Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - senda 2005 70cc voor dagelijks gebruik

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57924 - senda 2005 70cc voor dagelijks gebr...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 31-7-2009 14:36 Print topicpost

Posts: 190
heej mensen,

ik wil weer eens wat sneller gaan.
dus ik heb jullie hulp wederom nodig om een leuke setup samen te stellen.

setup nu:
spr/3
dellorto 21mm
tp krukas
airsal 50> deze word dus vervangen

nu heb ik wat cilinders in men hoofd maar weetniet hoe het presteerd en slijt etc.

deze had ik in men hoofd:
-malossi mhr of de replica(vind deze erg duur)
-gilardoni 74cc (hoor hier veel goeie verhalen over maar hoe presterd deze)
-metrakit sp
-metrakti pro race 2(denk dat deze te hard slijt)
-airsal 80 (denk dat de prestaties net wat te min zijn omdat ik van die 50cc ookwel wat meer had verwacht).
-athena 70cc (nog nie egt veel over gehoord eigenlijk)

dus hebben jullie nog adviezen?
en wat voor koppelings platen raden jullie aan? of gewoon de standaart houden?

alvast bedankt
 

jan-dx11 31-7-2009 14:43 Print reply

Posts: 4931
gewoone mhr doen, kost 200 euro bij schaafbromfietsen.nl

Anders heb ik nog wel een 70 aisal liggen, die kost de helft
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
malakith 31-7-2009 14:50 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
gewoone mhr doen, kost 200 euro bij schaafbromfietsen.nl

Anders heb ik nog wel een 70 aisal liggen, die kost de helft


hij kost 225 bij schaaf. voor een tientje extra heb ik al een nieuwe pro race 2.
pro race is volgens mij kwa prestatie's een katogorie hoger.
en ik ben eigenlijk niet zon fan van malossi omdat de prijs te hoog is terwijl je voor datzelfde geld snellers kan kopen.
 
jan-dx11 31-7-2009 15:02 Print reply

Posts: 4931
ja, maar prorace voor dagelijks gebruik lijkt mij niet optimaal, ik zou eerder voor iets middeltoerigs gaan. Persoonlijk vindt ik dat ook fijner rijden.

En ik zeg heus niet dat mhr jevanhet is, maar dat leuk mij wel een leuke keuze uit het rijtje. metrakit sp zou ik dan eerder doen denk ik, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
malakith 31-7-2009 15:05 Print reply

Posts: 190
okee.
en wat vind je van die gilardoni? hoor dat deze erg slijtvast is en goed bij men uitlaat past.
alleen weetneit wat ik ervan moet verwachten kwa vermogen?
 
sabar 31-7-2009 15:47 Print reply
Posts: 320
Voor veel power zou ik voor de malossi/metrakit gaan, deze zijn allebij niet echt slijtvast. De athene is slijtvaster maar heeft iets minder power. De airsal 50 is je tegengevallen omdat die ongeveer de zelfde timingen heeft als de originele van Derbi.
 
malakith 31-7-2009 16:40 Print reply

Posts: 190
okee stel ik ga voor de pro race 2
met een mrd koppeling

met een spr/3 uitlaat en 21mm zal hij zoenzo wel inhouden.
ik schat dat ik dan om de 3000km een nieuwe zuiger moet gebruiken?
hoeveel km zou hij dan meegaan volgens jullie?
 
Royal Club 1-8-2009 8:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Voor veel power zou ik voor de malossi/metrakit gaan, deze zijn allebij niet echt slijtvast. De athene is slijtvaster maar heeft iets minder power. De airsal 50 is je tegengevallen omdat die ongeveer de zelfde timingen heeft als de originele van Derbi.


een mhr is slijtvast, fluiters. goeie zuiger, goeie afwerking, wat wil je nog meer?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Gerard1793 1-8-2009 8:37 Print reply

Posts: 4006
Keiji heeft gesproken.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
markhispania3 1-8-2009 8:39 Print reply

Posts: 1971
voor dagelijks gebruik zou ik persoonlijk een dr70/80 nemen, laag toerig, slijtvast, goedkoop en genoeg koppel.
 
jan-dx11 1-8-2009 9:30 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
voor dagelijks gebruik zou ik persoonlijk een dr70/80 nemen, laag toerig, slijtvast, goedkoop en genoeg koppel.

en noulijks sneller als orgineel
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Rody9933 1-8-2009 12:11 Print reply

Posts: 494
Neem in ieder geval geen pro race voor dagelijks gebruik, tenminste als je hem niet wilt tunen.
Is hoogtoerig, de tuner is nu met de mijne bezig om hem onderin wat meer power te geven.
Ik zou voor de gewone MHR gaan.
Filmpje van de MHR:

13-53 http://www.youtube.c..._from=PL&index=3

15-53 http://www.youtube.c...874188E2&index=5
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
malakith 1-8-2009 14:43 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
gewoone mhr doen, kost 200 euro bij schaafbromfietsen.nl

Anders heb ik nog wel een 70 aisal liggen, die kost de helft


op andere webshops is de mhr een stukje duurder en kost de replica even veel als de cilinder op schaafbromfietsen.
dus is hij nu gewoon zo goedkoop of is dit de replica mhr 80 want die is natuurlijk weer een stukje langzamer of niet?
 
Freddy-fish 1-8-2009 14:56 Print reply

Posts: 2129
dr80 is heel slijtvast, en niet egt een toerebeuker, leuke straatcil, kheb hem zelf ook xD
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
stephan777 1-8-2009 14:58 Print reply

Posts: 7259
Gildardoni 74cc is wel een leuke cilinder.

Ook heb je een berg koppel onderin.
 
malakith 1-8-2009 15:05 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Gildardoni 74cc is wel een leuke cilinder.

Ook heb je een berg koppel onderin.


heb je miss wat meer info want die gilardoni was ik eerst van plan te kopen maar er is niet zo veel info over te vinden.
heb geen filmpjes of bank uitdraaien kunnen vinden van deze cilinder.

en wat voor koppeling zal ik steken of heb ik geen andere nodig?
 

Dit topic is 1733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved