen, heb al met kruipolie geprobeerd los te krijgen, heb er ook al zelf een soort tang voor gemaakt.. maar niks helpt (het is ook lastig grip te krijgen op dat stomme ding omdat er natuurlijk geen sleutel op kan of zoiets, mss een 6 kant / vierkant van uitvijlen zodat er een steeksleutel op past? of is dit af te raden?)

iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt? hoe halen jullie die gekke dingen los?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 4-8-2009 om 20:22 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Joel_koningslust 4-8-2009 20:25 Print reply

Posts: 14514
grote pijpentang erop en draaien maar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
popiv 4-8-2009 21:19 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
als ik bij m'n motorhispania ryz m'n onderste kroonplaat eruit wil halen moet dus eerst de bovenste kroonplaat eruit, dan de balhoofdpen en dan kan de onderste er zo uit (als ik het zo bekijk )

de bovenste kroonplaat zit vast met een moer, die ging zo los, de balhoofdpen zit daarna vast met een ring met 4 inkepingen en met schroefdraad aan de binnenkant (moet er dus net zoals een moer af gedraaid worden).

Probleem is alleen dat dat ding ontzettend vast zit.. heb hem al warm gestookt, proberen los te kloppen, heb al met kruipolie geprobeerd los te krijgen, heb er ook al zelf een soort tang voor gemaakt.. maar niks helpt (het is ook lastig grip te krijgen op dat stomme ding omdat er natuurlijk geen sleutel op kan of zoiets, mss een 6 kant / vierkant van uitvijlen zodat er een steeksleutel op past? of is dit af te raden?)

iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt? hoe halen jullie die gekke dingen los?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 4-8-2009 om 20:22 uur.


bij mn MH RX van 2001 bestaat de onderste kroonplaat en die balhoofdpen uit één solide stuk...

weet je zeker dat je de jouwe er af kan draaien?

Of kan die van mij er misschien wel af? dat is ook nog een mogelijkheid. Lijkt me stug omdat dat ding als 'kroonstuk' wordt verkocht.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Evo 4-8-2009 21:22 Print reply

Posts: 1239
Er bestaan aparte sleutels voor die dingen, heb ook zo'n ding op mun crossmotor zitten maar dan met 6 of 8 inkepingen


Maar waterpomptang werkt ook wel

Dit bericht is gewijzigd door Evo op 4-8-2009 om 21:27 uur.
 
kpotmake 4-8-2009 21:39 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


bij mn MH RX van 2001 bestaat de onderste kroonplaat en die balhoofdpen uit één solide stuk...

weet je zeker dat je de jouwe er af kan draaien?

Of kan die van mij er misschien wel af? dat is ook nog een mogelijkheid. Lijkt me stug omdat dat ding als 'kroonstuk' wordt verkocht.

klopt, is uit een stuk, maar ik moet mijn onderste kroonplaat uit de balhoofd halen (los van het frame dus), je hebt van boven naar onder: die ring (die je van de pen af kan draaien), dan de balhoofdpen (die vastzit aan de onderste kroonplaat) en daarna dus de kroonplaat. Dus als ik die onderste kroonplaat (incl pen) eraf wil hebben, moet eerst die ring eraf

is het nog te volgen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evo
Er bestaan aparte sleutels voor die dingen, heb ook zo'n ding op mun crossmotor zitten maar dan met 6 of 8 inkepingen


Maar waterpomptang werkt ook wel

Dit bericht is gewijzigd door Evo op 4-8-2009 om 21:27 uur.

met waterpomptang lukte het niet , die glijd er overheen

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 4-8-2009 om 21:42 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Joel_koningslust 4-8-2009 23:45 Print reply

Posts: 14514
buizentang erop zoals ik zei

het liefst een grote zodat je een lange arm hebt

die sleutels die evo noemt heb ik hier ook... die zijn doorgaans om veringen af te stellen. maar ze zijn niet zo klein te krijgen voor die rare moeren. de fabriek gebruikt er speciaal gemaakte doppen voor. maar zie zon dop maar eens te scoren voor weinig geld ( mischien is zelf maken een optie als je een beetje handig bent )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kpotmake 4-8-2009 23:53 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
buizentang erop zoals ik zei

het liefst een grote zodat je een lange arm hebt

die sleutels die evo noemt heb ik hier ook... die zijn doorgaans om veringen af te stellen. maar ze zijn niet zo klein te krijgen voor die rare moeren. de fabriek gebruikt er speciaal gemaakte doppen voor. maar zie zon dop maar eens te scoren voor weinig geld ( mischien is zelf maken een optie als je een beetje handig bent )

zal morgen 's kijken of er nog ergens een pijpensleutel ligt, als het goed is wel (ergens..)

ik had al wel zelf een ring gedraaid die om die ring heen ging met 2 uitsteeksels die in die inkepingen vielen, en toen hefboom erop geschroefd, alleen de 'arm' (hefboom) die ik eraan had gemaakt was niet lang genoeg (had niks langers liggen..)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
PRO TUNING 5-8-2009 9:59 Print reply

Posts: 4000
Haaksleutel heb je daar voor nodig


http://www.vonkvrijgereedschap.nl/index1.html
 
Freddy-fish 5-8-2009 10:53 Print reply

Posts: 2129
dat lijke mij ook ja, goeie van je
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
jeroentjen13 5-8-2009 11:01 Print reply
Posts: 850
je kan het ook met een hamer en doorslag doen
 
kpotmake 5-8-2009 13:11 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Haaksleutel heb je daar voor nodig


http://www.vonkvrijgereedschap.nl/index1.html

hey, ziet er handig uit, denkz dat ik die zelf eentje ga maken als het nog niet lukt met pijpensleutel
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
je kan het ook met een hamer en doorslag doen

had ik ook al geprobeerd, maar kwam nog niet los

eigenlijk wel stom dat zo'n ringetje toch zo loeivast zit als het nou een krukasmoer was geweest..

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 5-8-2009 om 13:13 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
nitirkha 5-8-2009 13:38 Print reply

Posts: 437
Jij vind t belangrijker dat je vliegwiel blijft zitten, dan dat je voorvork eruit tieft?
 
kpotmake 5-8-2009 13:46 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitirkha
Jij vind t belangrijker dat je vliegwiel blijft zitten, dan dat je voorvork eruit tieft?

nee maar zo'n vliegwiel die krijgt het een en ander te voorduren (trillingen, 10.000 rondjes in een minuut rond moeten draaien) en die ring zit direct op de balhoofdpen, en daarboven zit een kroonplaat die ook nog eens vastzit met een moer, dus hij kan er eigenlijk niet uitkomen, en daarbij zit je voorvork ook nog eens geklemt in je kroonplaten
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
popiv 6-8-2009 1:15 Print reply

Posts: 593
ik hebgeen idee wat voor ring je bedoelt,

foto?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-8-2009 1:20 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
als ik bij m'n motorhispania ryz m'n onderste kroonplaat eruit wil halen moet dus eerst de bovenste kroonplaat eruit, dan de balhoofdpen en dan kan de onderste er zo uit (als ik het zo bekijk )

de bovenste kroonplaat zit vast met een moer, die ging zo los, de balhoofdpen zit daarna vast met een ring met 4 inkepingen en met schroefdraad aan de binnenkant (moet er dus net zoals een moer af gedraaid worden).

Probleem is alleen dat dat ding ontzettend vast zit.. heb hem al warm gestookt, proberen los te kloppen, heb al met kruipolie geprobeerd los te krijgen, heb er ook al zelf een soort tang voor gemaakt.. maar niks helpt (het is ook lastig grip te krijgen op dat stomme ding omdat er natuurlijk geen sleutel op kan of zoiets, mss een 6 kant / vierkant van uitvijlen zodat er een steeksleutel op past? of is dit af te raden?)

iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt? hoe halen jullie die gekke dingen los?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 4-8-2009 om 20:22 uur.



Je hebt daar zogenaamde haaksleutels voor, en anders raad ik je een moordenaar aan.

Dju, zie dat PRO TUNING me al voor is.

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 6-8-2009 om 1:22 uur.
 
- Han - 6-8-2009 14:49 Print reply

Posts: 9667
kan je die neit gewoon met hamer en beitel los slaan?
 
<10.000 posts

Dit topic is 1530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved