Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb rijd maar 75

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57969 - honda mb rijd maar 75
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 4-8-2009 17:40 Print topicpost

Posts: 1338
Hallo,

Sinds kort ben ik overgestapt van Kawasaki naar Honda, gewoon omdat er meer onderdelen van zijn te krijgen en de kawasaki telkens problemen had, nu heb ik een honda mb5 met een 70cc

de setup is als volgt:

70cc cilinder (merk kan ik niet vinden)
50cc cilinderkop orginineel hm166
mikumi 21mm carberateur (geen imitatie)
sproeier weet ik niet maar is wel te klein,
want met voor de wind slaat hij dood als ik volgas gaat,
denk omdat hij te weinig benzine krijgt.
proma uitlaat.

Maar een vriend heeft ook en mb en kan met deze setup, alleen heeft hij een 70cc kop en 12mm keihin makkelijk 95 rijden.

Komt het dan omdat ik een standaard kop hebt en dat voor te weinig compressie geeft? of heeft het en andere oorzaak? hij
komt wel goed op toeren.

iig bedankt.
 

markhispania3 4-8-2009 17:44 Print reply

Posts: 1971
stel hem eerst eens af voordat je hier komt klagen.
 
Derbi GPR Roy 4-8-2009 17:57 Print reply

Posts: 708
zowiezo afstellen en denk dat hij een andere vertanding heeft.
 
MarTijn tzr 4-8-2009 18:06 Print reply

Posts: 6970
en misschien een andere 70cc
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
ChielTZR 4-8-2009 18:13 Print reply

Posts: 6016
deze setup moet ook wel over de 70 lopen hoor
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Saknet 4-8-2009 18:22 Print reply

Posts: 10355
breng hem naar je dealer en laat m daar opvoeren als je het zelf niet weet. mar blijf er vanaf met je noob vingertjes want jij kan de boel alleen maar molesteren anders kwam je hier niet vragen.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
WestlandMB 4-8-2009 18:25 Print reply

Posts: 1338
bedankt voor de snelle reacties, met afstellen ben ik bang dat ik telkens nieuwe carberateur pakkingen nodig hebt, en dat kost ook nog wel wat. en hij staat goed afgesteld stationair, en luchttoevoer, alleen andere sproeiers moet ik dan proberen. maar echt handig vind ik dat niet want je bent al snel 3 euro per sproeier kwijt en als ik er 20 nodig hebt om eenmaal de goeie te hebben ben ik dus ook al 60 euro kwijt, dat vind ik en beetje veel..

me tandwielverhouding is 14-45, en hij trekt wel aardig op, maar tussen de 3 en 4 moet ik echt fors doorschakelen en goed door gas geven anders dan trekt hij hem niet meer in de 4.
 
WestlandMB 4-8-2009 18:26 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
breng hem naar je dealer en laat m daar opvoeren als je het zelf niet weet. mar blijf er vanaf met je noob vingertjes want jij kan de boel alleen maar molesteren anders kwam je hier niet vragen.


hehe :P, ja ik heb ook en ragpuch en sproeiers kan ik wel mee kloten veel verder gai k daarom ook niet :p
 
st.nyksterdriver 4-8-2009 18:48 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
breng hem naar je dealer en laat m daar opvoeren als je het zelf niet weet. mar blijf er vanaf met je noob vingertjes want jij kan de boel alleen maar molesteren anders kwam je hier niet vragen.

juist jongen een honda mb naar dealer brengen ....
dat kon 20-25 jaar geleden nu niet meer
 
koetjeboe91 4-8-2009 18:51 Print reply

Posts: 2096
dan gaan ze zoeken waar de verstuiver zit. of proberen ze de gameboy aan te stuiten. en dat je iedere keer een nieuwe pakking nodig heb voor de cab is niet nodig. stel hem af met de sproeier als je de goede heb gebruik je een nieuwe pakking.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Gary - Forum en Gallery Moderator 4-8-2009 18:56 Print reply

Posts: 12846
Vanaf nu normaal reageren. Lijkt nergens op
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
J.wally 4-8-2009 19:17 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Vanaf nu normaal reageren. Lijkt nergens op


70 imi lekker traag plus wss te zwaar vertand dat die het niet trekt of te licht heel veel overtoeren dus.

en afstellen wil ook wel is helpen anders moet je toch binnenkort een nieuwe cilinder
 
TubeLess-90 4-8-2009 19:46 Print reply

Posts: 629
Haha telkens een nieuwe pakking voor de carburateur!
Als jij een Mikuni 21mm hebt dan heb jij een externe sproeier en kun je met sleuteltje 13 de sproeier zou uit het huis draaien.

Als jij naar de brommerwinkel gaat en om sproeiers vraagt voor het afstellen dan kun jij vast wel afspreken dat je de rest terug brengt die je niet nodig hebt.
Pak ook eerst wat grote stappen, dan heb je al die tussenstappen niet nodig en kun je later altijd nog fijnstellen.

Lees de FAQ op BF eens door waar je kunt zien hoe je de carburateur afstelt.

En niet zo gaan klagen over die kosten he.... anders natuurlijk ook geen brommer gaan rijden, je moet er iets voor over hebben.
(Vastloper gaat je veeeel meer kosten)


 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1
MTRudolf 4-8-2009 19:58 Print reply

Posts: 2464
Schroef er eerst maar eens een 70cc kop op

En wat voor cilinder heeft die maat van je?
Ik rijd op een 70 imi 20 mm mikuni met twin air filter Twv 14-43 ongeveer 85-90 km/u

Dus het is wel makkelijk te halen.
 
Maeddy 4-8-2009 20:07 Print reply

Posts: 1059
Ik ken ook iemand met een mb5. Deze persoon had 70 imitatie met originele cilinderkop, 20 mm mikuni en een proma en die boekte toch zeker 85 a 90. Stel je brommer maar eens goed af.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
gefliptegast 4-8-2009 22:14 Print reply
Posts: 46
zowiezo een 70 kop erop zetten
anders heb je kans dat jij je zuiger en eventueel je krukas naar de knoppen draait... (hoeft niet, KAN wel!)

daarna even een lekker grote sproeier erin gooien
ik heb 18mm keihin met sproeier 95
als ik jouw was zou ik gaan beginnen met 120 ofzo (mijne staat vrij zuinig afgesteld, normaal zit er een grotere sproeier in).

die 70cc is een immitatie als je geen merk kunt vinden.
dit betekend niet gelijk ruk kwaliteit maar van het merk:
Dutch Motorcycle Parts (ook wel DMP), is een copie van de HM167 (snelle versie van de originele cillinder).

de 90 is goed te halen maar als ik jouw was zou ik niet veel harder als 80 gaan want dan gaat alles rammelen en klapperen.
je draait ook veel eerder alles in elkaar omdat je dan vrij hoog in toeren gaat rijden, wat lager in toeren is zuiniger en gaat je blok en dergelijke langer mee
 

Dit topic is 3174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved