Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - membraam op het carter bij puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57833 - membraam op het carter bij puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PUCH_wiebe_PUCH 24-7-2009 15:41 Print topicpost
Posts: 132
hallo,
nu hoorde ik laatst dat sommige mensen.
hun membraam op het carter maken en dan de cabratueur er achter en het spruitstuk eerst natuurlijk.
alleen snap ik dit niet helemaal
is dit sneller/beter?
want eht moet tog zo gouw mogelijk op de zuiger zijn?
of heb ik dat verkeerd?
kan nemand mij het nu hier van vertellen
alvast bedankt
groetjes wiebe

 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-7-2009 15:44 Print reply

Posts: 17929
Let eerst eens op je spelling.

Daarna ga je een beetje rondzoeken op internet naar de werking van een membraan op een brommer, want de meningen zijn nogal verdeeld over wat beter is en wat niet.

een membraan op puch maken is nogal omslachtig, tenzij je een membraancilinder koopt.
 
Raoul 24-7-2009 15:45 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PUCH_wiebe_PUCH
hallo,
nu hoorde ik laatst dat sommige mensen.
hun membraam op het carter maken en dan de cabratueur er achter en het spruitstuk eerst natuurlijk.
alleen snap ik dit niet helemaal
is dit sneller/beter?
want eht moet tog zo gouw mogelijk op de zuiger zijn?
of heb ik dat verkeerd?
kan nemand mij het nu hier van vertellen
alvast bedankt
groetjes wiebe



het mengsel gaat eerst het carter in (onder de krukas) , bij een carterinlaat is dat dus een kortere weg

of het veel scheelt op een puch weet ik niet:P
 
Aprilia MX (H)
PUCH_wiebe_PUCH 24-7-2009 15:48 Print reply
Posts: 132
oohjah ik zie het sorry voor de spelling.

am6 blokjes hebben dat ook ik weet niet precies.
 
Henk-88 24-7-2009 17:54 Print reply

Posts: 26703
Het is een hoop werk voor een beetje resultaat.
Als je al een heel eind bent met de tuning dan kan het dus uitmaken.
Anders is het de moeite niet waard.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joel_koningslust 24-7-2009 19:01 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


het mengsel gaat eerst het carter in (onder de krukas) , bij een carterinlaat is dat dus een kortere weg

of het veel scheelt op een puch weet ik niet:P


je inlaattraject wordt inderdaad korter.... ook heb je echt volle membraamsturing ( die hebben sommige puchcilinders met membraam niet, dan zijn ze half zuigergestuurd en half membraamgestuurd ) en er is een mogelijkheid tot het maken van een extra spoeler op de plaats waar normaal de inlaat zit

dus opzich is er vrij veel uit te halen, maar is dat het waard op een "normale" setup? je bent er namelijk uren mee bezig en kost ook nog wel een aardige duit als je alle materialen moet gaan kopen. dus enkel bij een extremere setup raadt ik je dit aan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 1337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved