Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Groot probleem achterwiel/achterbrug

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57779 - Groot probleem achterwiel/achterbru...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

senn 21-7-2009 11:25 Print topicpost
Posts: 192
& jawel daar ben ik weer, met álweer een probleem..

ik was deze week aan het rijden, toen ik in een keer een harde klap hoorde vanaf de achterkant van de brommer & ik remde automatisch af, bleek dus dat me ketting was losgevlogen & me band scheef was gaan staan tegen mijn frame op. nu zit ik al heel lang de kloten met die achterband, want ik krijg de band er niet fatsoendelijk op.

hier een paar foto`s wat er zoal kapot & scheef aan is:

rechterkant-as of hoe je dat ook noemt..


linkerkant-stelschroef, schroefdraad is doll


rechterkant frame/rem-ijzer waar de band steeds tegen aan komt


linkerkant-as & stelschroef


ook komen die 3 bouten van de tandwielen tegen mijn achterbrug op, waardoor ze dus slijten..

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder nieuwe onderdelen te kopen? want zit momenteel echt door me budget heen..

ik ben jullie dankbaar! ;D

Dit bericht is gewijzigd door senn op 21-7-2009 om 11:26 uur.
 

Ozz 21-7-2009 11:55 Print reply

Posts: 1259
Alles recht buigen, en met ringetjes gaan werken. Die Bussen recht slijpen. en de rest opvullen met ringetjes. En dan god aan draaien. Die ketting spanners zijn alleen om echt je ketting te spannen en te kijken of je band recht is. Je kan als het echt moet ook zonder. ZIjn alleen wel erg makkelijk.... Succes
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
senn 21-7-2009 12:13 Print reply
Posts: 192
ok dan laat ik die 2 stelschroeven eraf, & hoe los ik het probleem dan op dat met tandwiel tegen me achterbrug op komt?
& ik kan me wiel gewoon op en neer kan bewegen van links naar rechts, omdat er ongeveer 1cm/2cm ruimte is tussen die as & het wiel zelf. ook daar een idee voor? want dan kan ik die bussen wel rechtslijpen, maar dan wordt die ruimte alleen maar groter.

Dit bericht is gewijzigd door senn op 21-7-2009 om 12:14 uur.
 
Raoul 21-7-2009 12:38 Print reply

Posts: 2997
gewoon vervangen dat kleine grut, wat kost dat nou? het wordt er zo niet beter op natuurlijk...
 
Aprilia MX (H)
der Chef 21-7-2009 12:49 Print reply

Posts: 3265
sowieso ff 2 fatsoenlijke kettingspanners halen, altijd makkelijk

Dit bericht is gewijzigd door richard-gpr op 21-7-2009 om 12:51 uur.
 
kenny77 21-7-2009 12:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senn
ok dan laat ik die 2 stelschroeven eraf, & hoe los ik het probleem dan op dat met tandwiel tegen me achterbrug op komt?
& ik kan me wiel gewoon op en neer kan bewegen van links naar rechts, omdat er ongeveer 1cm/2cm ruimte is tussen die as & het wiel zelf. ook daar een idee voor? want dan kan ik die bussen wel rechtslijpen, maar dan wordt die ruimte alleen maar groter.

Dit bericht is gewijzigd door senn op 21-7-2009 om 12:14 uur.


omdat die bus die daar zit te kort is daardoor is je achterbrug ook zo naar binnen gegaan.
Zoals Raoul al zei even nieuwe halen.
 
Marc_senda 21-7-2009 12:55 Print reply
Posts: 76
die bussen recht slijpen.. en dan ringetjes ertussen.. zodat het wiel niet op en neer kan gaan.. daardoor knapt je ketting ook... die gaat scheef over de tandwielen lopen.. dan slijt ie natuurlijk 50000x zo hard... nie gek dat hij dan knapt... en met die ringetjes kun je je afstand van die 3 boutjes en achterbrug dus vergroten... zodat ze de achterbrug niet raken... zorg er wel voor dat je ketting nu wel recht over je tandwielen loopt... als het dan nog steeds niet lukt met die boutjes... ga dan van die plate hale... met inwendig imbus.. dat zijn van die platte boutjes met bolle kop... overal wel te krijgen en koop maar liever wel un paar kettingspanners... die kosten de wereld niet.. kijk je ouders anders maar ff lief aan of ze het voorschieten ofzo.. succes ermee

mvg marc
 
senn 21-7-2009 13:24 Print reply
Posts: 192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
als het dan nog steeds niet lukt met die boutjes... ga dan van die plate hale... met inwendig imbus.. dat zijn van die platte boutjes met bolle kop... overal wel te krijgen


heb je misschien een foto?
dan weet ik wat je bedoeld & kan ik kijken of ik het heb liggen.

kijk ik kan best een tientje uitgeven bij de praxis/gamma of wat dan ook hier in de buurt, maar ik wil geen bestelling gaan doen via internet.
 
Joel_koningslust 21-7-2009 13:26 Print reply

Posts: 14514
ff nieuwe kettingspanners en wielvulbussen halen. en dan ook een nieuwe achteras. wss is die zo krom als een hoepel waardoor de band tegen de velg loopt. hebben mt's wel vaker last van
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Marc_senda 21-7-2009 13:36 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senn
[...]


heb je misschien een foto?
dan weet ik wat je bedoeld & kan ik kijken of ik het heb liggen.

kijk ik kan best een tientje uitgeven bij de praxis/gamma of wat dan ook hier in de buurt, maar ik wil geen bestelling gaan doen via internet.


http://home.kabelfoo...erialenverbinden.htm

kijk ff daar... en dan de negende plaatje... ( slotbout ) alleen heeft die ik bedoel dan daar zoon imbus gat op die bolle kop.. ( en GEEN vierkantje 'zie beschrijving' ) zoon imbus gat zoals bij het 8e plaatje...

die zijn wat platter dan een gewone bout maar probeer eerst maar die ringetjes... misgien is het dan al opgelost...

mvg marc
 
senn 21-7-2009 21:56 Print reply
Posts: 192
bedankt voor jullie reacties!

ik heb een zakje met zo ringen gekocht bij de praxis voor ¤1, zodat die tandwiel niet tegen mijn frame aankomt & de band niet meer op en neer kan gaan.

ik zet die er morgen op & dan flex ik meteen die 2 bussen recht.

de stelschroeven aan beide kanten laat ik even voor wat het is, omdat die toch niet echt nodig zijn als de band redelijk goed staat door die ringen.

ik laat jullie morgen weer iets weten!

Dit bericht is gewijzigd door senn op 21-7-2009 om 21:57 uur.
 
senn 22-7-2009 13:52 Print reply
Posts: 192
het is gelukt! (denk/hoop ik)

moet alleen nog de ketting opnieuw inkorten.
& kijken naar de achterrem, want als ik het remsysteem omlaag duw, remt die niet, terwijl die normaal meteen goed remde. de remblokjes zitten goed, de 2 veren zitten goed, ik heb em ook al proberen aan te draaien aan de kabel maar dat hielp ook niets, iemand een idee?

Dit bericht is gewijzigd door senn op 22-7-2009 om 13:54 uur.
 

Dit topic is 1037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved