Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kop met o-ring gebruiken i.c.m. gewoone koppakking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 746 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57895 - Kop met o-ring gebruiken i.c.m. gew...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 29-7-2009 21:35 Print reply

Posts: 29286
Is je cilinderkop en cilinder ook vlak?
 
Voetentje 29-7-2009 21:39 Print reply

Posts: 2356
Denk ik wel, ik neem aan dat je dit niet zo kan zien met het blote oog?
Ik heb tot vandaag rond gereden met een standaard cil kop, maar omdat die afgevlakte eigenlijk bij de cillinder hoort (tenminste ik heb hem erbij gekregen toen ik hem van BIET kocht).
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 29-7-2009 21:40 Print reply

Posts: 29286
Kan je niet zo zien.

even op een glasplaatje uit proberen, of anders met de zijkant van de schuifmaat (?)
 
mtx_owned 29-7-2009 21:42 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


En over welke pakking heb je het dan?

Ik heb het net geprobeerd zonder vloeibare pakking maar zonder succes, het spoot er werkelijk waar uit. Dus ik ga het nu denk ik nog een keer proberen met die vloeibare pakking, alleen het irritante eraan is dat het 24uur moet drogen..


ik heb het ook geen 24 uur laten drogen. Beetje flauwekul vind ik. Paar uurtjes wachten kun je m zo starten
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Voetentje 29-7-2009 21:42 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Kan je niet zo zien.

even op een glasplaatje uit proberen, of anders met de zijkant van de schuifmaat (?)


Ok, en dan kruislings meten en kijken of er licht tussen de kop en en schuifmaat door komt toch?

EDIT: Nou is het ook zo toen we de kop erop zette dat het schroefdraad links boven (als je op de brommer zit) doldraaide van het moertje, zou het daardoor kunnen het hij bij de kop aan de kant van de uitlaat lekte?


Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 29-7-2009 om 21:45 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 29-7-2009 21:47 Print reply

Posts: 29286
ja, als je een moer niet vast krijgt, dan gaat die wel snel lekken.
even vervangen en kijken of die het nog doet.


 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-7-2009 21:48 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Ok, en dan kruislings meten en kijken of er licht tussen de kop en en schuifmaat door komt toch?

EDIT: Nou is het ook zo toen we de kop erop zette dat het schroefdraad links boven (als je op de brommer zit) doldraaide van het moertje, zou het daardoor kunnen het hij bij de kop aan de kant van de uitlaat lekte?


Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 29-7-2009 om 21:45 uur.

ehm ja, dat zou heel goed kunnen. komt ie nou mee
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Voetentje 29-7-2009 21:48 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

ehm ja, dat zou heel goed kunnen. komt ie nou mee


Jha da bedacht ik me ook net

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja, als je een moer niet vast krijgt, dan gaat die wel snel lekken.
even vervangen en kijken of die het nog doet.




Dan zal ik het morgen maar weer moeten proberen want ik heb hier niet zo moertjes op voorraad liggen.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 29-7-2009 om 21:49 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
mtx_owned 29-7-2009 21:53 Print reply

Posts: 2183
draad van je tapeindje nog wel goed? anders ff vervange of met draadsnijer overheen gaan
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Voetentje 29-7-2009 21:54 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
draad van je tapeindje nog wel goed? anders ff vervange of met draadsnijer overheen gaan


Die heb ik nagekeken en die was nog in orde, gelukkig..
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
knoffy 30-7-2009 13:54 Print reply
Posts: 610
weet niet of ik er nou overheen lees of het niet snap maar gebruik je wel nieuwe rubber ringen ?
 
Voetentje 30-7-2009 14:30 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
weet niet of ik er nou overheen lees of het niet snap maar gebruik je wel nieuwe rubber ringen ?


Jha het is een nieuwe o-ring.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
PRO TUNING 30-7-2009 14:39 Print reply

Posts: 4000
Of je moet je O-Ring vergeten en een normale koppakking gebruiken, of buitenom een groef voor een 2e O-ring frezen.
 
Voetentje 30-7-2009 14:41 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Of je moet je O-Ring vergeten en een normale koppakking gebruiken, of buitenom een groef voor een 2e O-ring frezen.


Mn ma is nu net nieuwe moertjes halen om de kop vast te zetten en al het dan niet lukt ga ik gewoon met een normale koppakking rijden.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 30-7-2009 19:14 Print reply

Posts: 2356
Dus met als ik de kop met o-ring gebruik zonder vloeibare pakking dan gaat ie lekken dus heb ik het nu met vloeibare pakking erop gezet. Maar hoelang laten jullie dit meestal drogen voordat je kan gaan rijden?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 4880 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved