Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Bedrijfs-temperatuur 2-takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 728 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57948 - Bedrijfs-temperatuur 2-takt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bioflap 2-8-2009 18:57 Print topicpost
Posts: 842
Hoi,

Als ik op me Aprilia RS OM rij, met ong. 25 graden,
blijft de temperatuur van me brommer iets onder de 60 graden hangen.

Draait hij lang stationair,, gaat hij richting de 80 graden.
Ligt dit aan mijn radiator?
of is de temperatuur altijd zo laag?
 
Toekomstige naam: Bioflap

thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-8-2009 18:58 Print reply

Posts: 7728
gemeten met?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
bioflap 2-8-2009 18:58 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
gemeten met?

Temperatuur meter in cockpit..
 
Toekomstige naam: Bioflap
thunderbird - Forum en Sales Moderator 2-8-2009 19:09 Print reply

Posts: 7728
meet die wel correct dan? ik weet niet in hoeverre er afwijking in zo'n ding kunnen zitten..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
markhispania3 2-8-2009 19:26 Print reply

Posts: 1971
dat hij warmer wordt als hij stationair draait is normaal aangezien je dan geen rijwind koeling hebt. of dat zoon groot verschil is weet ik niet, maar wat bedoel je precies met lang stationair draaien? want dat is sowieso niet zo goed voor je blok.

de temperatuur is vrij laag, maar dat is altijd met watergekoelde brommers. als je het idee hebt dat hij te lang koud blijft kan het zijn dat je thermostaat altijd openstaat of dat hij eruit is gehaald.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 2-8-2009 om 19:29 uur.
 
bioflap 2-8-2009 20:17 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
dat hij warmer wordt als hij stationair draait is normaal aangezien je dan geen rijwind koeling hebt. of dat zoon groot verschil is weet ik niet, maar wat bedoel je precies met lang stationair draaien? want dat is sowieso niet zo goed voor je blok.

de temperatuur is vrij laag, maar dat is altijd met watergekoelde brommers. als je het idee hebt dat hij te lang koud blijft kan het zijn dat je thermostaat altijd openstaat of dat hij eruit is gehaald.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 2-8-2009 om 19:29 uur.

met Lang stationair draaien bedoel ik voor een stoplicht.. file rijden..
Die dingen.. als je hem dan vol lostrekt.. als hij 80 graden of meer is.. is de temperatuur alweer rond de 60 graden als je in de 5de zit..
Volgens mij klopt de temperatuur wel..
En als hij 70/80 is.. trekt en loopt hij een stuk fijner..
 
Toekomstige naam: Bioflap
jeroenzulu 2-8-2009 23:54 Print reply
Posts: 354
nu we toch over koeling hebben ik heb er geen thermostaat in zitten zodat ie altijd pompt maar ik heb nu gehoord dat ie dan mssn niet pompt door de cilinder heen maar gewoon in cilinder rond blijf draaie en nie via de pomp en radiateur komt

maar dat was volgens vrachtwagen monteur geld dat het zelfde voor brommers?


 
BIET 2-8-2009 23:56 Print reply

Posts: 22355
60 graden is gewoon normale temperatuur. Ik zie niets geks aan wat er in het omschrevene gebeurd .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mr200r 3-8-2009 0:18 Print reply
Posts: 5122
Niks aan de hand, alles werkt zo te horen prima.
 
mr200r
Uncle BLAM 3-8-2009 2:47 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
nu we toch over koeling hebben ik heb er geen thermostaat in zitten zodat ie altijd pompt maar ik heb nu gehoord dat ie dan mssn niet pompt door de cilinder heen maar gewoon in cilinder rond blijf draaie en nie via de pomp en radiateur komt

maar dat was volgens vrachtwagen monteur geld dat het zelfde voor brommers?




bij een auto pompt 'ie bij koude motor het koelwater alleen door de cilinder en kop heen en wanneer dat te heet wordt gaat 'ie het koelwater ook via de radiateur circuleren, daardoor wordt de motor eerder warm of op bedrijfstemperatuur

al een brommer een thermostaat hoort te hebben zou ik 'm er wel weer in zetten, als het er niet in hoort is het systeem daarop berekend en maakt het niet uit
 
een BF teller is sneller
jeroenzulu 3-8-2009 11:14 Print reply
Posts: 354
bij mij zat ie erin maar ook n stuk je rubber maar da hoor nie lijk mij
 
bioflap 3-8-2009 12:20 Print reply
Posts: 842
Ok mooizo..
Ik had een keer ergens gelezen dat een 2-takt pas op temperatuur is bij 70/80 graden,, en daar kom ik dus gewoon niet aan..
het is trouwens wel een 70cc,, 21mm dus niet origineel..
 
Toekomstige naam: Bioflap
BIET 3-8-2009 12:48 Print reply

Posts: 22355
temp verschilt per brommer/setup. Wat jij hebt is gewoon normaal.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
bioflap 3-8-2009 13:28 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
temp verschilt per brommer/setup. Wat jij hebt is gewoon normaal.

Okee,, dankjewel..
Hij mag dicht..

 
Toekomstige naam: Bioflap

Dit topic is 4759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved