Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powerfilter en powerbox...?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1237 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57763 - powerfilter en powerbox...?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dasjoris 19-7-2009 14:26 Print topicpost
Posts: 67
hallo

ik wil graag een powerfilter voor motorhispania furia cross, welke moet ik dan hebben. voor goede kwaliteit, veel kracht maar niet zo veel meer snelheid... en het liefst dat ie een beetje zwaarder geluid krijgt.

en nog een vraagje: waar dient een powerbox voor?

alvast bedankt



 
I love the smell of 2-takt in the morning!

bobboiten 19-7-2009 14:32 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dasjoris
hallo

ik wil graag een powerfilter voor motorhispania furia cross, welke moet ik dan hebben. voor goede kwaliteit, veel kracht maar niet zo veel meer snelheid... en het liefst dat ie een beetje zwaarder geluid krijgt.

en nog een vraagje: waar dient een powerbox voor?

alvast bedankt





Als power filter kan ik een Twin-Air aanbevelen. Deze schijnen erg goed te zijn en hebben een uitstekend geluid.

Een powerbox vangt het overtollige mengsel dat door je spruitstuk heengaat op en geeft het terug aan je spruitstuk als er iets te weinig mengsel is. hierdoor worden dus kleine oneffen heden opgevangen en zal je dus een betere prestatie van je motor krijgen.

Powerbox die zo tekoop zijn werken helaas niet zo goed. Een goede powerbox moet berekend zijn op je set-up en zal dus ook alleen op jouw brommer goed werken.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
PraatPaal 19-7-2009 14:33 Print reply

Posts: 7977
Een powerfilter, zorgt niet voor meer kracht, en ook niet voor meer snelheid.
Alleen maar voor een hoop lawaai.

Is je luchtfilter al ontgrenst, want dat voldoet prima bij een furia

Een powerbox sluit je aan op het spruitstuk, deze vangt overgebleven mengsel op.
Maar ik denk dat 99% van de forumleden het met mij eens is dat zoon ding (behalve als hij aangemeten is) niet werkt.
 
Dasjoris 19-7-2009 15:52 Print reply
Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Een powerfilter, zorgt niet voor meer kracht, en ook niet voor meer snelheid.
Alleen maar voor een hoop lawaai.

Is je luchtfilter al ontgrenst, want dat voldoet prima bij een furia

Een powerbox sluit je aan op het spruitstuk, deze vangt overgebleven mengsel op.
Maar ik denk dat 99% van de forumleden het met mij eens is dat zoon ding (behalve als hij aangemeten is) niet werkt.


kun je je luchtfilter ontgrensen???
hoe moet dat dan?

Dit bericht is gewijzigd door Dasjoris op 19-7-2009 om 15:52 uur.
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
yamahadt1986 19-7-2009 15:55 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Een powerfilter, zorgt niet voor meer kracht, en ook niet voor meer snelheid.
Alleen maar voor een hoop lawaai.

Is je luchtfilter al ontgrenst, want dat voldoet prima bij een furia

Een powerbox sluit je aan op het spruitstuk, deze vangt overgebleven mengsel op.
Maar ik denk dat 99% van de forumleden het met mij eens is dat zoon ding (behalve als hij aangemeten is) niet werkt.




een twin air is niet alleen meer lawaai en onzin wat jij zecht er zijn testen en verschillende meningen over.


maar de bedoeling van het twin air filter is dat die in lagere toeren minder goed werkt maar als je een snellere brommer al hebt die maakt vaak ook meteen wat meer toeren.
dan helpt de twin air net iets meer pk's uit je brommer in de hogere toeren en de wervelingen zijn beter (de flow) van de inlaat enz.




als je je luchtfilter wilt ontgrenzen dan moet je meestal effe onder je zadel kijken daar dit een soort van dop op je filterbak en als je die eraf strekt dan is die ontgrenst.
en heb je ook een iets zwaarder geluid.
denk er wel om dat je door die dop weg te halen wel meer onderhoud moet plegen aan je filter dus je moet hem wat vaker schonmaken.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 19-7-2009 om 15:58 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
timmie76 19-7-2009 21:29 Print reply

Posts: 47
Kan een filter serieus gemaakt zijn voor hoge en lage toeren?
Het nut van zo'n ding is toch gewoon om zo min mogelijk dingen anders dan zuurstof door te laten? En het lijkt mij dat als er puur zuurstof in je mengsel zit, dat je brommer het dan altijd goed doet.

Maarja, ik ben lang niet de slimste hier, zeker niet qua brommers.
Maar kan iemand me alsnog uitleggen hoe een luchtfilter gericht kan zijn op hoge en lage toeren, iets met de ingangpoort van je filter misschien?
 
Ik ben nieuw.
knoffy 19-7-2009 21:47 Print reply
Posts: 610
in lage toeren geeft een powerfilter te veel lucht en daardoor doet hij het beter in hoge toeren
 
ikkejw 19-7-2009 21:49 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmie76
Kan een filter serieus gemaakt zijn voor hoge en lage toeren?
Het nut van zo'n ding is toch gewoon om zo min mogelijk dingen anders dan zuurstof door te laten? En het lijkt mij dat als er puur zuurstof in je mengsel zit, dat je brommer het dan altijd goed doet.

Maarja, ik ben lang niet de slimste hier, zeker niet qua brommers.
Maar kan iemand me alsnog uitleggen hoe een luchtfilter gericht kan zijn op hoge en lage toeren, iets met de ingangpoort van je filter misschien?



een filterbox kan inderdaad berekend zijn op een bepaald toerental. werkt volgens hetzelfde principe als de powerbox en (oudere) powervalves, namelijk helmholtz resonantie.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
timmie76 19-7-2009 22:54 Print reply

Posts: 47
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
in lage toeren geeft een powerfilter te veel lucht en daardoor doet hij het beter in hoge toeren


Moet je, als je een powerfilter hebt, je carberateur dan niet gewoon wat rijker afstellen? OF zie ik dat verkeerd.
 
Ik ben nieuw.
markhispania3 20-7-2009 7:39 Print reply

Posts: 1971
dat moet sowieso omdat een powerfilter meer lucht doorlaat dan een normaal filter.
 
Matthijsar50 20-7-2009 9:10 Print reply

Posts: 1029
ach powerfilters zijn alleen maar slechter voor je brommert..

bij derbi's perforeer ik de luchtfilter box gewoon..

powerfilters zijn over het algemeen gewoon troep, of je doet een twin air schuimfilter in je luchtfilterbox, maarja.. dan kan je net zo goed gewoon je ori filter houden..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Royal Club 20-7-2009 10:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
ach powerfilters zijn alleen maar slechter voor je brommert..

bij derbi's perforeer ik de luchtfilter box gewoon..

powerfilters zijn over het algemeen gewoon troep, of je doet een twin air schuimfilter in je luchtfilterbox, maarja.. dan kan je net zo goed gewoon je ori filter houden..

er is niks mis met een ingeolied schuimfilter.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Matthijsar50 20-7-2009 11:33 Print reply

Posts: 1029
tuurlijk niet.. maar wat is er mis met ori luchtfilterbox?

ingeolied schuimfilter gaat alleen maar meer zooi op zitten omdat er niks omheen zit, oke dan moet je hem goed onderhouden dat gaat dat best goed..

maar snap niet waarom je dan niet gewoon je ori luchtfilterbox houd??

heef toch precies dezelfde werking en ziet er heel wat toffer uit dan zo'n spons.. (vind ik)
 
Peugeot 106 rallye ph2!
MarTijn tzr 20-7-2009 16:01 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
tuurlijk niet.. maar wat is er mis met ori luchtfilterbox?

ingeolied schuimfilter gaat alleen maar meer zooi op zitten omdat er niks omheen zit, oke dan moet je hem goed onderhouden dat gaat dat best goed..

maar snap niet waarom je dan niet gewoon je ori luchtfilterbox houd??

heef toch precies dezelfde werking en ziet er heel wat toffer uit dan zo'n spons.. (vind ik)


dat olie zorgt er juist voor dat die zooi niet in de carb zelf komt volgens mij
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
BIET 20-7-2009 17:03 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


dat olie zorgt er juist voor dat die zooi niet in de carb zelf komt volgens mij

Exact, het is juist de bedoeling dat de zooi op de olie gaat zitten, daarom is het zulk kleverig spul.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
timmie76 20-7-2009 21:41 Print reply

Posts: 47
Ik wil dit topic niet overnemen, maar bestaan luchtfilterboxen toevalling ook voor puch maxi's?
 
Ik ben nieuw.

Dit topic is 2607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved