Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MRD Koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1269 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57896 - MRD Koppeling
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 29-7-2009 22:01 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
ik heb die platen ook in mijn gpr gehad. ik had ze maar een half uur of een uurtje in de olie gelegt en toen erin gezet. nooit geen problemen mee gehad ofzo. werkte gewoon perfect dus je zult toch iets verkeerd gedaan hebben. ik had gewoon een of andere cheapass olie maar werke gewoon perfect.
het kan zijn dat je je koppelingsheveltje zeg maar (wat op je carter zit) dat je die een tandje verkeerd hebt staan. dat hij nu constant op spanning staat. (en dan heb ik het niet over de kabel)


Bij derbi heeft dat koppeling heveltje geen tandjes, is gewoon glad op glad. Maar het heveltje zelf heeft ook beetje speling als je koppeling los hebt dus daar licht het echt niet aan.
 
Make the most of now
Derbi GPR Roy 29-7-2009 22:06 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Bij derbi heeft dat koppeling heveltje geen tandjes, is gewoon glad op glad. Maar het heveltje zelf heeft ook beetje speling als je koppeling los hebt dus daar licht het echt niet aan.


binnenin zitten echt wel tandjes hoor.
http://www.easyparts...97-d5703/Clutch.html
als ik het goed heb, grijpt deel 17 in deel 10.
 
Jasper Strahiem 29-7-2009 22:07 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


binnenin zitten echt wel tandjes hoor.
http://www.easyparts...97-d5703/Clutch.html
als ik het goed heb, grijpt deel 17 in deel 10.

Binnen in wel ja natuurlijk. Maar dat heeft niets te maken met hoe je heveltje op die as zit
 
Make the most of now
Derbi GPR Roy 29-7-2009 22:10 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Binnen in wel ja natuurlijk. Maar dat heeft niets te maken met hoe je heveltje op die as zit


volgens mij kan hij er maar op 1 manier in. dus ik zou toch nog eens je koppelingskant eraf halen en dan in versnelling zetten en kijken of die dan nog slipt. dan weet je teminste wat meer. als je hij niet meer slipt weet je dat je bij je koppelingskant moet gaan zoeken. en als hij dan wel nog slipt weet je dat je bij je platen of koppelingshuis moet zoeken
 
Jasper Strahiem 29-7-2009 22:13 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
[...]


volgens mij kan hij er maar op 1 manier in. dus ik zou toch nog eens je koppelingskant eraf halen en dan in versnelling zetten en kijken of die dan nog slipt. dan weet je teminste wat meer. als je hij niet meer slipt weet je dat je bij je koppelingskant moet gaan zoeken. en als hij dan wel nog slipt weet je dat je bij je platen of koppelingshuis moet zoeken

Zoals er al eerder stond. Als ik hem nu in versnelling zet en ga lopen grijpt die hem wel aan. Ook kan ik heel rustig weg rijden, maar kan niet harder dan 20kmh dan slipt die al. Als ik in 1 half gas ga slipt die ook.
 
Make the most of now
Tombrom 29-7-2009 22:14 Print reply

Posts: 15925
dat asje kan gewoon 360 graden rond draaien. maakt niks uit
 
2SLOW4ME 30-7-2009 9:31 Print reply

Posts: 1944
gooi dat blok eens open en show wat foto's, misschien kan ik je meteen wel vertellen wat je verkeerd gedaan hebt .

Hiervoor hoef je de kvs niet af te tappen trouwens.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 30-7-2009 om 9:33 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Jasper Strahiem 30-7-2009 11:31 Print reply

Posts: 1950




 
Make the most of now
-simon- 30-7-2009 11:45 Print reply

Posts: 8211
heb je dat dekseltje waar je je veren indraait er wel goed opzitten?
die lijkt op meerdere manieren te kunnen maar kan maar op 1 manier goed. dan valt hij er iets dieper in.
dan had je volgens mij ook dat de koppeling een beetje vaag deed.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 30-7-2009 om 11:46 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
markhispania3 30-7-2009 12:19 Print reply

Posts: 1971
heb je gelet op de nokjes van de tussenplaten? die moeten op ongeveer dezelfde afstand van elkaar zitten (elke nokje ongeveer 120 graden verder dan degene ervoor). zo staat het in het werkplaatshandboek van am6, geen idee wat er gebeurd als je dat niet doet.

heb je er ook op gelet dat je de tussenplaten er goed in zet, dus niet omgedraaid? ik dacht dat de scherpe kant naar voren moest.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 30-7-2009 om 12:21 uur.
 
Jasper Strahiem 30-7-2009 12:54 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
heb je dat dekseltje waar je je veren indraait er wel goed opzitten?
die lijkt op meerdere manieren te kunnen maar kan maar op 1 manier goed. dan valt hij er iets dieper in.
dan had je volgens mij ook dat de koppeling een beetje vaag deed.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 30-7-2009 om 11:46 uur.

Toen ik em er op zette wou die eerst niet. Toen een keer gedraait en toen ding die er wel in.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
heb je gelet op de nokjes van de tussenplaten? die moeten op ongeveer dezelfde afstand van elkaar zitten (elke nokje ongeveer 120 graden verder dan degene ervoor). zo staat het in het werkplaatshandboek van am6, geen idee wat er gebeurd als je dat niet doet.

heb je er ook op gelet dat je de tussenplaten er goed in zet, dus niet omgedraaid? ik dacht dat de scherpe kant naar voren moest.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 30-7-2009 om 12:21 uur.

Beide niet op gelet. Wist er ook niet van trouwens
 
Make the most of now
Mt5_grolsch 30-7-2009 12:58 Print reply

Posts: 2014
zat er orgineel al een 4 plaats in of 3 plaats? want ik heb het ook gehad dat de koppeling niet functioneerde omdat de drukplaat te dik was. (oude blok "99)
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Jasper Strahiem 30-7-2009 12:59 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
zat er orgineel al een 4 plaats in of 3 plaats? want ik heb het ook gehad dat de koppeling niet functioneerde omdat de drukplaat te dik was. (oude blok "99)

Ja er zal al 4 plaats in

En bij tankstation/garage hadden ze geen 2t blok olie

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 30-7-2009 om 13:00 uur.
 
Make the most of now
-simon- 30-7-2009 13:26 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Ja er zal al 4 plaats in

En bij tankstation/garage hadden ze geen 2t blok olie

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 30-7-2009 om 13:00 uur.


je moet kijken voor olie die geschikt is voor natteplaten koppeling.
dat kan ook goed olie zijn die in 4t gaat.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Jasper Strahiem 2-8-2009 16:53 Print reply

Posts: 1950
Het is nu eindelijk klaar na enige frustratie

Hierdoor heeft die het wss niet gedaan. Heb er ook andere veren in gedaan die wat korter waren maar wel veel stugger.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
heb je dat dekseltje waar je je veren indraait er wel goed opzitten?
die lijkt op meerdere manieren te kunnen maar kan maar op 1 manier goed. dan valt hij er iets dieper in.
dan had je volgens mij ook dat de koppeling een beetje vaag deed.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 30-7-2009 om 11:46 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 2-8-2009 om 16:53 uur.
 
Make the most of now

Dit topic is 4045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved