Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Licht discussie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #5781 - Licht discussie
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DeepSpace 12-10-02?22:18 Print reply
Posts: 181
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?


het licht heeft niets met de accu te maken....... daar begon dit alles mee

licht heeft een aparte draad vanaf de spoelen naar de schakelaar, schakelaar naar licht. geen accu gemoeid.. (gele draad volgen)


Die gele, na de schakelaar, welke kleur wordt ie dan volgens jou?
 
DualdudE 12-10-02?22:19 Print reply
Posts: 16
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: DeepSpace?666

Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

die groene draad is massa....


jah, ben ik het mee eens, alleen je zei dat er wissel door de lamp gaat, toch?


ja er gaat wisselstroom door de lamp..

en gelijkstroom door de accu

wit (rood) wordt gelijkgericht, geel niet


idd (Handig zo'n heftige discussie , zo leer je tenminste begrijpen hoe et echt zit
 
DeepSpace 12-10-02?22:21 Print reply
Posts: 181
Als de lamp uit is dan worden ci (gele draad) met re ( paarse draad) vebonden, en die gaat via een weerstand naar de groene draad. ( weerstand fungeerd als lamp)

als de lamp aan is dan schakel je ci ( geel) naar hl ( rood/bruin draad).

Je zet je spanning of over je lamp, of over je weerstand.

dus dan is de groene draad je " min" en die gaat ook naar je accu -

Ben je het hier mee eens?
of tot waar?
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-10-02?22:25 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: DeepSpace?666

Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?


het licht heeft niets met de accu te maken....... daar begon dit alles mee

licht heeft een aparte draad vanaf de spoelen naar de schakelaar, schakelaar naar licht. geen accu gemoeid.. (gele draad volgen)


Die gele, na de schakelaar, welke kleur wordt ie dan volgens jou?



de gele wordt na de schakelaar opgedeeld.

een bruine die naar het achterlicht gaat

en een blauwe voor het groot licht, een witte voor het normaal licht

maar dt staat geloof ik niet in die tekening. wat ik eruit kan ontcijveren is dat hij daar bruin/rood wordt. Zou kunnen dat er mttjes waren in het begin die niet konden kiezen tussen groot of normaal licht.
 
Members zijn vervelend :-|
Hier_ben_ik - Administrator 12-10-02?22:28 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: DeepSpace?666

Als de lamp uit is dan worden ci (gele draad) met re ( paarse draad) vebonden, en die gaat via een weerstand naar de groene draad. ( weerstand fungeerd als lamp)

als de lamp aan is dan schakel je ci ( geel) naar hl ( rood/bruin draad).

Je zet je spanning of over je lamp, of over je weerstand.

dus dan is de groene draad je " min" en die gaat ook naar je accu -

Ben je het hier mee eens?
of tot waar?


hiermee ben ik het op het eerste gezicht eens, nog even overdenken....


accu heeft massa en fase draad ( - en + )
lamp heeft massa en fase draad ( - en + )
de accu en lamp hebben de zelfde gemeenschappelijke massa -
accu en lamp hebben afzonderlijke fase draden +

dus nu ben je het met mij eens?

 
Members zijn vervelend :-|
DeepSpace 12-10-02?22:30 Print reply
Posts: 181
Misschien zit er een fout in de tekening, want je kan geen wissel op gelijk aansluiten en dat gebeurt hier wel, als je er van uit gaat dat jij gelijk hebt.
 
DeepSpace 12-10-02?22:32 Print reply
Posts: 181
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: DeepSpace?666

Als de lamp uit is dan worden ci (gele draad) met re ( paarse draad) vebonden, en die gaat via een weerstand naar de groene draad. ( weerstand fungeerd als lamp)

als de lamp aan is dan schakel je ci ( geel) naar hl ( rood/bruin draad).

Je zet je spanning of over je lamp, of over je weerstand.

dus dan is de groene draad je " min" en die gaat ook naar je accu -

Ben je het hier mee eens?
of tot waar?


hiermee ben ik het op het eerste gezicht eens, nog even overdenken....


accu heeft massa en fase draad ( - en + )
lamp heeft massa en fase draad ( - en + )
de accu en lamp hebben de zelfde gemeenschappelijke massa -
accu en lamp hebben afzonderlijke fase draden +

dus nu ben je het met mij eens?




niet helemaal, want als die accu is gelijkspanning en de "lamp" niet. Dat kan je niet aan elkaar knopen. En een accu heeft een + en geen fase
Fases hebben alleen wisselspaningen Bv uit je stopkontact, de blauw en de bruine draad, dat zijn fase draden.
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-10-02?22:33 Print reply

Posts: 8499
nee de tekening klopt hoor.....

door de gelijkrichter krijgt de accu slechts bij 1 stoomrichting stroom, als hij andersom loopt krijgt hij misschien wel een + via de massa maar omdat hij dan de - zegmaar niet krijgt omdat de gelijkrichter er tussen zit kan het toch he..

wat onduidelijk verhaal maar dat moet een htser toch wel kunnen ontcijferen
 
Members zijn vervelend :-|
DualdudE 12-10-02?22:33 Print reply
Posts: 16
Quote:
Originally posted by: DeepSpace?666

Misschien zit er een fout in de tekening, want je kan geen wissel op gelijk aansluiten en dat gebeurt hier wel, als je er van uit gaat dat jij gelijk hebt.


Anders gesteld:

Hoe kan et dat de gedeelde ground / - pool (die zowel wissel als gelijk is) op de - pool van de accu zit?
 
DualdudE 12-10-02?22:37 Print reply
Posts: 16
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

nee de tekening klopt hoor.....

door de gelijkrichter krijgt de accu slechts bij 1 stoomrichting stroom, als hij andersom loopt krijgt hij misschien wel een + via de massa maar omdat hij dan de - zegmaar niet krijgt omdat de gelijkrichter er tussen zit kan het toch he..

wat onduidelijk verhaal maar dat moet een htser toch wel kunnen ontcijferen


*ontcijfert* (En dat als MBO'er )
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-10-02?22:37 Print reply

Posts: 8499
omdat de + pool van de accu alleen stroom krijgt als de wisselstroom DIE kant heen gaat. als de stroom andersom loopt is hij niet meer met 2 polen verbonden aan de stroomkring omdat er een diode tussen zit he.
 
Members zijn vervelend :-|
DeepSpace 12-10-02?22:41 Print reply
Posts: 181
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

omdat de + pool van de accu alleen stroom krijgt als de wisselstroom DIE kant heen gaat. als de stroom andersom loopt is hij niet meer met 2 polen verbonden aan de stroomkring omdat er een diode tussen zit he.


Hoe houd hij dan het licht constant op een spanning?
want als jij harder rijd dan krijg je een hogere spanning
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-10-02?22:43 Print reply

Posts: 8499
ik ga iig nu naar bed, denk er nog maar is over na. nogmaals: ik weet het zeker

kijk anders maar is bij je brommer hoe het zit
 
Members zijn vervelend :-|
DeepSpace 12-10-02?22:48 Print reply
Posts: 181
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

ik ga iig nu naar bed, denk er nog maar is over na. nogmaals: ik weet het zeker

kijk anders maar is bij je brommer hoe het zit


Slaap lekker.


 
The D 13-10-02?00:12 Print reply
Posts: 181
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: DeepSpace?666

Als de lamp uit is dan worden ci (gele draad) met re ( paarse draad) vebonden, en die gaat via een weerstand naar de groene draad. ( weerstand fungeerd als lamp)

als de lamp aan is dan schakel je ci ( geel) naar hl ( rood/bruin draad).

Je zet je spanning of over je lamp, of over je weerstand.

dus dan is de groene draad je " min" en die gaat ook naar je accu -

Ben je het hier mee eens?
of tot waar?


hiermee ben ik het op het eerste gezicht eens, nog even overdenken....


accu heeft massa en fase draad ( - en + )
lamp heeft massa en fase draad ( - en + )
de accu en lamp hebben de zelfde gemeenschappelijke massa -
accu en lamp hebben afzonderlijke fase draden +

dus nu ben je het met mij eens?



Ik wel hoor
 
Greetings Tha D !

Dit topic is 2970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved