Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - loopt na nieuwe zuiger meteen vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1182 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57806 - loopt na nieuwe zuiger meteen vast
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 22-7-2009 21:55 Print topicpost
Posts: 208
Hoi,

Bij mijn aprilia sr (luchtgekoeld) was de zuiger aan vervanging toe. deze was al een aantal keren warm gelopen.

In de cilinder zaten wel een aantal vegen maar niets ernstig.
Ik had de oude zuiger er ook lopend uit gehaald.
Nu had ik er een nieuwe zuiger ingezet en rustig gereden. maar na 10 km liep hij weer warm waardoor er in de nieuwe zuiger dikke krassen zaten.

Hij heeft 30000 km goed gelopen met de orginele zuiger. nu met de nieuwe maar 10km. Ik had niets veranderd aan de setup en afstelling van de scooter.

Waar kan dit aan liggen?

 

steef ts70xk 22-7-2009 22:12 Print reply

Posts: 3244
dan loopt hij te arm
 
cnorretje 22-7-2009 22:24 Print reply

Posts: 851
verkeerde maat
 
jeroenmtx 22-7-2009 22:29 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
dan loopt hij te arm


als alles precies hetzelfde is. dus ook dezelfde sproeier dan kan die toch niet te arm lopen.

Ik heb iig nu de cilinder laten honen en een nieuwe zuiger.
er zat eerst sproeier 66 in en nu heb ik 70 gekocht.
ik doe ook wat extra olie door de benzine.

moet het nu opgelost zijn?

ik ga het morgen monteren
 
Henk-88 22-7-2009 22:48 Print reply

Posts: 26703
Hoe heb je de maat van de nieuwe zuiger bepaalt?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
2SLOW4ME 23-7-2009 0:03 Print reply

Posts: 1944
er mag geloof ik tussen de 0.04 en de 0.08 zuigerspeling zijn.. boven de 0.08 is versleten...
En onder de 0.04 is ook niet handig (ik geloof dat polini ze met 0.035 heeft gemaakt..ooit, met "een" cilinder).

Gewoon met een digi schuifmaat bij de bromshop laten meten. zuiger meten en boring.. boring min zuiger moet dus tussen 0.04-0.08 liggen.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
steven_tzr 23-7-2009 0:14 Print reply
Posts: 66
die 0,04 en 0,08 klopt niet helemaal.

sprinten doen ze meestal tussen de 0,4 en 0,6 afhankelijk bij welke temp het motorblok max vermogen levert.

maar we praten hier over een lucht gekoeld blokje, die mogen veel meer speling hebben. denk dat 0,8 dan wel een redelijk normale zuiger speling heeft.

@ ts, klinkt alsof hij geen olie ofzo krijgt, ding loopt niet zomaar constant warm.
 
Oldskool Baby
J.wally 23-7-2009 8:44 Print reply

Posts: 2301
kapotte oliepomp
 
bobboiten 23-7-2009 8:45 Print reply

Posts: 2771
Weet je zeker dat hij warmloopt en niet dat hij vastloopt doordat je drijfstang krom is?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
markhispania3 23-7-2009 10:55 Print reply

Posts: 1971
hij liep met de vorige zuiger ook al vast, dus waarom zou hij dat niet met de nieuwe zuiger doen? even naar de afstelling van de carb en de oliepomp kijken. zou eventueel ook nog valse lucht kunnen zijn, waardoor je mengsel te arm wordt.
 
jeroenmtx 23-7-2009 11:10 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
hij liep met de vorige zuiger ook al vast, dus waarom zou hij dat niet met de nieuwe zuiger doen? even naar de afstelling van de carb en de oliepomp kijken. zou eventueel ook nog valse lucht kunnen zijn, waardoor je mengsel te arm wordt.


bij die andere zuiger was dat 3 keer gebeurt dat deze warm liep. dit was wel al een paar maanden geleden dat dit voor het laatst is geweest.

Ik heb de oude zuiger er toen weer ingedaan en toen deed die het weer wel goed. wat minder vermogen maar toch bleef hij gewoon lopen.

Ik heb dit honen door een proffecioneel iemant laten doen dus de speling zou wel goed zijn.
 
Freddy-fish 23-7-2009 11:26 Print reply

Posts: 2129
"proffecioneele iemanden" kunnen ook foute maken, als ik naar een hoonboer ga hiero in de buurt weet hij egt niet hoeveel speling ik moet hebben hoor, maar klikt als kapotte olie pomp, tank is mengsmering en bietje extra olie erbij, kijke wat hij doet, je verslijt wel veel zuigertjes zo joh alsk dat zo is hoor, doe ook ff de deo-test bij je carb e.d.
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
jeroenmtx 23-7-2009 16:55 Print reply
Posts: 208
als hij afgekoeld was liep hij gewoon weer goed zegmaar. ik heb hem nou in elkaar en heb er mengsmering in gedaan en loopt nu goed. maar hoe kom ik erachter dat de oliepomp kapot is?
hoe kun je dit zien?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
"proffecioneele iemanden" kunnen ook foute maken, als ik naar een hoonboer ga hiero in de buurt weet hij egt niet hoeveel speling ik moet hebben hoor, maar klikt als kapotte olie pomp, tank is mengsmering en bietje extra olie erbij, kijke wat hij doet, je verslijt wel veel zuigertjes zo joh alsk dat zo is hoor, doe ook ff de deo-test bij je carb e.d.


 
Freddy-fish 23-7-2009 17:09 Print reply

Posts: 2129
geen idee, gwn proberen te reviseren?, maar als je nu mengsmering tankt en hij blijft wel goed lopen dan weet je het dus al he, de oliepomp, kwestie van vervangen of repareren
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 2217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved