dat hij warmer wordt als hij stationair draait is normaal aangezien je dan geen rijwind koeling hebt. of dat zoon groot verschil is weet ik niet, maar wat bedoel je precies met lang stationair draaien? want dat is sowieso niet zo goed voor je blok.
de temperatuur is vrij laag, maar dat is altijd met watergekoelde brommers. als je het idee hebt dat hij te lang koud blijft kan het zijn dat je thermostaat altijd openstaat of dat hij eruit is gehaald.
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 2-8-2009 om 19:29 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
dat hij warmer wordt als hij stationair draait is normaal aangezien je dan geen rijwind koeling hebt. of dat zoon groot verschil is weet ik niet, maar wat bedoel je precies met lang stationair draaien? want dat is sowieso niet zo goed voor je blok.
de temperatuur is vrij laag, maar dat is altijd met watergekoelde brommers. als je het idee hebt dat hij te lang koud blijft kan het zijn dat je thermostaat altijd openstaat of dat hij eruit is gehaald.
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 2-8-2009 om 19:29 uur.
met Lang stationair draaien bedoel ik voor een stoplicht.. file rijden..
Die dingen.. als je hem dan vol lostrekt.. als hij 80 graden of meer is.. is de temperatuur alweer rond de 60 graden als je in de 5de zit..
Volgens mij klopt de temperatuur wel..
En als hij 70/80 is.. trekt en loopt hij een stuk fijner..
nu we toch over koeling hebben ik heb er geen thermostaat in zitten zodat ie altijd pompt maar ik heb nu gehoord dat ie dan mssn niet pompt door de cilinder heen maar gewoon in cilinder rond blijf draaie en nie via de pomp en radiateur komt
maar dat was volgens vrachtwagen monteur geld dat het zelfde voor brommers?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
nu we toch over koeling hebben ik heb er geen thermostaat in zitten zodat ie altijd pompt maar ik heb nu gehoord dat ie dan mssn niet pompt door de cilinder heen maar gewoon in cilinder rond blijf draaie en nie via de pomp en radiateur komt
maar dat was volgens vrachtwagen monteur geld dat het zelfde voor brommers?
bij een auto pompt 'ie bij koude motor het koelwater alleen door de cilinder en kop heen en wanneer dat te heet wordt gaat 'ie het koelwater ook via de radiateur circuleren, daardoor wordt de motor eerder warm of op bedrijfstemperatuur
al een brommer een thermostaat hoort te hebben zou ik 'm er wel weer in zetten, als het er niet in hoort is het systeem daarop berekend en maakt het niet uit
Ok mooizo..
Ik had een keer ergens gelezen dat een 2-takt pas op temperatuur is bij 70/80 graden,, en daar kom ik dus gewoon niet aan..
het is trouwens wel een 70cc,, 21mm dus niet origineel..