Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Rare tik bij optrekken aprilia RS ( 98 )

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57817 - Rare tik bij optrekken aprilia RS (...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiefer 23-7-2009 17:37 Print topicpost
Posts: 281
Hallo,

Ik heb iets vreemds voor bij men aprilia, telkens als ik optrek in 1ste versnelling, tikt hij, maar de brommer tikt gans dus echt een schok, als ik rap optrek meerdere malen, als ik traag optrek 1 keer of geen keer ( dus op hoge toeren veel ) in de andere versnellingen is er niets aan de hand, heel soms eens in het begin van 2de of als ik van 2de naar 1ste schakel. Het is opzich niks erg maar het ergert me wel omdat ik graag men brommer in orde hou, ben daarjuist gepasseerd bij de aprilia dealer maar die was gesloten, dus vraag ik het alvast hier eens.

mvg
 

Henk-88 23-7-2009 17:38 Print reply

Posts: 26703
Ketting/tandwielen in orde?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kiefer 23-7-2009 17:42 Print reply
Posts: 281
Wel, ik ken veel van pitbikes, maar van dat spul ( nog ) niet zo, ik weet dat men ketting wat losjes staat maar heb ze nog niet kunnen aanspannen wegens totaal geen idee hoe er aan te beginnen.. zou het dat kunnen zijn? ik hoop vanwel
 
kiefer 23-7-2009 18:38 Print reply
Posts: 281
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiefer
Wel, ik ken veel van pitbikes, maar van dat spul ( nog ) niet zo, ik weet dat men ketting wat losjes staat maar heb ze nog niet kunnen aanspannen wegens totaal geen idee hoe er aan te beginnen.. zou het dat kunnen zijn? ik hoop vanwel



Heb opgezocht hoe ik men ketting spannde, heb geprobeerd maar moest 2 vijzen losdraaien, heb men imbussleutel erop gebroken en men vijs kapot gedraaid.. morgen dan maar binnendoen en/of schakeltje tussenuit halen
 
Derbi1991 23-7-2009 19:39 Print reply

Posts: 363
Je draait eerst je as los (bouten er niet af) En dan draai je die kleine schroeven op de achterkant gewoon aan. Dat doe je ook aan de andere kant. En als je ketting strak staat je as weer vastdraaien.

Ik rijd zelf derbi dus ik kan het fout hebben. Anders PM je bobboiten even. Die rijdt zelf ook appie rs.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi1991 op 23-7-2009 om 19:42 uur.
 
Drive like you stole it.
Freddy-fish 23-7-2009 19:42 Print reply

Posts: 2129
en bij nieuwe brommers moet je gwn aantal slagen hetzelfde doen, vertrouw je het niet of ben je de tel kwijt, ff schuifmaat, wel bij iedere slag ff je wiel draaien!!

 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Henk-88 23-7-2009 20:16 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi1991
En als je ketting strak staat je as weer vastdraaien.



Dan gaan je tandwielen en ketting gauw naar de tyfus.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tosser 23-7-2009 20:35 Print reply
Posts: 393
als ie het alleen in de eerste versnelling doet zou het toch niks met de tandwielen(ketting) te maken moeten hebben? is alles in de versnellingsbak nog goed?
 
cnorretje 23-7-2009 20:47 Print reply

Posts: 851
met welke frequentie?
 
pckor 23-7-2009 21:24 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
met welke frequentie?

Wat bedoel je daarmee?
 
cnorretje 23-7-2009 21:27 Print reply

Posts: 851
hoelang duurt het voor de tik zich herhaalt. bijv elke seconde 1 tik of halve of 1/10


 
Tombrom 23-7-2009 21:29 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi1991
Je draait eerst je as los (bouten er niet af) En dan draai je die kleine schroeven op de achterkant gewoon aan. Dat doe je ook aan de andere kant. En als je ketting strak staat je as weer vastdraaien.

Ik rijd zelf derbi dus ik kan het fout hebben. Anders PM je bobboiten even. Die rijdt zelf ook appie rs.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi1991 op 23-7-2009 om 19:42 uur.


rs 98 is om dus met mono brug.

die stel je af door achter 2 bouten los te draaien. een flinke schroevendraaier door het kleine gaatje in je wiel zodat die blokkeerd. en dan duw je hem naar voren om slapper te zetten en naar achter om strakker te zetten.

als die goed staat die 2 bouten op de brug weer vast draaien. schroevendraaier en tada.
 
cnorretje 23-7-2009 21:31 Print reply

Posts: 851
http://www.brommerforum.nl/showtopic/15582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
[...]


here we go , je hebt een MONO brug , jah klopt RS50 oud model '98 .

* takel je brommer op of zet een autokrik onder je veer punt .

*je hebt aan de achterkant van je brug twee bouten+moren die draai je los

*in je velg heb je een klein gaatje zitten ( bij j bouten waarmee je velg vast zit )

*daar steek je een lange inbus/schroeve draaier in , nu moet je goed kijken jij hebt een conische stelbare kettingspanner ( jah jah) die heeft een messing kleur , daar zitten 5 gaten in 4 ondiepe en een gat dat door en door is , daar moet je inbus/schroeverdraaier in ( dit zit verstopt achter je tandwiel )

* dan moet je je wiel ( als het goed is ) VOOR uit draaien , dit gaat nOOit soepel , gewoon rammen .

* je merkt vanzelf dat je uiteindelijk gitaar kut spelen op je ketting , dat moet nIEt duz klein stukje terug draaien omdat je brug inveert zodra je er op gaat zitten .

* die tweed achterste bouten weer vast draaien en rijden maar .

succes man , mede aprilia RS50 rijder



Dit bericht is ge-edit door RS_50cc_16mm_giannelli op 7-2-2004 22:41


 
Tombrom 23-7-2009 21:33 Print reply

Posts: 15925
dat tik ik net ook... verder hoeft je brommer gewoon niet de lucht in kan makkelijk op z`n standaart blijven staan
 
kiefer 23-7-2009 21:45 Print reply
Posts: 281
Om op alles in een bericht te proberen reageren en alvast bedankt voor de vele reacties, ik heb geprobeerd men ketting aan te spannen en weet nu ook hoe het moet, had even de search functie gebruikt daarvoor, maar men imbus is afgebroken en de vijs kapot gedraaid.. dus zal ik schakel moeten vantussen halen..

De tik is alleen in eerste versnelling, maar nu ook regelmatig in 2de, altijd als ik optrek, zou het kunnen dat men ketting los staat en aventoe bij het optrekken een schakel overslaat? De versnellingsbak lijkt me tog nog oké, hij schakelt heel goed, koppelt goed en gaat heel makkelijk naar neutraal. als ik rap optrek geeft hij 2, 3 tikjes en dan moet ik naar 2de, maar als ik traag optrek heb ik helemaal niets van tikjes..
 
tosser 23-7-2009 21:47 Print reply
Posts: 393
denk dat er binnenin iets fout is, want als het met de ketting te maken zou hebben dan zou het toch ook in de andere versnellingen moeten zijn?
 

Dit topic is 2917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved