Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Injectie AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1120 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57852 - Injectie AM6
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 26-7-2009 22:33 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ik denk het wel, tegen een fatsoenlijke injectie kan geen carb op

dat vind ik nou ook daarom zat ik er ook aan te denken.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-7-2009 22:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ik denk het wel, tegen een fatsoenlijke injectie kan geen carb op


mwah. ik zie het andersom. tegen een fatsoenlijke carb kan geen injectie op.

dat iedereen hier altijd denkt dat ze een grotere carb op hun motor moeten zetten is niet de schuld van die carb. ga jeje verdiepen in 2t tuning dan weet je dat een carb meer dan voldoende capaciteit heeft om een fatsoenlijk mengsel te geven. zie niet in waarom een injectiesysteem beter zou zijn, tenzij je het direct in de kop injecteert maar dat is niet het geval.

lijkt mij de moeite en het geld niet waard, maar zal hoe dan ook een leerzaam project zijn.

hou er overigens wel rekening mee dat de mapping van de ECU voor een scooter ongetwijfeld andres zal zijn dan van een schakelbrommer. Een scooter heeft een ander vermogensgebied en trekt daar niet doorheen zoals bij een schakel. Wil dus zeggen dat als een ditech een bepaalde injectiemapping heeft bij 6000-9000 rpm, de afstelling voor een schakel buiten dat gebied wel eens voor problemen kan zorgen bij een schakel.

mooiste zou zijn om erin te komen met een computer zodat je zelf kunt mappen.

maargoed, als je het gaat proberen is het altijd interessant. ik zeg niet dat het niet gaat, het gaat 100% goed, maar verwacht geen gouden bergen aan vermogenswinst of verbruikswinst. Alles wat je met die injectie kunt halen kun je ook halen door een fatsoenlijke carb keuze met een fatsoenlijke afstelling. aangezien een scooterinjectiesysteem voor zover ik weet niet eens gebruikt maakt van een lambdaregeling (zal ook wel door de olie komen ) zit er iig een permanente mapping in. de vraag is of ie nog andere factoren meeneemt zoals kvs temp, inlaatluchttemp (in de massameter?) etc etc. En toerental zal ie ongetwijfeld ook moeten hebben maar dat zal wel direct uit de ontsteking komen bij ditech.

edit: hebben ditechjes een kat? dan wordt het helemaal grappig. staan die dingen gewoon permanent op afr 14.7 afgeregeld om de kat te sparen. killer voor je prestaties en verbruik dan staat ie te arm onder belasting en te rijk in cruise.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 26-7-2009 om 22:47 uur.
 
Too cool for school!
Malaguti RST 26-7-2009 23:10 Print reply

Posts: 1668
daar om is het moeilijk dat is ook waarom ik de chip zo als een probleem zie dat ding loopt alleen op 6 a 9k met die kloten vario
daarnaast moet je de sensors werkend krijgen en andere overzetten.

Eengste wat je zou kunnen proberen om het werkend te krijg is zo veel mogelijk via je bobine te laten lopen.

Maar ja als je die ECU niet helemaal overnieuw kan mappen ben je dik de lul want als die dan al loopt doet ie dat slecht.


Het leuke wel is dat injectie echt veel winst geeft aan 2 takt aangezien de benzine toe voer optimaal is van 1.5k tot 16k rpm en dat ken een carb bv van 8k tot 16k rpm maar (power band)

Natuurlijk kan ik dit doen maar het gaat tijd (veel tijd) en geld kosten voor een modificatie die het denk in het eind of voor het geld niet waard is.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Ice Ap rs50 26-7-2009 23:17 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ik denk het wel, tegen een fatsoenlijke injectie kan geen carb op


ja maar ditech is geen fatsoenlijke injectie.
 
GTI - GTD - BMW
Malaguti RST 26-7-2009 23:22 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ja maar ditech is geen fatsoenlijke injectie.

Nee dat heb ik al veel gehoord

Nou is de vraag zou een mechanische/semi elektronische injectie kunnen dat is veel makkelijker.



Ff snel denken,

Een semi elektronische injectie die op je toeren tal werkt en geen overig data nodig heb. bv in te pluggen bij je bobine.

die RPM data door seint en dan de injectie regelt aan de hand van toeren tal dus dat ie zo ze map uit leest en een lucht massa sensor gebruikt + benzine druk sensor.


dat hij van 1 setup naar de ander schakelt hoe meer toeren het blok maakt dus

voorbeeldje (simple)

900-1500 is een setup (stationeer)
1500-3000 hoog koppel setup
3000-5000 zuinig setup
5000-7000 schakelt over naar power
7000-8500 power setup
9000-12000 Maximale pk setup

resultaat overal heb je de optimale lucht benzine mix.
probleem dan is maar zo een pc/systeem te maken en vind maar de goeie lucht benzine data. (ok dat testen en gokken)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 26-7-2009 om 23:33 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-7-2009 23:41 Print reply

Posts: 9841
damn gast je lult echt poep waar je zelf niet goed van wordt.

wat een bs allemaal. en semi elektronisch? wat moet ik me daarbij voorstellen? mechanische injectie is al helemaal kut, dat is gewoon een carburateur maar dan met een externe sproeier die het dichter bij je cilinder inspuit. Waardeloos, al helemaal op een 2t.

en waaruit haal je precies de winst bij een 2t? de benzinetoevoer optimaal? denk dat je dat makkelijker met een carb realiseert dan met injectie.
 
Too cool for school!
Malaguti RST 26-7-2009 23:50 Print reply

Posts: 1668
Nee want een carb kan je voor 1 bereik/doel perfect afstellen injectie past zich aan dus geeft beter prestaties door hele toeren bereik.

met semi elektronische zat ik te denken aan een system wat je toeren afleest van je Bobine/cdi en dan het inspuiting reguleert maar dan met zo min mogelijk extra elektra of deze te vervangen waar mogelijk met mechanische onderdelen maar dat je nog steeds je lucht benzine toe voer constant aan past aan de ideale setup voor dat toeren tal
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 26-7-2009 23:53 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Nee want een carb kan je voor 1 bereik/doel perfect afstellen injectie past zich aan dus geeft beter prestaties door hele toeren bereik.

met semi elektronische zat ik te denken aan een system wat je toeren afleest van je Bobine/cdi en dan het inspuiting reguleert maar dan met zo min mogelijk extra elektra of deze te vervangen waar mogelijk met mechanische onderdelen maar dat je nog steeds je lucht benzine toe voer constant aan past aan de ideale setup voor dat toeren tal



dus zo simpel mogelijk injectie op een AM6 realiseren.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
R0b1n 26-7-2009 23:54 Print reply

Posts: 120
weet je uberhaupt hoe een carberateur werkt?

wat jij nodig hep is een tweetraps kadron carberateur, dan loop je als een speer zeker met een minarelli blok
 
okéver okayver okver HAHA
TECstar 26-7-2009 23:56 Print reply

Posts: 4664
succes ermee


maar als je het niet doet voor het leerproces, lijkt het me niet echt de moeite/het geld waard
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-7-2009 23:58 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Nee want een carb kan je voor 1 bereik/doel perfect afstellen injectie past zich aan dus geeft beter prestaties door hele toeren bereik.

met semi elektronische zat ik te denken aan een system wat je toeren afleest van je Bobine/cdi en dan het inspuiting reguleert maar dan met zo min mogelijk extra elektra of deze te vervangen waar mogelijk met mechanische onderdelen maar dat je nog steeds je lucht benzine toe voer constant aan past aan de ideale setup voor dat toeren tal


injectie past je luchttoevoer niet aan snuggere. en wat versta je dan onder mechanische delen? doe maar eens tekenen, want dit lijkt allemaal nergens op.

plus, een carb reageert juist perfect op datgene waaraan je wilt refereren, namelijk je luchtmassa. aan alleen toerental ga je niets hebben.

 
Too cool for school!
Malaguti RST 27-7-2009 0:19 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R0b1n
weet je uberhaupt hoe een carberateur werkt?

wat jij nodig hep is een tweetraps kadron carberateur, dan loop je als een speer zeker met een minarelli blok

de dubbel carburateur setup idee heb ik al tijdje geleden over gehad zou veel simpeler werken en makkelijker uitvoerbare zijn.

bv een 14mm en een 19mm die met een Y stuk aan de spruit stuk vast zitten daar in zit een klep in dat de 14mm bv afgesteld staat voor zunig heid en lagen toeren en dat de 19mm er is voor hoge toeren.

en wat TECstar zegt klopt het is het niet waard.
Als ik aan me brom sleutel zie ik het liefst toch echt resultaten.

anders sleutel ik lkkr aan de auto wat toch veel leuker is.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-7-2009 1:00 Print reply

Posts: 9841
waarom werkt een 19mm dan niet in zn eentje? dat je dus met 2 carbs moet gaan werken...?
leg me dat eens uit blijkbaar weet je er nogal wat vanaf.

 
Too cool for school!
Malaguti RST 27-7-2009 1:09 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
waarom werkt een 19mm dan niet in zn eentje? dat je dus met 2 carbs moet gaan werken...?
leg me dat eens uit blijkbaar weet je er nogal wat vanaf.


is een oud idee, destijds met me RST dacht ik dat het grappig zou wezen als je 1 kleine carb heb voor zuring rijden en eventueel wat arm afgesteld staat. en 1 grote carb heb die gewoon voor power en beetje rijk afgesteld staat dus als je boven zeker toeren tal gaat dat je overschakelt naar de grote 19mm was bedoeling om een dip te verkomen heel meschien dat je dan heel rustig ken rijden onder zeker toeren tal zonder dip of verzuipen en dat als je wil blazen in power band de 19mm overneemt heb een topic over dit gehad of bf denk jaartje terug ofzo.

wel allemaal heel experimenteel

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 27-7-2009 om 1:09 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-7-2009 1:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

is een oud idee om op te lossen destijds met me RST dat ik dacht dat het grappig zou wezen als je 1 kleine carb heb voor zuring rijden en eventueel wat arm afgesteld staat. en 1 grote carb heb die gewoon voor power en beetje rijk afgesteld staat dus als je boven zeker toeren tal gaat dat je overschakelt naar de grote 19mm was bedoeling om een dip te verkomen heel meschien dat je dan heel rustig ken rijden onder zeker toeren tal zonder dip of verzuipen en dat als je wil blazen in power band de 19mm overneemt heb een topic over dit gehad of bf denk jaartje terug ofzo.

wel allemaal heel experimenteel


leuk en aardig, maar ik vroeg waarom een 19mm carb dat niet in zn eentje kan.
waarom is ie te groot? hoe zit dat?


 
Too cool for school!

Dit topic is 5669 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved