Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brom zuipt als een malle

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57841 - brom zuipt als een malle
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steef ts70xk 26-7-2009 13:52 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dan blaast ie terug. Betekent dat je membraan niet goed afsluit maar kan ook komen omdat je zon grote luchtmassa in je carb hebt dat bij lage toeren dat ding gewoon zo hard op je carter botst dat ie net zo hard weer afketst (soort van resonantie) en daarbij langs je venturi schiet en weer brandstof meeneemt je luchtfilter in.

dit soort leuke grappen maken afstellen eigenlijk onmogelijk. Kleinere carb is de oplossing. Dan maar inleveren bovenin, maar zodra je stroomsnelheid té laag wordt onderin is het een verloren zaak qua afstellen. dat krijg je er nooit uit.


het is een 16mm...
maar wat jij zegt ken dat ook de oorzaak zijn dat hij beetje een dip heb op 8k?
 
wbz0r 26-7-2009 13:57 Print reply
Posts: 46
Onder mijn MT zit een 50CC snel met 20MM Mikuni met Techno uitlaat, verbruik is nu ongeveer 1 op 35/40 - Dan laat ik em ook nog es uitjanken.. Top snelheid 85/90 op de teller. Dus vind 1 op 20/25 al veel.
 
Bleh
steef ts70xk 26-7-2009 14:08 Print reply

Posts: 3244
http://www.scootpart...e&DetailView=YES
is dat zon carb die je in je spruitstuk schuift?? en is dat voor vacuum pomp?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-7-2009 14:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
[...]

het is een 16mm...
maar wat jij zegt ken dat ook de oorzaak zijn dat hij beetje een dip heb op 8k?


8k vind ik niet echt heel laag qua toeren, wat betekent dat je een vrij constante stroomsnelheid van je lucht hebt. Denk dus niet dat dat de dip veroorzaakt, zou eerder in je ontsteking of je afstelling op dat gebied liggen. Betekent dus ook dat je dat er wel uit kunt tunen (afstellen niet tunen tunen). Daarnaast kan het overigens ook je uitlaat nog zijn die bij 8k een nare expansiewerking heeft.

Maar kijk eerst even naar je membraan, als daar al vuiligheid tussenzit gaat het ook lang duren dus eerst de basisdingen goed op orde hebben.

Mijn brommer reed ook altijd knetterzuinig terwijl ie opgevoerd was, zelfs mn motor rijdt zuiniger sinds opvoeren.
Je moet de efficientie van de motor omhoogkrijgen, niet simpelweg meer lucht en brandstof erinstoppen.

16mm zou overigens wel mooi zijn op een 50cc dus met 16mm nog steeds een rare stroomsnelheid in je inlaatsysteem betekent toch wss weer je membraan.
 
Too cool for school!
steef ts70xk 26-7-2009 14:15 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


8k vind ik niet echt heel laag qua toeren, wat betekent dat je een vrij constante stroomsnelheid van je lucht hebt. Denk dus niet dat dat de dip veroorzaakt, zou eerder in je ontsteking of je afstelling op dat gebied liggen. Betekent dus ook dat je dat er wel uit kunt tunen (afstellen niet tunen tunen). Daarnaast kan het overigens ook je uitlaat nog zijn die bij 8k een nare expansiewerking heeft.

Maar kijk eerst even naar je membraan, als daar al vuiligheid tussenzit gaat het ook lang duren dus eerst de basisdingen goed op orde hebben.

Mijn brommer reed ook altijd knetterzuinig terwijl ie opgevoerd was, zelfs mn motor rijdt zuiniger sinds opvoeren.
Je moet de efficientie van de motor omhoogkrijgen, niet simpelweg meer lucht en brandstof erinstoppen.

16mm zou overigens wel mooi zijn op een 50cc dus met 16mm nog steeds een rare stroomsnelheid in je inlaatsysteem betekent toch wss weer je membraan.

okeej bedank hier heb ik wat aan ik kijk me membraan ff na en me luchtschroef zet ik wel op andere halfe slag open, inplaats van 2.
 
steef ts70xk 26-7-2009 14:43 Print reply

Posts: 3244
heb me membraan nu en de kleppe sluite dus niet...
 
markhispania3 26-7-2009 14:49 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
heb me membraan nu en de kleppe sluite dus niet...


kleppen omdraaien wil nog wel eens helpen.

en over die luchtschroef, beter stel je hem gewoon goed af ipv zomaar op een halve slag open te zetten. gewoon warm rijden dan luchtschroef 3 slagen open (2 is het maximale bereik, dus voor de zekerheid 3 slagen), daarna de schroef heel langzaam in draaien totdat hij het hoogst stationair loopt. dan draai je de schroef nog een kwart slag in en stel je de stationair af.
 
steef ts70xk 26-7-2009 14:52 Print reply

Posts: 3244
kleppe sluiten weer.
maar van dat lucht als ik hem indraai gaat hij juist langzamer lope
 

Dit topic is 2292 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved