Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lager los om krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57789 - lager los om krukas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 21-7-2009 21:48 Print topicpost

Posts: 546
Ik ben nu mijn blok weer aan het reviseren, want er stond olie tussen de krukas. Maar de keerring was deze keer niet stuk ,, nu ging ik eens naar mn krukas kijken, en bleek dat ik mijn lager zo met de hand op de krukas kan schuiven (de rechter kant) Ik moet hem er wel even 100% recht op zetten, maar dan kan ik dus zo dat lager op de krukas zetten. Dat hoort toch niet lijkt mij? Is dit heel erg, dus moet ik een andere krukas? of kan je er opzig nog wel mee rijden als je de krukas een beetje ruw maakt en dan het lager erop zet.

Kan dat ook de oorzaak zijn dat ik olie tussen mijn krukas heb? (blokolie, waardoor hij heel erg gaat stotteren?)

Alvast bedankt
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

Matthijsar50 21-7-2009 21:53 Print reply

Posts: 1029
is iig niet goed, normaal zit deze MUURVAST om de krukas, dus waarschijnlijk een keer een gaar lager gehad die is gaan slijten in de krukas, zou als ik jou was een andere krukas monteren..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
-simon- 21-7-2009 21:55 Print reply

Posts: 8211
ff andere krukas scoren of deze aflaten draaien naar een andere lager passing. maar dat is wss meer werk of duurder dan een andere.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
TSX-Rider 21-7-2009 22:04 Print reply

Posts: 546
hmm,, eentje nieuwe vind ik eigelikj een beetje duur. En afdraaien is denk ik ook aardig prijzig. Maar een 2ehands weet je eigelijk nooit of die echt nog redelijk goed is. (Iemand die een tsx krukas verkoopt toevallig? Pm me even )

Maar zou dat ook de reden kunnen zijn van olie tussen mn krukas?
want het zit zegmaar zo: vorige week ging mn brommer keihard stotteren enz, dus blok open gehaald, rechter krukaskeerring was helemaal rot. Dus ik die vervangen, ik gister weer gaan rijden voor het eers. En jahoor, doet hij na een paar kilometer weer percies het zelfde: rustig rijden gaat, maar zodra je wat meer toeren gaat maken gaat hij volop stotteren. Dus ik dacht, Kut, die keerring is weer rot. Nu is mn blok weer open, maar die keerring is dus nog goed. Terwijl mn cilinder en zuiger enz, wel erg vet van de olie waren (blok olie lijkt mij) Dus snap het niet. (heb de electra/carb/enz enz allemaal al gecheckt.
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Matthijsar50 21-7-2009 22:06 Print reply

Posts: 1029
als je speling op je krukas hebt slaat hij zeg maar het keerring kapot, dus ja kan goed de reden wezen
 
Peugeot 106 rallye ph2!
TSX-Rider 21-7-2009 22:08 Print reply

Posts: 546
maar echt speling is het niet. dat lager kan ik er overheen schuiven maar past wel Precies. Het is niet echt zo dat het lager er los omheen zit zegmaar.

Btw: in 2 maanden zijn dus nu al 2 keerringen helemaal kapot uit het blok gekomen (telkens de rechter krukaskeerring). Zou dan die krukas de oorzaak kunnen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door TSX-Rider op 21-7-2009 om 22:09 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Matthijsar50 21-7-2009 22:10 Print reply

Posts: 1029
als de keerringen goed gemonteerd zitten lijkt me dat een logische reden ja.. normaal moet je de krukas in de diepvries doen en dan kan het lager er normaal moet moeite overheen... als hij dan op temperatuur is zit hij echt goed vast..!!


dus andere krukas!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
TSX-Rider 21-7-2009 22:15 Print reply

Posts: 546
trouwens, een de krukaskeerringen moeten met het veertje richting de krukas hè?


 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
TSX-Rider 21-7-2009 22:39 Print reply

Posts: 546
toch?, of juist andersom?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Pushpin 21-7-2009 23:07 Print reply
Posts: 841
Ik heb geen verstand van schakelbrommers enzo hoor, maar bij puch zitten de lagers toch vast met borgveertjes? Kan het dan mischien zijn dat die ene die hem tegenhoudt kapot is of ontbreekt ofzo??

Ik probeer alleen te helpen, al heb ik dat waarschijnlijk toch niet gedaan
 
Joel_koningslust 21-7-2009 23:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PaperBurn
Ik heb geen verstand van schakelbrommers enzo hoor, maar bij puch zitten de lagers toch vast met borgveertjes? Kan het dan mischien zijn dat die ene die hem tegenhoudt kapot is of ontbreekt ofzo??

Ik probeer alleen te helpen, al heb ik dat waarschijnlijk toch niet gedaan



goed dat je mee probeert te denken. maar die lagers met borgveren zitten enkel op brommers/motoren met een horizontaal gedeelt carter. een tsx heeft hem vertikaal gedeelt.

@ts: hoe gaat het lager in je carters?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
TSX-Rider 22-7-2009 0:20 Print reply

Posts: 546
het lager in mn carter gaat niet heel soepel, dan pak ik een passende dop en sla hem er voorzichtig in
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Toettoet 22-7-2009 3:44 Print reply
Posts: 780
Ik zou gewoon een nieuwe krukaskopen, of een tweedehandse ongebruikte, je weet anders nooit wat ermee gebeurd is
 
Matthijsar50 22-7-2009 8:15 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
trouwens, een de krukaskeerringen moeten met het veertje richting de krukas hè?




ja veertje moet richting krukas.. maar je zal toch een nieuwe krukas moeten kopen ben ik bang..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Ariej 22-7-2009 9:26 Print reply

Posts: 3685
was het een nieuw of een oud lager waarmee hij over de krukas kon schuiven? want misschien is de passing wel gewoon uitgelubberd, krukassen zijn vrij hard over het algemeen.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken

Dit topic is 2671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved