Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Injectie AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57852 - Injectie AM6
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 26-7-2009 17:49 Print topicpost

Posts: 1668
Hey,

Zat ff te denken of het mogelijk zou wezen om een AM6 om te bouwen naar injectie.

dit is waar ik ff snel aan dacht.

Lijstje

Injectie systeem van een SR di-tech
* Injector
* Gasklep
* Lucht massa
* Benzine pomp
* ECU
* Druk regelaar

opmaat inlaat spruitstuk voor de injector

Houder maken voor de benzine pomp, gas klep enzo.

Goeie injector setup vinden voor de AM6 (DR50)

ECU laten herprogrammeren voor de AM6


Wat het resultaat zou kunnen wezen is
1. Zuiger zou het zich kunnen terug betalen?
2. potentieel sneller
3. aparte begrenzing mogelijk heden
4. Eventueel mooier lopend blok
5. Sneller gas reactie

Problemen
Lopend krijgen...
Eventuele elektronica problemen oplossen (haat elektra)
eerste x afstellen
ECU aan de praat krijgen en werkend krijgen met de AM6 ontsteking.

Vragen
Hoe veel zal dit grapje gaan kosten?
Hoe moeilijk gaat dit zijn?
Wat mis ik allemaal aan op mijn lijst?
Welke problemen ga je eventueel tegen komen?


Opzicht leek me dit wel een grappig idee.
Ik weet dat het op hot-rods enzo al een tijd je word gedaan en dat een ombouw van carb naar injectie dan 2 a 3 dagen duurt (als je alles klaar heb liggen) dat is natuurlijk een goed stuk moeilijker aan gezien je veel meer spullen en cilinders heb.

Als blijkt dat dit geintje niet mega duur & lang duurt zou ik wel willen overwegen om het te doen op me brommer.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Tim-gpr99 26-7-2009 17:57 Print reply

Posts: 841
Als je dat netjes lukt heb je binnenkort een carriere bij piaggio denk ik nee therotisch gezien is het niet zo moeilijk, maar je moet zelf de ecu perfect programmeren en werkend krijgen
 
GPR50 '99 streetfightert
ronaldt 26-7-2009 17:57 Print reply

Posts: 2735
sneller zul je er niet van gaan.
klikkerdeklik
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Malaguti RST 26-7-2009 17:59 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
sneller zul je er niet van gaan.
klikkerdeklik

je kan wel meer power maken en zeker btr lopen door het toeren bereik heen.

 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
ronaldt 26-7-2009 18:00 Print reply

Posts: 2735
heb j't hele topic doorgelezen?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Malaguti RST 26-7-2009 18:00 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Als je dat netjes lukt heb je binnenkort een carriere bij piaggio denk ik nee therotisch gezien is het niet zo moeilijk, maar je moet zelf de ecu perfect programmeren en werkend krijgen

dat zat ik ook al te denken krijg dat maar een ge decodeerde en goed geprogrammeerd
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Malaguti RST 26-7-2009 18:02 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
heb j't hele topic doorgelezen?

nee maar praat gewoon uit wat ik van auto's en motoren weet misschien zal het uiteindelijke kracht op een brom het zelfde blijven of je zal niet gek harde lopen

maar mij maakt de snelheid niet zo gek veel uit (zo lang het maar 80 gaat)

koppel zou vet wezen plus dat ie goed loopt door alle toeren heen. ook voor power band.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Royal Club 26-7-2009 18:03 Print reply

Posts: 60390
denk dat het de moeite niet is..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
falco 26-7-2009 18:21 Print reply

Posts: 3724
het gaat je niet veel meer opleveren qua vermogen/koppel

een motor heeft natuurlijk vanzelfsprekend ook lucht nodig in het mengsel, en of je dat nou met een carburateur of met een injectie systeem doet,, het zal niet veel uitmaken.

denk dat het ook meer iets is van: ''mooier'' lopen over het gehele toerental-bereik.
maarja, met een beetje kwaliteit carburateur en wat afstelervaring kom je ongeveer op hetzelfde uit denk ik zo.


(wel tof idee!, zou graag iemand zien die dit durft uit te werken)

 
Malaguti RST 26-7-2009 18:23 Print reply

Posts: 1668
Ja op zich vind ik het ook een idee en dan krijg ik de zin al om het te doen maar ja... elektra (sensor, ecu enzo)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 26-7-2009 om 18:23 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
kenny77 26-7-2009 18:24 Print reply

Posts: 29286
Opzich moet het te doen zijn.
Op jubbega is ook al eens een puch geweest met injectie.

Maar of het inderdaad de moeite is op een tam setup'je, is maar de vraag.
 
falco 26-7-2009 18:25 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Ja op zich vind ik het ook een idee en dan krijg ik de zin al om het te doen maar ja... elektra


als het zover moet komen dat je een computer nodig hebt die alleen dealers in hun bezit hebben wordt het al lastig.
laat staan 1tje waarbij je ook het 1 en ander kan programmeren ipv enkel storingen uit te kunnen lezen.
 
Malaguti RST 26-7-2009 18:29 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


als het zover moet komen dat je een computer nodig hebt die alleen dealers in hun bezit hebben wordt het al lastig.
laat staan 1tje waarbij je ook het 1 en ander kan programmeren ipv enkel storingen uit te kunnen lezen.

Tuning specialist? (mwa denk niet dat die sjonnies zo ver gaan allen bij auto's of motoren)

Een Aprilia/Piaggio/Minarelli motor met injectie zou eventueel wel het zelfde merk computer hebben dus je zou het naar een motor tuner kunnen brengen.

punt ook is probeer maar dat eens werkend te krijgen met je ontsteking... (mis op je bobine aan sluiten zo als een euro begrenzer)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
falco 26-7-2009 18:32 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

Tuning specialist? (mwa denk niet dat die sjonnies zo ver gaan allen bij auto's of motoren)

Een Aprilia/Piaggio/Minarelli motor met injectie zou eventueel wel het zelfde merk computer hebben dus je zou het naar een motor tuner kunnen brengen.

punt ook is probeer maar dat eens werkend te krijgen met je ontsteking... (mis op je bobine aan sluiten zo als een euro begrenzer)


ik denk dat als je voor niet al te veel geld aan zo'n 2de hands injectie systeem van een ditech kan komen, dat ik het gewoon zou proberen, en dan maar zien tegen welke problemen en obstakels je botst

 
Malaguti RST 26-7-2009 22:27 Print reply

Posts: 1668
Nou opzich zou ik wel graag willen doen maar ik weet gewoon zeker dat het niet in een paar weken gaat lukken want ik heb zwaar het gevoel dat de ontsteking een probleem gaat wezen en er zal een nieuw al niet aangepast kabel boom in moeten om de injectie te laten lopen daar naast heb je ook het gezeik met de chip.

Want op papier klinkt het wel makkelijk dat het in het echt meestal niet.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-7-2009 22:30 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
denk dat het de moeite niet is..



ik denk het wel, tegen een fatsoenlijke injectie kan geen carb op
 

Dit topic is 5666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved