Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MRD Koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1243 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57896 - MRD Koppeling
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 29-7-2009 20:50 Print topicpost

Posts: 1950
Ik heb vandaag mijn nieuwe MRD koppelings platen in mijn senda gezet incl veren.

Deze set dus:


Ik heb zoals het hoort de platen 3u in de olie in laten sompen. Heb ze allemaal gemonteerd op goede volgorde en heb daarna de veren er kruislings in gedraaid tot het einde. Heb alles weer dicht gemaakt met nieuwe pakking. blokolie en koelvloeistof er weer in gedaan, en getest.

Wat is er aan de hand, als ik hem in de versnelling zet en koppeling in trek en ga lopen loopt het super soepel. Net alsof in de vrij loopt. Het zal wel goed zijn dacht ik. Maar ik kan nog maar net weg rijden als ik teveel gas geef slipt die meteen Koppeling staat helemaal niet strak, heeft wel 5mm vrijeslag.

Kan het zo zijn dat de platen nog vol olie zitten dat die zo slipt?


Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 29-7-2009 om 20:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 29-7-2009 om 20:52 uur.
 
Make the most of now

Tombrom 29-7-2009 20:54 Print reply

Posts: 15925
schroefjes helemaal aangedraaid tot ze niet verder konden?

verder welke olie gebruik je?
 
Razor 29-7-2009 20:54 Print reply

Posts: 1554
nee dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik zou het eerder zoeken in aangrijpen van de koppelingsplaten.

Bij am6 kan je het zowel inwendig als uitwendig stellen (strakker/losser zetten). Of dit bij derbi inwendig af te stellen is, volgensmij niet. Maar er kan natuurlijk wel wat binnenin mis zijn.

Heb je niet geprobeerd voordat je olie er weer in deed, en je koppelingscarter er weer op deed, om te kijken of je koppeling aangreep?


 
blowdown en een powerband te koop!
Jasper Strahiem 29-7-2009 20:58 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
schroefjes helemaal aangedraaid tot ze niet verder konden?

verder welke olie gebruik je?

Ja heb ze helemaal aangedraaid

Dezelfde olie als die ik hiervoor gebruikte, maar de platen zijn wel van ander materiaal. Zou mischien niet met deze platen overweg kunnen



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
nee dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik zou het eerder zoeken in aangrijpen van de koppelingsplaten.

Bij am6 kan je het zowel inwendig als uitwendig stellen (strakker/losser zetten). Of dit bij derbi inwendig af te stellen is, volgensmij niet. Maar er kan natuurlijk wel wat binnenin mis zijn.

Heb je niet geprobeerd voordat je olie er weer in deed, en je koppelingscarter er weer op deed, om te kijken of je koppeling aangreep?




Ja dat heb ik wel geprobeert. Dat deed die ook wel, ook nu doet die het wel. Maar ik kan niet gas geven dan slipt die meteen. Alleen heel rustig 20kmh rijden

 
Make the most of now
BIET 29-7-2009 21:30 Print reply

Posts: 22355
Twee vraagjes:
Wat is je setup?

Rij je met 10w40 synthetisch?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jasper Strahiem 29-7-2009 21:31 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Twee vraagjes:
Wat is je setup?

Rij je met 10w40 synthetisch?


Mhr80 met 24mm en een R2
Maar ik weet bijna zeker dat als je orgineel rijd het ook zou slippen

Ja 10w40

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 29-7-2009 om 21:32 uur.
 
Make the most of now
BIET 29-7-2009 21:33 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]


Mhr80 met 24mm en een R2

Ja 10w40

Ikzelf denk dat koppeling niet helemaal functioneerd, als je het deksel eraf haalt kan je dat op het oog zien. De MRD koppeling was nl wel sterk genoeg voor mijn bewerkte Hebo ng, 28pwk, etc.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jasper Strahiem 29-7-2009 21:37 Print reply

Posts: 1950
Ik zelf denk nu toch dat het de olie is. Omdat ik op de fles ook niet kan vinden of het nouw voor natte koppeling is.
''Motorolie'' staat er op


 
Make the most of now
BIET 29-7-2009 21:40 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Ik zelf denk nu toch dat het de olie is. Omdat ik op de fles ook niet kan vinden of het nouw voor natte koppeling is.
''Motorolie'' staat er op



Staat er dat het voor een 2t is?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ronaldt 29-7-2009 21:44 Print reply

Posts: 2735
dat maakt nog niet zo gek veel uit. Castrol GP act-evo is ook 4 takt olie, maar erg aan te raden
http://www.josdijkma...d&productId=1851
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Jasper Strahiem 29-7-2009 21:46 Print reply

Posts: 1950
Oke vet lame, met kleine letters: Voor benzine diesel en lpg motoren.

Morgen dus even goede olie scoren
 
Make the most of now
BIET 29-7-2009 21:46 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
dat maakt nog niet zo gek veel uit. Castrol GP act-evo is ook 4 takt olie, maar erg aan te raden
http://www.josdijkma...d&productId=1851

Maakt wel veel uit, 4t olie moet meer smeren dan 2t olie, daarom zal de samenstelling anders zijn
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jasper Strahiem 29-7-2009 21:48 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Maakt wel veel uit, 4t olie moet meer smeren dan 2t olie, daarom zal de samenstelling anders zijn

2t olie is niet te krijgen bij autogarage zeker?
 
Make the most of now
BIET 29-7-2009 21:51 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

2t olie is niet te krijgen bij autogarage zeker?

Bij het tankstation hier wel?!
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ronaldt 29-7-2009 21:51 Print reply

Posts: 2735
bestel gewoon die van die link die ik je gaf. Weet je zeker dat het goed is
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Derbi GPR Roy 29-7-2009 21:59 Print reply

Posts: 708
ik heb die platen ook in mijn gpr gehad. ik had ze maar een half uur of een uurtje in de olie gelegt en toen erin gezet. nooit geen problemen mee gehad ofzo. werkte gewoon perfect dus je zult toch iets verkeerd gedaan hebben. ik had gewoon een of andere cheapass olie maar werke gewoon perfect.
het kan zijn dat je je koppelingsheveltje zeg maar (wat op je carter zit) dat je die een tandje verkeerd hebt staan. dat hij nu constant op spanning staat. (en dan heb ik het niet over de kabel)

 

Dit topic is 4047 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved