Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastloper honda xr 400

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57939 - vastloper honda xr 400
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroentjen13 1-8-2009 16:05 Print topicpost
Posts: 850
hallo
ik was daarnet even gaan rijden en na een goede 5km begon mijn motor in te houden, ferm inhouden. ik voelde dat hij ging vast lopen en kneep de koppeling in. toen ik stil stond probeerde ik hem aan te kicken, maar kickstarter zat muurvast. even wat door duwen en hij zat ging weer, maar nu is mijn compressie allemaal weg...
er kwam erna ook wat blauwe olie uit mijn luchtfilter, die olie waarmee ze hem insmeren.

weet iemand hoe dit komt dat hij is vastgelopen?
weet iemand wat er allemaal zal vervangen moeten worden?
en hoeveel zou het kosten om hem te maken?

edit: ik hoorde eerder al iets zoals een tik (ketting die slaat) uit mijn cilinder komen, iemand zei dat mijn distributieketting an vervanging zou zijn. Kan het daar ook aan gelegen hebben?


gr jeroen

Dit bericht is gewijzigd door jeroentjen13 op 3-8-2009 om 11:34 uur.
 

tosser 1-8-2009 16:08 Print reply
Posts: 393
hoeveel cilinder is het?
compressie weg? draaid je vliegwiel nog rond? dan ie ie niet vastgelopen maar warm gelopen.
 
jeroentjen13 1-8-2009 16:10 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
hoeveel cilinder is het?
compressie weg? draaid je vliegwiel nog rond? dan ie ie niet vastgelopen maar warm gelopen.



het is een 1-cilinder
ja, normaal als je kick, kom je op een punt dat je zuiger bovenaan is, dan heeft hij zeer veel compressie, nu kan je er gwn door duwen zoals op andere stukken...
zal dan wrs warmloper zijn
 
tosser 1-8-2009 16:19 Print reply
Posts: 393
als je het vliegwiel nog kunt bewegen dan is ie niet vastgelopen. maar dan is ie warmgelopen. nieuwe cilinder en zuiger.
 
mtx-bart 1-8-2009 16:48 Print reply
Posts: 816
als je compressie opeens weg is is dat niet best. Ik vrees dat je zuiger en cilinder naar de tief zijn. Trek het hele zooitje maar eens los en je ziet gelijk wat er wel en niet kapot is.
 
Harold 1-8-2009 16:54 Print reply

Posts: 1052
De kleppen kunnen ook een tik van de zuiger gehad hebben en krom gerslagen zijn. Houd je ook weinig compressie meer over.

Het komt waarschijnlijk door een koelingsprobleem. Dit kan door verkeerd gebruik zijn maar ook door bijvoorbeeld te weinig olie in het blok, slecht afstelling of slijtage. (oliepomp moet bij die dingen ontlucht worden bij een olie verversing volgensmij)


Is gewoon een kwestie van uit elkaar halen en kijken wat er mankeert. Cilinder honen kost als je het een beetje uit zoekt 20-40 euro. Zuiger rond de 70 euro. In dat geval valt het mee, moet je kop gereviseerd worden ben je wat verder van huis.

 
Makrolon 1-8-2009 17:07 Print reply

Posts: 6733
Was je olie wel op peil? zeefje onderin het frame schoon? Een vastloper bij 4t gebeurt niet zomaar.
 
KTM 525 EXC Supermoto
RAYMONDDDD 1-8-2009 17:12 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
hoeveel cilinder is het?
compressie weg? draaid je vliegwiel nog rond? dan ie ie niet vastgelopen maar warm gelopen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]



het is een 1-cilinder
ja, normaal als je kick, kom je op een punt dat je zuiger bovenaan is, dan heeft hij zeer veel compressie, nu kan je er gwn door duwen zoals op andere stukken...
zal dan wrs warmloper zijn



Hij bedoelde waarschijnlijk hoeveel cc je hebt.
 
Makrolon 1-8-2009 17:19 Print reply

Posts: 6733
Hoeveel cc zou een honda xr400 zijn denk je?
 
KTM 525 EXC Supermoto
RAYMONDDDD 1-8-2009 17:27 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Hoeveel cc zou een honda xr400 zijn denk je?

400

maar hoe moet hij en ik nou weten omwat voor brommer/motor het gaat...

Edit: Oh de topic heet zo...
Ik zag eerst alleen maar vastloper honda staan.

Never mind then



Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 1-8-2009 om 17:33 uur.
 
oke 1-8-2009 18:23 Print reply
Posts: 65
je moet wel snelheid houden by deze motors want het is luchtgekoeld

en die dingen worden met een normale snelheid al heel warm.
 
Torque 1-8-2009 19:42 Print reply

Posts: 736
gaat ie dat zeggen
markhispania3 1-8-2009 20:06 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oke
je moet wel snelheid houden by deze motors want het is luchtgekoeld

en die dingen worden met een normale snelheid al heel warm.


uhh.............niet echt.
 
Makrolon 2-8-2009 0:05 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oke
je moet wel snelheid houden by deze motors want het is luchtgekoeld

en die dingen worden met een normale snelheid al heel warm.

Klopt ja, je moet 100 rijden minimaal om ze op temperatuur te houden. De xrren hebben ook een ontheffing voor de max snelheid binnen de bbk.

Niet dus, dikke bullshit. hou gewoon je bek als je er geen klap vanaf weet.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mr200r 2-8-2009 1:22 Print reply
Posts: 5122
Hoe zat het met het olie-nivo?
Aan je verhaal tre horen lijkt het op verbrande kleppen?

 
mr200r
Ronald125cc 2-8-2009 15:05 Print reply

Posts: 1259
euro. Zuiger rond de 70 euro. In dat geval valt het mee, moet je kop gereviseerd worden ben je wat verder van huis.



het is geen brommer zuiger..
zuiger kost 120,-

maar als je voor 70 euro een kan regelen magje mij dat laten zien
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !

Dit topic is 5098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved