Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57932 - Puch Maxi opvoeren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tosser 1-8-2009 16:29 Print reply
Posts: 393
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .jos.
50cc airsaltje

Dit bericht is gewijzigd door .jos. op 1-8-2009 om 16:28 uur.



lees

EDIT: miss is een tomos cilinder wat? is met membraam

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 1-8-2009 om 16:31 uur.
 
Paul de Salmiakbal 1-8-2009 16:45 Print reply

Posts: 5285
Nah ik ben maar een beginnertje

En als ik een 50cc cilinder koop, maakt niet uit of het een airsal of eurocilindro of weet ik veel wat is, kan ik hem er dan gewoon meteen op zetten en wegrijden(wel eerst inrijden natuurlijk)
En moet er een nieuwe zuiger in als ik een nieuwe cilinder koop, of krijg je die erbij?
 
RAYMONDDDD 1-8-2009 18:02 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Nah ik ben maar een beginnertje

En als ik een 50cc cilinder koop, maakt niet uit of het een airsal of eurocilindro of weet ik veel wat is, kan ik hem er dan gewoon meteen op zetten en wegrijden(wel eerst inrijden natuurlijk)
En moet er een nieuwe zuiger in als ik een nieuwe cilinder koop, of krijg je die erbij?

Als je een cilinder kitje koopt zit het erbij ja, zuiger, zuigerveertjes pakkingen de hele zooi.
Maar gewoon los een cilinder niet dacht ik..
 
Paul de Salmiakbal 1-8-2009 18:12 Print reply

Posts: 5285
En antwoord op me andere vraag?
 
RAYMONDDDD 1-8-2009 18:15 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
En antwoord op me andere vraag?

of het airsal of eurocil is etc?

Nee dat maakt niet uit, als je maar wel goed inrijd natuurlijk
 
Paul de Salmiakbal 1-8-2009 18:20 Print reply

Posts: 5285
Ok tnx
 
SamFJ 3-8-2009 18:31 Print reply
Posts: 4
Als je hem wat harder wil laten lopen raad ik je dit aan:

Koop een snelle 50cc Airsal en tip een 2dehandse originele 15mm bing op de kop. Je uitlaat kan je houden, daarmee red je het wel. Monteer beide en stel je ontsteking opnieuw af en stel je carb. af. Hierna heb je een puchje dat ongeveer 60/65 zal gaan.
 
puchmaxisuper 3-8-2009 18:50 Print reply

Posts: 172
Helemaal met SamFj eens, maar ik persoonlijk heb zelf goede ervaringen met een hogedrukkop, heb ik zelf afgedraait/vreest en had em eenmaal op juiste squishhoogte een verbaingwekkende toename in compressie, dat merk je wel degelijk in trekkracht en beetje in je top, maar met meer trekkracht kun je met je tandwielen spelen, voor iets hogere top hè!

 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
Paul de Salmiakbal 3-8-2009 21:30 Print reply

Posts: 5285
Ok allemaal hartstikke bedankt.

Ff hierop dan weer een vraagje:
Hoe stel je je ontsteking af (is dat het moment waarop de bougie moet vonken?)
En wat bedoel je met stel je carb af, goeie sproeier of stationair schroef afstellen?

Ps welke sproeiermaat zou goed zijn voor deze setup?

En waar moet ik sterk op letten als ik de nieuwe cilinder monteer?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 3-8-2009 om 21:31 uur.
 
RAYMONDDDD 3-8-2009 21:52 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ok allemaal hartstikke bedankt.

Ff hierop dan weer een vraagje:
Hoe stel je je ontsteking af (is dat het moment waarop de bougie moet vonken?)
En wat bedoel je met stel je carb af, goeie sproeier of stationair schroef afstellen?

Ps welke sproeiermaat zou goed zijn voor deze setup?

En waar moet ik sterk op letten als ik de nieuwe cilinder monteer?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 3-8-2009 om 21:31 uur.

Moet je ff op www.puchmaxi.nl kijke

En dan links van de pagina op "sleutelen" klikken.

Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 3-8-2009 om 21:52 uur.
 
Paul de Salmiakbal 3-8-2009 23:03 Print reply

Posts: 5285
Ok, bedankt allemaal
 
70 cc 25-5-2010 19:23 Print reply
Posts: 1
heey

k heb puch maxi en k sleutel er wat aan.
ik heb nu 70 cc cilinder en 70 cc cilinder kop, powerfilter en techno uitlaat.k heb nu andere sproeier besteld. en de rest is standard wat moet ik meer doen om m beter en harder te laten lopen, andere cabaratur miesgien.

kan iemand me helpen wat k er meer bij moet kopen.
alvast bedankt
 
tjeerdie 25-5-2010 19:27 Print reply

Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70 cc
heey

k heb puch maxi en k sleutel er wat aan.
ik heb nu 70 cc cilinder en 70 cc cilinder kop, powerfilter en techno uitlaat.k heb nu andere sproeier besteld. en de rest is standard wat moet ik meer doen om m beter en harder te laten lopen, andere cabaratur miesgien.

kan iemand me helpen wat k er meer bij moet kopen.
alvast bedankt


Ik denk dat je beter even de zoekfunctie kunt gebruiken, of een nieuw topic openen, door op deze knop te drukken:
 
Ayrton 25-5-2010 22:16 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Whoops ik was net te laat

Ik lees veel op internet dat airsal slecht afgewerkt is en dat ze nog veel aanpassing nodig hebben. Klopt dit?
Of kan ik hem er gewoon opzetten en wegrijden?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 1-8-2009 om 16:30 uur.



dit is onzin

gewoon top cilinder voor dat geld alleen ff met sproeier afstellen en klaar....
 
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
appie_1988 25-5-2010 23:01 Print reply

Posts: 322
Kijk op http://puchmaxi.nl/tuning.php
-Gebruik orginale cilnder gewoon uitvijlen staat waar je wat moet weghalen.
-Je spruitstuk uivijlen
-Goede sproeier zoeken
-etuweel kop afvakken of 50cc hoge druk kop kopen

Dan moet je wel 65 kunnen halen

suc
 

Dit topic is 5260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved