hallo,
nu hoorde ik laatst dat sommige mensen.
hun membraam op het carter maken en dan de cabratueur er achter en het spruitstuk eerst natuurlijk.
alleen snap ik dit niet helemaal
is dit sneller/beter?
want eht moet tog zo gouw mogelijk op de zuiger zijn?
of heb ik dat verkeerd?
kan nemand mij het nu hier van vertellen
alvast bedankt
groetjes wiebe
Daarna ga je een beetje rondzoeken op internet naar de werking van een membraan op een brommer, want de meningen zijn nogal verdeeld over wat beter is en wat niet.
een membraan op puch maken is nogal omslachtig, tenzij je een membraancilinder koopt.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: PUCH_wiebe_PUCH
hallo,
nu hoorde ik laatst dat sommige mensen.
hun membraam op het carter maken en dan de cabratueur er achter en het spruitstuk eerst natuurlijk.
alleen snap ik dit niet helemaal
is dit sneller/beter?
want eht moet tog zo gouw mogelijk op de zuiger zijn?
of heb ik dat verkeerd?
kan nemand mij het nu hier van vertellen
alvast bedankt
groetjes wiebe
het mengsel gaat eerst het carter in (onder de krukas) , bij een carterinlaat is dat dus een kortere weg
Het is een hoop werk voor een beetje resultaat.
Als je al een heel eind bent met de tuning dan kan het dus uitmaken.
Anders is het de moeite niet waard.
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
het mengsel gaat eerst het carter in (onder de krukas) , bij een carterinlaat is dat dus een kortere weg
of het veel scheelt op een puch weet ik niet:P
je inlaattraject wordt inderdaad korter.... ook heb je echt volle membraamsturing ( die hebben sommige puchcilinders met membraam niet, dan zijn ze half zuigergestuurd en half membraamgestuurd ) en er is een mogelijkheid tot het maken van een extra spoeler op de plaats waar normaal de inlaat zit
dus opzich is er vrij veel uit te halen, maar is dat het waard op een "normale" setup? je bent er namelijk uren mee bezig en kost ook nog wel een aardige duit als je alle materialen moet gaan kopen. dus enkel bij een extremere setup raadt ik je dit aan
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.