Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #57789 - lager los om krukas
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2671 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
TSX-Rider |
21-7-2009 21:48 |
Posts: 546 |
Ik ben nu mijn blok weer aan het reviseren, want er stond olie tussen de krukas. Maar de keerring was deze keer niet stuk ,, nu ging ik eens naar mn krukas kijken, en bleek dat ik mijn lager zo met de hand op de krukas kan schuiven (de rechter kant) Ik moet hem er wel even 100% recht op zetten, maar dan kan ik dus zo dat lager op de krukas zetten. Dat hoort toch niet lijkt mij? Is dit heel erg, dus moet ik een andere krukas? of kan je er opzig nog wel mee rijden als je de krukas een beetje ruw maakt en dan het lager erop zet.
Kan dat ook de oorzaak zijn dat ik olie tussen mijn krukas heb? (blokolie, waardoor hij heel erg gaat stotteren?)
Alvast bedankt
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Matthijsar50 |
21-7-2009 21:53 |
Posts: 1029 |
is iig niet goed, normaal zit deze MUURVAST om de krukas, dus waarschijnlijk een keer een gaar lager gehad die is gaan slijten in de krukas, zou als ik jou was een andere krukas monteren..
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
-simon- |
21-7-2009 21:55 |
Posts: 8211 |
ff andere krukas scoren of deze aflaten draaien naar een andere lager passing. maar dat is wss meer werk of duurder dan een andere.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
TSX-Rider |
21-7-2009 22:04 |
Posts: 546 |
hmm,, eentje nieuwe vind ik eigelikj een beetje duur. En afdraaien is denk ik ook aardig prijzig. Maar een 2ehands weet je eigelijk nooit of die echt nog redelijk goed is. ( Iemand die een tsx krukas verkoopt toevallig? Pm me even )
Maar zou dat ook de reden kunnen zijn van olie tussen mn krukas?
want het zit zegmaar zo: vorige week ging mn brommer keihard stotteren enz, dus blok open gehaald, rechter krukaskeerring was helemaal rot. Dus ik die vervangen, ik gister weer gaan rijden voor het eers. En jahoor, doet hij na een paar kilometer weer percies het zelfde: rustig rijden gaat, maar zodra je wat meer toeren gaat maken gaat hij volop stotteren. Dus ik dacht, Kut, die keerring is weer rot. Nu is mn blok weer open, maar die keerring is dus nog goed. Terwijl mn cilinder en zuiger enz, wel erg vet van de olie waren (blok olie lijkt mij) Dus snap het niet. (heb de electra/carb/enz enz allemaal al gecheckt.
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Matthijsar50 |
21-7-2009 22:06 |
Posts: 1029 |
als je speling op je krukas hebt slaat hij zeg maar het keerring kapot, dus ja kan goed de reden wezen
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
TSX-Rider |
21-7-2009 22:08 |
Posts: 546 |
maar echt speling is het niet. dat lager kan ik er overheen schuiven maar past wel Precies. Het is niet echt zo dat het lager er los omheen zit zegmaar.
Btw: in 2 maanden zijn dus nu al 2 keerringen helemaal kapot uit het blok gekomen (telkens de rechter krukaskeerring). Zou dan die krukas de oorzaak kunnen zijn?
Dit bericht is gewijzigd door TSX-Rider op 21-7-2009 om 22:09 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Matthijsar50 |
21-7-2009 22:10 |
Posts: 1029 |
als de keerringen goed gemonteerd zitten lijkt me dat een logische reden ja.. normaal moet je de krukas in de diepvries doen en dan kan het lager er normaal moet moeite overheen... als hij dan op temperatuur is zit hij echt goed vast..!!
dus andere krukas!
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
TSX-Rider |
21-7-2009 22:15 |
Posts: 546 |
trouwens, een de krukaskeerringen moeten met het veertje richting de krukas hè?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
TSX-Rider |
21-7-2009 22:39 |
Posts: 546 |
toch?, of juist andersom?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Pushpin |
21-7-2009 23:07 |
Posts: 841 |
Ik heb geen verstand van schakelbrommers enzo hoor, maar bij puch zitten de lagers toch vast met borgveertjes? Kan het dan mischien zijn dat die ene die hem tegenhoudt kapot is of ontbreekt ofzo??
Ik probeer alleen te helpen, al heb ik dat waarschijnlijk toch niet gedaan
|
|
|
|
Joel_koningslust |
21-7-2009 23:09 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Ik heb geen verstand van schakelbrommers enzo hoor, maar bij puch zitten de lagers toch vast met borgveertjes? Kan het dan mischien zijn dat die ene die hem tegenhoudt kapot is of ontbreekt ofzo??
Ik probeer alleen te helpen, al heb ik dat waarschijnlijk toch niet gedaan
goed dat je mee probeert te denken. maar die lagers met borgveren zitten enkel op brommers/motoren met een horizontaal gedeelt carter. een tsx heeft hem vertikaal gedeelt.
@ts: hoe gaat het lager in je carters?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
TSX-Rider |
22-7-2009 0:20 |
Posts: 546 |
het lager in mn carter gaat niet heel soepel, dan pak ik een passende dop en sla hem er voorzichtig in
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Toettoet |
22-7-2009 3:44 |
Posts: 780 |
Ik zou gewoon een nieuwe krukaskopen, of een tweedehandse ongebruikte, je weet anders nooit wat ermee gebeurd is
|
|
|
|
Matthijsar50 |
22-7-2009 8:15 |
Posts: 1029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
trouwens, een de krukaskeerringen moeten met het veertje richting de krukas hè?
ja veertje moet richting krukas.. maar je zal toch een nieuwe krukas moeten kopen ben ik bang..
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
Ariej |
22-7-2009 9:26 |
Posts: 3685 |
was het een nieuw of een oud lager waarmee hij over de krukas kon schuiven? want misschien is de passing wel gewoon uitgelubberd, krukassen zijn vrij hard over het algemeen.
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Dit topic is 2671 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|