Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
maar wat je dus wilt zeggen is dat die dingen onderin niets doen door de carb. dat geloof ik niet. vlgs mij zijn die dingen gewoon kut getimed. plus, als je met dualcarb gaat werken moet je niet óf de één, óf de ander doen, maar een extra carb zoals dus op die citta gebeurt. Dan heb je een groot doorstroomoppervlak terwijl je venturieffect niet naar de klote gaat, en daar gaat het uiteindelijk om.
dat is ook precies de reden dat ze op oude eencilinders met een groot slagvolume twee carbs zetten die trapsgewijs opengaan, anders wordt de stroomsnelheid op lagere toeren zo klein dat de carb niet meer werkt en vanwege het stikken in de lucht bij plotseling gasgeven.
maar dat probleem heb je niet bij een 50cctje...als dat ding kut loopt onderin is de rest van je setup gewoon kut.
er is altijd een optimale carb, net als dat er een optimale tandwielverhouding is.
Ja het is ook heel experimenteel.
dat het kut onder in lopen heeft ok zeker temaken met de cilinder en uitlaat de carb zal amper wat met te maken hebben dat weet ik
maar nog steeds zou zo een systeem toch op een toeren beukende brom leuk experiment wezen.
Opzich wil ik al tijd je opmaat uitlaat met en gepoorte cilinder om extra koppel te winnen wat die AM en RV en Morini blokjes echt zwaar missen
Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 27-7-2009 om 17:13 uur.
|