Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi rookt veel en olie uit demper..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 725 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57842 - derbi rookt veel en olie uit demper...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiFrans 25-7-2009 17:43 Print topicpost

Posts: 405
toen ik toenstrak met een vriend aant rijden was en ik keek naar achter schrok ik ervan dat er ontzettend veel rook uit me uitlaat kwam, toen ik gestopt was zag ik ook dat me demper onder de olie zat, wat er dus uitgelopen was..

weet iemand wat dit kan zijn? wit/blauwe rookt.


 

Paultje Pils 25-7-2009 17:44 Print reply

Posts: 2110
Veel blauwe rook is te veel olie, witte rook is koelvloeistof. Koppakking checken dan.
 
If you can't dodge it, ram it.
DerbiFrans 25-7-2009 17:55 Print reply

Posts: 405
en die olie dan?
heeft dat ook met de koppaking te maken?
 
Intenso 25-7-2009 17:57 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
en die olie dan?
heeft dat ook met de koppaking te maken?


hoe dik meng je?
toevallig ook meer dan normaal?

lijkt mij gewoon te veel mix olie
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
DerbiFrans 25-7-2009 18:51 Print reply

Posts: 405
ik meng niet zelf dat doet me oliepompje voor me
 
markhispania3 25-7-2009 18:52 Print reply

Posts: 1971
kijk eens of je blokoliepeil gedaald is, zo ja, dan is de rechterkrukaskeering lek.
 
2SLOW4ME 25-7-2009 19:10 Print reply

Posts: 1944
had ik ook met mn gpr met olie pomp.. na ong 20dkm..
Mja.. ding van mij rookte altijd wel, dus ik maakte me nooit zo druk
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
DerbiFrans 25-7-2009 19:32 Print reply

Posts: 405
oke ik zal kijke naar me blokolie,
maar ik heb nu 22 000 gereden op de teller, en heb hem gekocht bij 17 000 en bij 15 000 is er nieuwe olie in gekomen(blok) zou ik er nu ook nieuwe olie in moeten doen? en zou ik hem moeten reviseren of is dat nog niet nodig?

MVG
 
-simon- 25-7-2009 19:33 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
oke ik zal kijke naar me blokolie,
maar ik heb nu 22 000 gereden op de teller, en heb hem gekocht bij 17 000 en bij 15 000 is er nieuwe olie in gekomen(blok) zou ik er nu ook nieuwe olie in moeten doen? en zou ik hem moeten reviseren of is dat nog niet nodig?

MVG


nieuwe olie kan hij dan wel een keer gebruiken ja.
en reviseren zou een keer kunnen maar als alles het nog goed doet zou ik het nog niet doen. maar als bijvoorbeeld je krukas keering lek is zou je het meteen kunnen doen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
DerbiFrans 25-7-2009 19:41 Print reply

Posts: 405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
kijk eens of je blokoliepeil gedaald is, zo ja, dan is de rechterkrukaskeering lek.


oke ik zal kijke bedankt
 
Stutje1 26-7-2009 21:31 Print reply

Posts: 189
kan zijn dat je een lekke koppaking hebt, maar dan bouwt die ook druk op. Dat kan je chekken door je koelvloeistof dop eens los te draaien, en te kijken of die hard sist of er dus druk word op gebouwd.

Verder denk ik dat het een lekke krukas keering is, aan de rechterkant.


Dit betekend vaak dat er ergens spelling is, dat bijv je lagers versleten zijn, zodat je as meer kan bewegen en dus je keering kan uitlubberen zodat die niet goed meer afsluit.

Of je keering is ergewoon uit getrilt.

Deze kan je vervagen, als je een beetje handig bent, door de oude eruit te peuteren, en de nieuwe erin te duwen.

Of gelijk je hele blok reviseren als dat nodig is(vaak wel zo rond de 25.000km)
 
honda mb 125cc
DerbiFrans 28-7-2009 13:24 Print reply

Posts: 405
en voor krukas kering moet je blok toch ook helemaal open.

ja dan denk ik toch dat ik het een keer ga doen(reviseren) want ik heb nu bijna 23 000 gereden, en eerst reed mijn brommer over de 90, toen hebben we filters uit uitlaat gehaald en liep die nog 85 en nu rijd ie nog maar 80, maar na de vakantie nieuwe uitlaat Metrakit thrower, en meteen blok reviseren.
hoeveel kost het gemiddeld om je blok te reviseren? lager enzo(kwa onderdelen dan he want doe het zelf)



Dit bericht is gewijzigd door Frans tsx70cc op 28-7-2009 om 13:27 uur.
 
marjo 28-7-2009 13:26 Print reply

Posts: 1211
Is dit eigenlijk slecht al heb je te rijk gemengt (dus teveel olie)??

T is toch beter teveel dan te weinig?

 
Gerard1793 28-7-2009 13:33 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Is dit eigenlijk slecht al heb je te rijk gemengt (dus teveel olie)??

T is toch beter teveel dan te weinig?


Meer olie is minder benzine en loopt ie dus eigenlijk armer.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
DerbiFrans 28-7-2009 13:34 Print reply

Posts: 405
oke maar mijn olie wordt gemengt door me oliepompje dus.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 28-7-2009 13:35 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Is dit eigenlijk slecht al heb je te rijk gemengt (dus teveel olie)??

T is toch beter teveel dan te weinig?


te is nooit goed..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 10088 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved