Hallo allemaal.
Ik ben bezig met een derbi blok voor iemand te reviseren. Echter is dat blok werkelijk waar door een beunhaas in elkaar gezet. Ik heb ervaring met 't reviseren van am6 blokjes maar dit is mijn eerste derbi blok.
Ik heb veel gezocht op internet, heb exploded views en heb het werkplaatshandboek doorgelezen van het derbi blok.
Ook gaat helaas niet op dat hoe het uit elkaar is gegaan, het ook weer zo in elkaar moet. Want dat is niet te vertrouwen met het werk van de vorige eigenaar.
Ik heb een foto gemaakt van de koppeling met alle ringetjes die erin zaten. Er zitten volgens mij veel te veel ringetjes in en ook een paar die er gewoon niet in horen.
Hier foto van de link:
Ik denk dat nummer 1 en 4 er niet in horen omdat het gewoon normale sluitringen zijn. Die koperen ring (nummer 2) is helemaal misvormd omdat die rechtstreeks op die naaldlager zat. Vraag me ook af of die erin moet...
Shimring nummer 6 zat in het koppelingsdeksel. Die zit wel goed lijkt me?
Shimring nummer 3 moet over de drukstift heen dacht ik.
Nummer 5, mag die rechtstreeks tussen koppelingshuis en binnenhart geplaatst worden? Of moeten daar ook nog andere ringen bij/tussen?
Van de exploded view van derbi wordt ik ook niet veel wijzer:
Klopt deze wel 100%?
En ook staan helaas op Easyparts niet de afmetingen duidelijk vermeld van elke ring. Bijv. het axiale-naaldlager staat niet (duidelijk) aangegeven? En staat daar ook niet in de lijst...
Ook gaat de lijst maar tot 25, en weet ik dus niet wat voor onderdeeltje nummer 28 is.
Want in de exploded view staat die nummer 28 (soort hoedje...), maar die mis ik dus compleet. Kan ook niet goed zien wat het moet voorstellen..
En 17 is dan het borgclipje dat het asje moet borgen...maar helaas mis ik deze ook. Weet iemand hoe dik dat clipje moet zijn? (niet dat het heel belangrijk is maar als iemand er één heeft liggen en het toch zo kan opmeten. Ze hebben meerdere diktes hier bij de boutenhandel daarvan...)
Ander vraagje:
Op deze foto zie je een dat er een ringetje bovenop de primaire as zat:
Dit ringetje is echter groter dan de as... (goed te zien op de foto...)
Dit hoort ook niet lijkt mij?
En ook hier wordt ik helaas niet veel wijzer van, van de exploded views van Derbi/Easyparts...
Iemand betere exploded views/maten of die mij gewoon dit kan uitleggen hoe het wel daar zit? (versnellingsbak)
En als laatste vraagje:
Iemand dit al eens eerder tegen gekomen?
Het kan niet anders zijn dat deze is aangelopen ter hoogte van de aftap-imbusbout.
Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen
Lennart