Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe werkt het systeem van een suzuki tsx met de cilinder en membraam?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 725 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57821 - hoe werkt het systeem van een suzuk...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-CrJarvin- 23-7-2009 20:23 Print topicpost

Posts: 362
heejj

kheb zelf een honda mt5 en ben van plan om een suzuki tsx te gaan kopen. maar hoe werkt dat, hoe komt de benzine bij een tsx boven de zuiger. beetje vaag als het membraam an de onderkant zit.

bij mt is het logich hoe dat gaat maar bij tsx snap ik het nie en hopleijk kunne jullie het me uitlegge met plaatje ofzo.

dus in het kort: hoe komt de benzine damp boven de zuiger bij een suzuki tsx.

alvast dank

greeettzz jarvimt7

Dit bericht is gewijzigd door jarvimt5 op 23-7-2009 om 20:24 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?

Tommyofzo 23-7-2009 20:24 Print reply

Posts: 6934
Heb je je überhaupt wel eens verdiept in het 2-Takt principe?

*kuch*www.wikipedia.nl*kuch*

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

kerel jou reactie slaat nergens op

een tsx is half zuiger/half membraan gestuurd ik zal er zo een cilindertje bij pakken, dan probeer ik het ff uit te leggen

Oh sorry, gaat het? Ik wist niet dat je boos zou worden (k)



notitie voor jou

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-7-2009 om 20:32 uur.

vet cool (H)



Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 23-7-2009 om 21:23 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 23-7-2009 20:27 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
Heb je je überhaupt wel eens verdiept in het 2-Takt principe?

*kuch*www.wikipedia.nl*kuch*

kerel jou reactie slaat nergens op

een tsx is half zuiger/half membraan gestuurd ik zal er zo een cilindertje bij pakken, dan probeer ik het ff uit te leggen

nou.. bij een originele tsx werkt het zoals bij bijv. een mt. er is alleen geen membraan aanwezig. als er een andere cilinder word geplaatst is dit er vaak wel een met een membraan (onderop de cilinder). eigenlijk is het principe nog hetzelfde, alleen splitst de inlaat van de cilinder zich in een kanaal rechtstreeks de cilinder in, en in een kanaal (via een membraan) de carterholte in. als de zuiger omhoog beweegt word er een mengsel de carterholte in gezogen. er gaat dus een gedeelte via het kanaal met het membraan, en een gedeelte door het andere kanaal. als de zuiger weer omlaag komt verplaatst het mengsel zich van de carterholte, via de spoelpoorten van de cilinder, naar de ontbrandingsruimte boven de zuiger; en ontbrand.
vraag me niet waarom dit zo gedaan is en het niet gewoon allemaal door 1 kanaal gaat.. dat weet ik ook niet.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Het is juist logischer dat je membraam aan de onderkant zit omdat het mengsel eerst langs je krukas moet voordat het de verbrandingsruimte bereikt.

indd, bij nieuwere brommers/motors gaat het mengsel ook niet meer via de cilinder, maar rechtstreeks het carter in..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-7-2009 om 21:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-7-2009 om 21:19 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
pckor 23-7-2009 21:04 Print reply

Posts: 1364
Het is juist logischer dat je membraam aan de onderkant zit omdat het mengsel eerst langs je krukas moet voordat het de verbrandingsruimte bereikt.
 
Tombrom 23-7-2009 21:11 Print reply

Posts: 15925
het werkt precies het zelfde als bij je mt
 
-CrJarvin- 23-7-2009 22:57 Print reply

Posts: 362
ok dan aan thunderbird

nu sanp ik het(van rest let ik maar nie op)

dank

Dit bericht is gewijzigd door jarvimt5 op 23-7-2009 om 23:00 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
Saknet 24-7-2009 1:09 Print reply

Posts: 10355
[[pas op, offtopic geweld]] wat bevalt jou niet aan je mt5 dan eigenlijk?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-7-2009 om 1:10 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
cnorretje 24-7-2009 7:37 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

eigenlijk is het principe nog hetzelfde, alleen splitst de inlaat van de cilinder zich in een kanaal rechtstreeks de cilinder in,[...]

indd, bij nieuwere brommers/motors gaat het mengsel ook niet meer via de cilinder, maar rechtstreeks het carter in..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-7-2009 om 21:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-7-2009 om 21:19 uur.

waar gaat dan naartoe in de cilinder?
 
Henk-88 24-7-2009 8:32 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

waar gaat dan naartoe in de cilinder?



Wie is dan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
-CrJarvin- 24-7-2009 17:30 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[[pas op, offtopic geweld]] wat bevalt jou niet aan je mt5 dan eigenlijk?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-7-2009 om 1:10 uur.


nou, ik vind, dat is mijn mening, een mt niet zo mooi. ik heb hem gehad om meet te crossen en heb er 70cc op gelegd maar nu wil ik een brommer voor op de weg. dus nu moet ik een suzuki tsx gaan ''bergrijpen'' snap je?

is tsx en mt beetje het zelfde?

dankg

jarvin

 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-7-2009 17:35 Print reply

Posts: 7728
een mt kun je niet echt met een tsx vergelijken
de mt van honda kun je vergelijken met de er van suzuki, en de tsx van suzuki kun je vergelijken met de mtx-sh van honda
enkele verschillen:
mt heeft duoshock, tsx monoshock met 'pro-link'
mt heeft 4 versnellingen, tsx 5
tsx heeft grotere wielen enz.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 24-7-2009 om 17:35 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 1770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved