Malaguti RST |
27-7-2009 1:12 |
 Posts: 1668 |
om dat een 19mm meer power potentieel heeft als de 14mm.
beetje het effect geven als je zonder benzine kraan rijd dat je kapot mooi loopt (eigenlijk te arm dus) maar voor dat het gevaarlijk word komt de grote carb aan met genoeg benzine.
ik zoek ff het oud topic op
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Malaguti RST |
27-7-2009 1:15 |
 Posts: 1668 |
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-7-2009 1:18 |
 Posts: 9841 |
daarmee geef je nog steeds geen antwoord op mn vraag.
wat is het probleem als je alleen een 19mm eropzet? En niet zeggen dat het te groot is, want ik vraag aan jou WAAROM een 19mm te groot is. Niet omdat ie meer 'power potentieel' heeft...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 27-7-2009 om 11:57 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
Malaguti RST |
27-7-2009 1:19 |
 Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
daarmee geef je nog steeds geen antwoord op mn vraag.
wat is het probleem als je alleen een 19mm eropzet? En niet zeggen dat het te groot is, want ik vraag aan jou WAAROM een 19mm te groot is. Niet omdat ie meer 'power potentieel' heeft...
LEES dan die topic van die link
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-7-2009 1:21 |
 Posts: 9841 |
dat doe ik, maar daar staat alleen stom gezwats in. geef gewoon antwoord.
edit: er staat in dat topic NIETS over enkele motivatie waarom een enkele (19mm) carb niet goed genoeg zou zijn voor prestaties. Ontploft je blok als ie teveel mengsel krijgt oid? wat is het probleem. komop, het is een simpele vraag voor een simpele ziel.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-7-2009 om 1:22 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
Malaguti RST |
27-7-2009 1:27 |
 Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dat doe ik, maar daar staat alleen stom gezwats in. geef gewoon antwoord.
edit: er staat in dat topic NIETS over enkele motivatie waarom een enkele (19mm) carb niet goed genoeg zou zijn voor prestaties. Ontploft je blok als ie teveel mengsel krijgt oid? wat is het probleem. komop, het is een simpele vraag voor een simpele ziel.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-7-2009 om 1:22 uur.
de 14mm kan je afstellen zo dat ie net genoeg benzine geeft dat je lekker kan op trekken (denk an benzine kraan uit) eens op toeren neemt de rijker afgestelde en grotere 19mm over voor de power en voor de kracht in power band.
de mm maat is niet echt belangrijk.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-7-2009 1:38 |
 Posts: 9841 |
volgens mij is het mooie van een carb dat je em juist af kunt regelen met de gasschuif. dus een 19mm zou volgens mij toch echt over het gehele toerenbereik moeten werken. dan heb je helemaal geen 14mm nodig.
waarom zit het btw op geen enkele motor die ik ken? en niet met die citta aankomen, want hoe het daarop zit kan ik nog begrijpen.
|
|
Too cool for school! |
|
Saknet |
27-7-2009 3:55 |
 Posts: 10355 |
ik denk dat die ditech rommel best op een am6 kan, zolang het vliegwiel van de ditech maar past op de am6 krukas, kan je altijd nog een stuk uit het carter beunen waar dat losse geval vd ditech ontsteking op komt. Wellicht valt het ook gewoon te realiseren met een am6/af1 (ducati) ontsteking.
Bij de ditech ontsteking komen maar 4 draadjes, 2 voor de vonk, 2 voor de overige toeters en bellen. bij de am6 zitten er 3 draadjes op de bobine. verde rosso en bianco geloof ik. groen is iig gewoon een extra massa, dus eigenlijk komen er gewoon 2 draadjes voor de vonk. 1 tijdstipgever en 1 voeding, net als bij zowat elke stdd ontsteking..
Maar als ik jou was zou ik er niet mee bezig gaan omdat je beter kunt gaan studeren of praktijk ervaring/kennis opdoen oid met dingen waar je wel wat aan hebt
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-7-2009 om 3:57 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
-Bassie- |
27-7-2009 10:50 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]
de 14mm kan je afstellen zo dat ie net genoeg benzine geeft dat je lekker kan op trekken (denk an benzine kraan uit) eens op toeren neemt de rijker afgestelde en grotere 19mm over voor de power en voor de kracht in power band.
de mm maat is niet echt belangrijk.
word jij eigenlijk nooit gek van je eigen gezwets??
verder @ ts:
het zou zeker kunnen.
maar om het geld en tijd er in te steken moet je zelf weten.
vriend van mij is er ook mee bezig geweest op z`n ditech en is over gegaan op carburateur.
je kan de originele pc niet de mapping veranderen dus moet je iets van een megasquird hebben.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Jakob 125 |
27-7-2009 11:53 |
 Posts: 472 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]
word jij eigenlijk nooit gek van je eigen gezwets??
verder @ ts:
het zou zeker kunnen.
maar om het geld en tijd er in te steken moet je zelf weten.
vriend van mij is er ook mee bezig geweest op z`n ditech en is over gegaan op carburateur.
je kan de originele pc niet de mapping veranderen dus moet je iets van een megasquird hebben.
hij is de ts.
|
|
2-stroke |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-7-2009 11:57 |
 Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
daarmee geef je nog steeds geen antwoord op mn vraag.
wat is het probleem als je alleen een 19mm eropzet? En niet zeggen dat het te groot is, want ik vraag aan jou WAAROM een 19mm te groot is. Niet omdat ie meer 'power potentieel' heeft...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 27-7-2009 om 11:57 uur.
mengselsnelheid is de enige reden dat ik me kan bedenken om een dual carb setup te maken.
Maar niemand hier rijdt met zulke monstersetups dat een carb die onderin de toeren wel goed loopt, bovenin ineens te weinig lucht door zou kunnen laten.
Dat zou je alleen voor elkaar kunnen krijgen met drukvulling denk ik, en daar hebben we hier nog niks van gezien kwa brommers.
|
|
|
|
Malaguti RST |
27-7-2009 12:27 |
 Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
mengselsnelheid is de enige reden dat ik me kan bedenken om een dual carb setup te maken.
Maar niemand hier rijdt met zulke monstersetups dat een carb die onderin de toeren wel goed loopt, bovenin ineens te weinig lucht door zou kunnen laten.
Dat zou je alleen voor elkaar kunnen krijgen met drukvulling denk ik, en daar hebben we hier nog niks van gezien kwa brommers.
de injectie lijkt me ook het geld en de moeite niet waard.
thijsse snapt de dubbel carb setup dus wel wat je wilt is net zo als een power valve effect onder in power hebben en boven in ook
Mijn RST, AF1 en steeftsx zijn RYZ, hebben allemaal het kut probleem dat ze onder de 6k niet veel to helemaal niets doen en daar boven gewoon echt lekker snel lopen.
daarom kwam ik destijds met het idee voor de dubbele carb. het zou dus een arme setup geven voor maximale prestaties tot bv 6k en dan zou de andere rijkere carb tot 12K de benzine en lucht toe voer regelen.
opzicht zou dit ook kunnen met 2 19mm.
het idee hier achter is gewoon de lucht benzine mengsel veranderen.
Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 27-7-2009 om 12:29 uur.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
27-7-2009 12:29 |
 Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]
Mijn RST, AF1 en steeftsx zijn RYZ, hebben allemaal het kut probleem dat ze onder de 6k niet veel to helemaal niets doen en daar boven gewoon echt lekker snel lopen.
dan stel je niet goed af, of heb je een cilinder die alleen in de powerband iets doet, heeft niks met carburateurs te maken
|
|
|
|
Malaguti RST |
27-7-2009 12:32 |
 Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dan stel je niet goed af, of heb je een cilinder die alleen in de powerband iets doet, heeft niks met carburateurs te maken
okey dat is ook zo maar de die dubbele carb zou wel een voor deel kunnen geven zeker op een toeren beuker want als een brom niet boven de 10k gaat lijkt me het punt loos.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-7-2009 13:35 |
 Posts: 9841 |
maar wat je dus wilt zeggen is dat die dingen onderin niets doen door de carb. dat geloof ik niet. vlgs mij zijn die dingen gewoon kut getimed. plus, als je met dualcarb gaat werken moet je niet óf de één, óf de ander doen, maar een extra carb zoals dus op die citta gebeurt. Dan heb je een groot doorstroomoppervlak terwijl je venturieffect niet naar de klote gaat, en daar gaat het uiteindelijk om.
dat is ook precies de reden dat ze op oude eencilinders met een groot slagvolume twee carbs zetten die trapsgewijs opengaan, anders wordt de stroomsnelheid op lagere toeren zo klein dat de carb niet meer werkt en vanwege het stikken in de lucht bij plotseling gasgeven.
maar dat probleem heb je niet bij een 50cctje...als dat ding kut loopt onderin is de rest van je setup gewoon kut.
er is altijd een optimale carb, net als dat er een optimale tandwielverhouding is.
|
|
Too cool for school! |
|