Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - aankoop crossmotor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57774 - aankoop crossmotor
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju_Stefan 20-7-2009 15:54 Print topicpost

Posts: 1146
Waar moet je overal op letten als je gaat kijken voor een crossmotor (125cc, geen pitbike)?
 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-7-2009 15:57 Print reply

Posts: 7728
gewoon de gebruikelijke dingen ( http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/182 )
en let op speling op wiellagers, linklagers, voorvorkkeerringen, ketting/tandwielen, banden enz.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 20-7-2009 om 15:58 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Rieju_Stefan 20-7-2009 16:05 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
gewoon de gebruikelijke dingen ( http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/182 )
en let op speling op wiellagers, linklagers, voorvorkkeerringen, ketting/tandwielen, banden enz.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 20-7-2009 om 15:58 uur.

hoe kun je dat controlen van die lagers en keerringen?
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-7-2009 16:08 Print reply

Posts: 7728
wiellagers: probeer het wiel van links naar rechts te bewegenen, dus dwars op de motor. voel je hier een tik oid, heb je speling..
linklagers, probeer te motor op te tillen aan de achterkant. blijft het achterwiel nog even staan terwijl je de motor al de lucht in houdt, zijn die versleten.
voorvorkkeerringen; let op een laagje olie op de vorkpoten, dit duidt op lekke keerringen. of er moet natuurlijk zo lang mee door gereden zijn dat er geen olie meer in zit

wat voor iets wil je trouwens kopen? een oude/jonge motor?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
malakith 20-7-2009 16:15 Print reply

Posts: 190
het kutte van een crosser is dat je nooit met zekerheid kunt zeggen of er veel of weinig op gereden is.

bij een nieuwere motor kijk ik altijd of er speling zit op de voetsteuntjes, zo kun je beetje aanvoelen of dat er veel mee is gecrosst.

je moet er ook zeker een test rit op maken.
 
Rieju_Stefan 20-7-2009 16:17 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
wiellagers: probeer het wiel van links naar rechts te bewegenen, dus dwars op de motor. voel je hier een tik oid, heb je speling..
linklagers, probeer te motor op te tillen aan de achterkant. blijft het achterwiel nog even staan terwijl je de motor al de lucht in houdt, zijn die versleten.
voorvorkkeerringen; let op een laagje olie op de vorkpoten, dit duidt op lekke keerringen. of er moet natuurlijk zo lang mee door gereden zijn dat er geen olie meer in zit

wat voor iets wil je trouwens kopen? een oude/jonge motor?

weet nog niet zeker of ik hem koop, maar wil eerst eens kijken. het is een suzuki 125cc..

waar moet dat laagje olie precies zitten dan? over die voorvorkkeerringen..
 
Rieju_Stefan 20-7-2009 16:18 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
het kutte van een crosser is dat je nooit met zekerheid kunt zeggen of er veel of weinig op gereden is.

bij een nieuwere motor kijk ik altijd of er speling zit op de voetsteuntjes, zo kun je beetje aanvoelen of dat er veel mee is gecrosst.

je moet er ook zeker een test rit op maken.

waar kun je bij een test rit overal op letten dan?
 
Matthijsar50 20-7-2009 16:26 Print reply

Posts: 1029
neem iemand mee die al vaker op een crossmotor gezeten heeft, jijzelf vind het waarschijnlijk meteen gruwlijk hard gaan ook al kan er iets goed fout wezen oid.

mijn tip is gewoon iemand die er vaker op zit meenemen..

en over de voorvorkkeerringen, je hebt 2 binnenpoten en 2 buitenpoten.

waar je binnenpoot de buitenpoot inkomt, daar zit een keerring tussen: dus zal deze lek wezen dan zit er olie op de binnenpoot (de glimmende dus
 
Peugeot 106 rallye ph2!
jjeennss 20-7-2009 17:18 Print reply

Posts: 154
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

waar kun je bij een test rit overal op letten dan?

als je eenmaal rijdt even handen van het stuur, kun je in de meeste gevallen zien of het frame recht is.
Kijk hoe hij remt en op 't gas reageerd.
En kijk ook of de ketting en tandwielen nog goed zijn, dus of de tandwielen niet te puntig zijn.
 
Je ken de groete uit brabant krijgen kut!
Makrolon 20-7-2009 19:20 Print reply

Posts: 6733
Neem echt iemand mee die vaker op zon ding gereden heeft. Ik was bij de aankoop van mn motor zo overdonderd door het vermogen dat ik werkelijk waar nergens op heb gelet tijdens de testrit.
 
KTM 525 EXC Supermoto
ikkejw 20-7-2009 19:26 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Neem echt iemand mee die vaker op zon ding gereden heeft. Ik was bij de aankoop van mn motor zo overdonderd door het vermogen dat ik werkelijk waar nergens op heb gelet tijdens de testrit.


hehehe, dat had ik bij men MT al

edit: maar toen was ik 15

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 20-7-2009 om 19:27 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Rieju_Stefan 20-7-2009 21:52 Print reply

Posts: 1146
die suzuki word het niet meer was al iets mis mee met het blok
nog bedankt voor de antwoorden, ga nu verder zoeken naar een andere 125cc.

Dit bericht is gewijzigd door StefanBooyink op 20-7-2009 om 21:53 uur.
 

Dit topic is 2506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved