Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar vragen over de koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57954 - Paar vragen over de koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

senn 3-8-2009 11:51 Print topicpost
Posts: 192
Hallo,

omdat ik nog vrij nieuw ben met schakels vroeg ik me een paar dingen af.

- hoe kan het dat als je de koppeling loslaat, de brommer omhoog schiet & dus ook stilvalt? wat gebeurd er dan precies in het blok?

- & zou dit dus ook bij een auto mogelijk zijn? als het een vrij lichte auto was & je liet de koppeling los dat de auto dan wheely trok?!xD

- hoe weet ik zonder toerenteller, wanneer ik perfect kan door schakelen? ja aan het geluid, maar dan heb je meestal toch nog overtoeren.. ?

- ik heb geen contactslot op mijn brommer, & zet deze dus altijd uit door de koppeling rustig los te laten, is dit slecht voor het blok of zorgt dit voor slijtage?

thanks guys!
 

Coole 3-8-2009 12:01 Print reply

Posts: 423
Dit is denk ik wel het kanslooste topic dat ik ooit op brommerforum heb gezien. Al die vragen heb je binnen 2 seconden op Google gevonden.....
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
dutschbird 3-8-2009 12:01 Print reply

Posts: 1760
ik ga het proberen

1. als je je koppeling inhoudt dan staat je koppeling niet inverbinding met je schakelbak en uitgaande as. hij draait eigelijk in het niks. als jij dan beetje gas geeft en je laat je koppeling los. dan gaat je transmissie draaien,, en komt er ook kracht op het achter wiel deze is dan zo sterk dat je brommer een klein beetje de lucht in gaat. en hij valt weer stil omdat je brommer te weinig kracht heeft om hem omhoog te houden.

2. ga ik niet op in:P

3. Het perfecte moment om over te schakelen is aan het eind van ze powerband. deze voel je wel als je op je brommer zit.

4. er ontstaat idd meer slijtage aan je koppeling als je dat doet. kan je beter je bougie dop oid er aftrekken.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Paul de Salmiakbal 3-8-2009 12:04 Print reply

Posts: 5285
Als je geen toerenteller hebt zou je kunnen marken bij welke snelheden je ongeveer moet schakelen, maar ik doe het meestal op geluiden gevoel.

Je kan hebben hebben dat je tandwielen een beetje slijten als je hem zo uitschakel, ik zou gewoon de bougiedop eraf halen Krijg je misschien wel een paar schokjes, maar dat is niet zo erg.
En een killswitch is best makkelijk om te maken.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 3-8-2009 om 12:06 uur.
 
Paul de Salmiakbal 3-8-2009 12:05 Print reply

Posts: 5285
-

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 3-8-2009 om 12:06 uur.
 
Paul de Salmiakbal 3-8-2009 12:06 Print reply

Posts: 5285
sorry ik drukte per ongeluk op reply knop mijn fout...
 
grasmaaier89 3-8-2009 12:11 Print reply

Posts: 14412
1. de koppeling pakt dan de tandwielen vast in je blok, en dan ga je vooruit. En als je geen gas bijgeeft, dan valt tie gewoon uit.

2. ja, check maar op youtube.

3. moet je gewoon aanvoelen. Ik ga er altijd vanuit dat ik aan het begin van mijn powerband moet schakelen.

4. slijtage is slecht voor je blok.
Dus ga maar eens een contact maken met draadjes of een schakelaar.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
RAYMONDDDD 3-8-2009 12:16 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89


4. slijtage is slecht voor je blok.
Dus ga maar eens een contact maken met draadjes of een schakelaar.


Of je trekt je boegie kabel gewoon los Dat kan toch geen kwaad lijkt me?
 
grasmaaier89 3-8-2009 12:18 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
[...]


Of je trekt je boegie kabel gewoon los Dat kan toch geen kwaad lijkt me?



hetzelfde effect ja.

maar je wilt geen cilinder aanraken als tie warm is, of een stroomschok krijgen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Paultje Pils 3-8-2009 15:08 Print reply

Posts: 2110
Quote:


3. moet je gewoon aanvoelen. Ik ga er altijd vanuit dat ik aan het begin van mijn powerband moet schakelen.




Eind van je powerband opschakelen bedoel je?
 
If you can't dodge it, ram it.
crosserboy 3-8-2009 15:30 Print reply
Posts: 33
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
ik ga het proberen

1. als je je koppeling inhoudt dan staat je koppeling niet inverbinding met je schakelbak en uitgaande as. hij draait eigelijk in het niks. als jij dan beetje gas geeft en je laat je koppeling los. dan gaat je transmissie draaien,, en komt er ook kracht op het achter wiel deze is dan zo sterk dat je brommer een klein beetje de lucht in gaat. en hij valt weer stil omdat je brommer te weinig kracht heeft om hem omhoog te houden.

2. ga ik niet op in:P

3. Het perfecte moment om over te schakelen is aan het eind van ze powerband. deze voel je wel als je op je brommer zit.

4. er ontstaat idd meer slijtage aan je koppeling als je dat doet. kan je beter je bougie dop oid er aftrekken.



ligt aan de brommer niet alle brommers hebben een powerband of is niet sterk genoeg om hem te kunnen voelen je kunt ook gewoon opschakelen vlak voor je in de overtoeren komt dan ga je ook door in hoog toerental en dat rijd wel lekker vind ik zelf
 
senn 3-8-2009 16:48 Print reply
Posts: 192
ok dat over koppeling loslaten spreekt nu voor zich,

het schakelen moet ik toch leren & zal vast wel gaan, schakel ook pas 2 maanden ofzo..

& nog even over die killswitch, ik denk dat ik die ga kopen en monteren, liever dat dan blok slijtage, bedankt voor de tip want ik wou geen contactslot & dit is wel beter.

thanks..
 
malakith 4-8-2009 14:29 Print reply

Posts: 190
je kunt hem ook gewoon in zen vrij zetten en dan met je schoen of iets waarmee je je zelf niet snel verbrand je uitlaat dichhouden dan valt hij ook uit.

Dit bericht is gewijzigd door malakith op 4-8-2009 om 14:29 uur.
 
Scarface 4-8-2009 14:34 Print reply

Posts: 6023
2. Ja dat kan wel met een auto, maar dan moet deze wel over achterwielaandrijving beschikken en over een flinke dosis pk's
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
dutschbird 4-8-2009 15:24 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
je kunt hem ook gewoon in zen vrij zetten en dan met je schoen of iets waarmee je je zelf niet snel verbrand je uitlaat dichhouden dan valt hij ook uit.

Dit bericht is gewijzigd door malakith op 4-8-2009 om 14:29 uur.



ja dan slijt je blok helemaal als een malle
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
malakith 4-8-2009 16:53 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]



ja dan slijt je blok helemaal als een malle


vertel mij dan eens wat er dan slijt en waardoor/hoe?
 

Dit topic is 1908 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved